آوای جنوب

در نشست اتاق فکر کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

رتبه پایین سلامت اداری در کهگیلویه و بویراحمدنسبت به سایر استان‌های کشور

وی عدم دخالت گروه‌های سیاسی در انتخاب مدیران را از عوامل مهم در افزایش سلامت نظام اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمردو…

عضو اتاق فکر استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به لحاظ سلامت اداری رتبه پایینی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد.

آوای جنوب؛

محمدجلال انصاری‌نیا پیش از ظهر امروز در سومین نشست هم‌اندیشی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، کشور ایران به لحاظ سلامت اداری وضعیت مطلوبی ندارد.

عضو اتاق فکر استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشورهای دانمارک، زلاندنو، فنلاند، سوئد، هلند و استرالیا کشورهایی هستند که دارای رتبه ممتاز در سلامت اداری هستند.

وی افزود: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ سلامت اداری رتبه پایینی نسبت به استان‌های کشور دارد که این ناکارآمدی و ناسالم بودن ادارات، فرهنگی و ریشه در گذشته دارد.

انصاری‌نیا عدم توسعه کهگیلویه و بویراحمد را از علل اصلی ناکارآمدی نظام اداری دانست و تصریح کرد: عدم توسعه استان باعث عدم توانایی در برنامه‌ریزی و هدایت منابع جهت تحقق اهداف توسعه می‌شود.

عضو اتاق فکر استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استمرار نظام قبیله‌ای در قالب نظام تاراج، ناکارآمدی سازمان‌های دولتی، عدم نظم و انضباط اداری، نظام آموزشی فاقد کیفیت، معضلات فرهنگی، عدم وجود برنامه توسعه جامعه مورد توافق و بیکاری از جمله‌ چالش‌های عمده پایین بودن سلامت نظام اداری در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه براساس آمار کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ رعایت نظم و انضباط اداری رتبه مناسبی در کشور ندارد، اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع و رعایت اخلاق و آداب دینی در ادارات استان باید اصلاح شود.

انصاری نیا عنوان کرد: اصلاح ساختار اداری از طریق سالم‌سازی ادارات باید مورد توجه مسئولین ارشد استانی قرار گیرد.

عضو اتاق فکر استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیکاری معضل بزرگی در این استان است، یادآور شد: استخدام افراد در ادارات دولتی باید از طریق آزمون و گزینش توسط افراد متعهد و مستقل صورت گیرد که کاهش اتلاف وقت مردم، مسئولین و افزایش رضایت عمومی از پیامدهای مفید و فوری استخدام از طریق آزمون و گزینش است.

وی عدم دخالت گروه‌های سیاسی در انتخاب مدیران را از عوامل مهم در افزایش سلامت نظام اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: تقویت اعتقادات مذهبی، دینی و وجدانی، اصلاح و بهسازی نظام اداری و اصلاح و بازبینی نظام‌ها از دیگر عوامل کاهش فساد اداری است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president