آوای جنوب

رئیس دادگستری گچساران: تشکیل بیش از ۲۰ پرونده قضایی برای مدیران متخلف گچساران/ خدمات نظام به نفع شخص خاصی مصادره نشود

آوای جنوب
رئیس دادگستری گچساران گفت: تاکنون بیش از ۲۰ مورد پرونده قضایی در دادگستری مربوط به مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی در دادگستری تشکیل شده است.

 

به گزارش آوای جنوب از گچساران، پیش از ظهر امروز نشست شورای ادارای با دو موضوع دهه فاطمیه و دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست رضا غریب‌پوربا اشاره به اینکه دو مناسبت پیش رو داریم یکی ایام دهه فاطمیه (س) است و دیگری برنامه جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تسلیت شهادت سردار قاسمی گفت: وجود شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر از وجود سردار قاسم سلیمانی است.

رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه در حوزه انتخابات مشارکت، امنیت و حضور حداکثری و صحت انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است ، گفت: موضوع امنیت و صحت انتخابات با دستگاه قضا مرتبط است و اگر انتخابات صحیح برگزار نشود دستگاه قضا باید بررسی کند و حساسیت هم در خصوص امنیت انتخابات نیز داشته باشد.

غریب‌پور با بیان اینکه اگر امنیت انتخابات مخدوش شود دستگاه قضا وظیفه دارد که بر روند انتخابات نظارت و تخلفات را رصد کند، ابراز کرد: فضای تبلیغات زود هنگام انتخابات خیلی فضای مناسبی نبود و قانون انتخابات نیز بیان کرده که تبلیغات زودهنگام ممنوع است.

رئیس دادگستری گچساران ادامه داد: کارمندان ادارای در خارج از وقت اداری در زمان اعلام رسمی تبلیغات انتخابات ممنوع نیست و در غیر این صورت ممنوع است.

وی با بیان اینکه قانون اگر ایرادی هم داشته باشد برای جلوگیری از هرج و مرج بایستی اجرایی شود، ادامه داد: فضای شهرستان خیلی فضای جالبی نیست و طبق قانون تبلیغات انتخاباتی زود هنگام ممنوع است .

غریب‌پور ابراز کرد: وقتی فضا به سمت دو قطبی کاذب و منفی پیش برود بسیار خطرناک است و اگر فضا به سمت توهین و تهدید رود شایسته مردم و کاندیداها نیست و تبلیغات طایفه‌گرایی و قوم گرایی نکات جالبی نیست.

رئیس دادگستری گچساران عنوان کرد: درصد مشارکت استان ما در انتخابات بالا است و در ایام انتخابات کاندیداها زیاد سیاه نمایی می‌شود و نباید خدا نکرده خدمات به نحوی سیاه نمایی شود و موجب شود خدمات نظام دیده نشود.

غریب‌پور افزود: افرادی هستند که کاندیدا هستند دائما نکات منفی طرف مقابل را بیان می‌کنند در حالی که چنین مواردی صحیح نیست.

وی تصریح کرد: نباید خدمات نظام به نفع شخصی مصادره شود و باید از سیاه نمایی جلوگیری کرد.

رئیس دادگستری گچساران ادامه داد: متاسفانه طرفداران، لیدرها و سایت ها نکات منفی طرف مقابل را بیان می‌کنند که این گونه صحیح نیست.

غریب‌پور با بیان اینکه فضا به سمتی راه یافته که دو قطبی منفی در جامعه به وجود آمد ه است، گفت: فضا به سمت توهین و تهدید از کسانی که خود را الگو و یا اسوه می‌دانند شایسته مردم و کاندیداها نیست و تبلیغات طایفه گرایی و قوم گرایی نکات جالبی نیست و در رسانه از الفاظ جالبی استفاده نمی‌شود.

رئیس دادگستری گچساران با اشاره به اینکه نکات جالبی در ایام انتخابات بیان نمی‌شود، اظهار کرد: دستگاه قضا به دو موضوع حساسیت وجود دارد در ایام انتخابات تظاهر نمایی با اسلحه را نمی‌پذیریم و تهدید می‌دانیم و هر کجا مشاهده شود که کاندیدای نماد آن سلاح باشد با آن شخص برخورد صورت خواهد گرفت.

غریب‌پور ادامه داد: باز هم تاکید می‌کنم که از نماد اسحله دوری کنند.

وی در ادامه به موضوع بی طرفی شورای هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات اشاره کرد و گفت: تا کنون برابر قانون اعمال شده است.

رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه در رسانه‌ها مشاهده شده که در شهرستان های همجوار تبلیغات انتخابات وجود دارد که باید گفت، تا زمان اعلام زمان رسمی هرگونه تبلیغات ممنوع است.

غریب‌پور ابراز کرد: در بحث سیاه نمایی در ایام انتخابات زیاد مشاهده می‌شود که مختص شهرستان و استان نیست بلکه در کل کشور است.

وی ادامه داد: درست است که خدمات نظام نباید به نفع شخصی مصادره نشود اما باید خدمات نظام بازگو شود.

رئیس دادگستری گچساران خاطرنشان کرد: در هر کجا که مشاهده شود که حقوق بین المال در حال تضییع باشد برخورد صورت خواهد گرفت.

غریب‌پور ادامه داد: در زمینه پتروشیمی گچساران برای ما مهم نیست چه کسی مدیرعامل باشد برای ما این مهم است که باید مقررات را رعایت شود.

رئیس دادگستری گچساران گفت: کارمندان دولت نباید در زمان غیر رسمی انتخابات تبلیغاتی داشته باشند تاکنون بیش از ۲۰ مورد پرونده قضایی در دادگستری مربوط به مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی در دادگستری تشکیل شده است.

وی تصریح کرد:در مصوباتی که داشتیم تمام کاندیداها بلافاصله در خصوص برگزاری عدم تبلیغات زودهنگام انتخاباتی اعلام آمادگی کردند ،هرچند مشکلات ما حول و حوش طرفداران و لیدرهای کاندیدا هاست.

غریب‌پور در ادامه اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس مشاهده شد که یک ناهماهنگی در دعوت نامه های اداری بود که رسانه ها به این موضوع پرداختند و این ناهماهنگی ها اگر نباشد خیلی بهتر است.

وی ادامه داد: جلسات اگردر وقت غیر اداری باشد خیلی بهتر است چرا که تکریم ارباب رجوع واجب است.

رئیس دادگستری گچساران افزود: در مصاحبه‌های روسای ادارات و اعضای شورای تامین تناقض در آمار وجود دارد که باید یک ساز و کاری صورت گیرد.

غریب پور با اشاره به دیگر مشکلات گفت: لغو جلسات یکی از نکاتی بود که باید به آن رسیدگی شود و عدم حضور مسوولان در مراسمات از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. باوی گفت:

    ای کاش توی این هشت سال ورود میکردین که اینچنین به جوانان ظلم نمیشد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president