آوای جنوب

رئیس دادگستری گچساران تکریم شد/مسوولیت جدید غریب پور در تهران+ تصاویر

آوای جنوب 

با حضور مسوولان قضایی استان، رئیس دادگستری گچساران تکریم شد.

رئیس دادگستری گچساران تکریم شد+ تصاویر

به گزارش آوای جنوب از گچساران، آیین تکریم رئیس دادگستری گچساران با حضور مسوولان  قضایی و هیات همراه در سالن جلسات دادگستری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست، امیرحمزه بازیار با اشاره به اینکه این نشست به منظور تکریم دکتر رضا غریب‌پور رئیس دادگستری شهرستان گچساران برگزار شده است، ظهار کرد: صدور احکام قاضی قاطع در راستای احقاق حق بر اساس منویات رهبری و تدابیر مدبرانه ریئس کل دادستان استان  از اهم برنامه‌های  دادگستری شهرستان بوده است.

 دادستان گچساران ادامه داد: به دلیل شرایط بحرانی و قرمز بودن  وضعیت شهرستان گچساران جلسات محدود است و این نشست با اولویت سلامت مدعوین برگزار شده است.

 ، رضا غریب پور به عنوان معاونت قضایی محاکم عمومی شهرستان تهران منصوب شد.

کسب رتبه نخست کشوری دستگاه قضا کهگیلویه و بویراحمد در ابلاغ الکترونیکی/ رفع تصرف ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی در استان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گفت: در احیای حقوق عامه از شهریوماه سال گذشته تاکنون قریب بر ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی در سطح استان رفع تصرف شده است.

کسب رتبه نخست کشوری دستگاه قضا کهگیلویه و بویراحمد در ابلاغ الکترونیکی/ رفع تصرف 400 هکتار از اراضی ملی در استان

 در این نشست فاتحی  با اشاره به اینکه قوه قضاییه در اصل قانون ۱۵۶وظایف آن مشخص است، اظهار کرد:  اولین مسوولیت دستگاه قضا رسیدگی به شکایات در اسرع وقت است.

وی با بیان اینکه آن وظیفه دیگر دستگاه قضایی  که حاکم است احقاق حق  و حمایت از مظلومین است، افزود: در احیای حقوق عامه  از شهریوماه سال گذشته تاکنون قریب بر ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی  در سطح استان رفع تصرف شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گفت: آزادی سازی۵۰۰ هکتار از بستر رودخانه مهریان و اخیرا در بخش  رودخانه بشار ازادسازی هم شروع شد.

فاتحی ادامه داد: بازگشایی کارخانه الکل پس از ده سال تعطیلی، رفع مشکلات واحدهای تولیدیی از جمله سردخانه ، کارخانه آجر دهدشت و۲۰ واحد مرغداری استان، رفع مشکلات کیف و کفش و آب معدنی  گچساران از دیگر اقدامات  حوزه قضا در این مدت بوده است.

وی ابراز کرد: وظایف دیگر قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین است، که قریب بر ۳۰ دستگاه اداری و غیراداری در این موضوع دخیل هستند و نقش دستگاه قضایی اجرای قانون است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: امروزه سکان دستگاه قضایی کشور از سوی رهبری به دست شخصیتی ممتاز و فرهیخته و انقلابی سپرده شده است.

فاتحی ادامه داد: حجت الاسلام رئیسی از جنس دستگاه قضایی است و این دستگاه را خوب می شناسند.

وی با بیان اینکه اقدامات ایشان در زمان مدیریتشان در بحث مبارزه با فساد و مفسدین است،ابراز کرد: حجت الاسلام رییسی بارقه امید را در دل مردم ایجاد کرد.

وی تصریح کرد:در موضوع مبارزه با فساد در حوزه پیشگیری در دستگاه قضایی کارگروه‌هایی را رییس قوه تشکیل و مأمور کرده همچنین در بحث شناسایی آسیب ها و منشاهای فساد در  این راستا قدم های خوبی برداشته شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گفت: یک بخشی از نارضایتی مردم در زمینه  اطاله دادرسی بود که در این زمینه  رئیس قوه قضایبه به طور جد و تمام قد وارد شدند و استان ها را مامور کردند که پرونده های معوق تعیین تکلیف شود.

فاتحی  با بیان اینکه قسمتی از عمر مردم در راهروی ادارات و دادگستری تلف می شود، افزود: ریئس قوه قضاییه استان در بحث اطاله و بازرسی به طور جد وارد شدند و اولین دستور العمل ایشان  رسیدگی به پرونده های موقعه بود که پرونده ها به موقع در دادگستری ها تعیین تکلیف و رای صادر شود.

وی ادامه داد: بعد از این دستور االعمل قریب بر۸۷ درصد از پرونده ها موقعه تا یکم دی ماه سال ۹۷ تعیین تکلیف شد.

فاتحی با بیان اینکه هم اکنون موجودی دادگاه های تجدید نظر شاید به اندازه یک شعبه استان های مجاور است، ابراز کرد:یکی از مشکلاتی که دادگستری و نیروی انتظامی با آن درگیر بود ابلاغ به صورت دستی بود که با راه اندازی شعبه الکترونیکی این مشکل مرتفع شد.

 وی با بیان اینکه بخشی از اطاله دادرسی بحث ابلاغ بود،تصریح کرد:  در دادگاه های تجدید نظر استان ۹۷ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی در سطح استان از ۸۹ درصد به ۹۴ درصد رسیده است و در این زمینه رتبه سوم کشور را کسب کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در بحث استفاده از خدمات قضایی الکترونیکی در کشور استان کهگیلویه و بویراحمد  دارای رتبه نخست است.

فاتحی ادامه داد: در زمینه خروجی پرونده‌ها  از دادسرای مرکز استان رتبه آن اول تا سوم کشور است.
وی گفت: این مراتب و کسب درجات حاصل تلاش و مجاهدت همکاران قضایی و اداری بوده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان  در ادامه با اشاره به اینکه در هفته قوه قضاییه در ویدیو کنفرانس مشاهده شد که برخی از استان ها با تمامی امکانات و زیرساخت ها به عنوان استان برخوردار و استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان غیر برخوردار است.

فاتحی ادامه داد: در بحث انتخابات و اقدامات اجرایی صورت گرفته در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن ساختار عشایری و ایلی و قبیله ای دارد  و دارای روحیات و رسوم روستایی و عشایری است.

وی ابراز کرد:در بحث  برگزاری انتخابات کمترین هزینه و تنش  را  شاهد بودیم که حاصل زحمات پشت صحنه دستگاه های اجرایی بوده است.

  معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در دادگستری استان در راستای برگزاری انتخابات تشکیل ستاد و پیشگیری از مراسم انتخابات تشکیل شد که  توجه به موضوع آموزش با محوریت رسانه‌ها ، لیدرها و عوامل اجرایی برگزار شد.

فاتحی ادامه داد: دعوت از کاندیداها و برگزاری جلسات در خصوص انتخابات از دیگر اقدامات حوزه قضا بوده است.

وی افزود: برخلاف سال‌های قبل حضور میدانی دادستان ها و معاون وقوع جرم در قبل، حین و بعد انتخابات  و حضور یکی از قضات بر روی صندوق های رای از دیگر اقدامات در جهت کاهش نزاع بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president