آوای جنوب

دلایل منطقی”بزرگواری”برای استانی شدن انتخابات مجلس

سبب کاهش تنش های قومی و منطقه ای بین شهرهایی که یک نماینده مشترک در مجلس دارندخواهد وازطرفی باتوجه به شرایط استان تلاش توام

بزرگواریبرگزاری انتخابات مجلس و انتخاب نمایندگان پارلمان بر مبنای <شهرستان> در ۷ دوره گذشته باعث شده است تا نمایندگان بر پایه توقعات نازل پاره ای از موکلین خود به حل مسائل مبتلا به امور شخصی آنان مشغول شوند و ۴ سال نمایندگی را به مسائلی نظیر کاریابی برای رای دهندگان به خود، پیگیری دریافت وام برای آ نها، و …سپری نموده واز اصل وظیفه خود فاصله بگیرند.

آوای جنوب؛

نماینده مردم چهارشهرستان کهگیلویه ،بهمئی ،چرام ولنده درمجلس شورای اسلامی جزء امضاءکنندگان طرح استانی شدن انتخابات در سال اینده است.

حجت الاسلام سیدعلی محمدبزرگواری ضمن حمایت از این طرح معتقداست:

اولین منفعتی که استانی شدن انتخابات مجلس به همراه دارد ورود نیروهای باتجربه ،نخبه و کاردان به مجلس است که ازقبل آن در آینده شاهد ارتقای توان تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلا می خواهیم بود.

وی افزود:انتخابات به شیوه استانی می تواند محوریت را از افراد به احزاب منتقل کند. احزاب در رقابت با یکدیگر به عرضه برنامه ها و اهداف خود می پردازند و جامعه را به دقت در برنامه ها و رای به فهرست پیشنهادی خود فرا می خوانند.

نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد :برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی و محوریت یافتن احزاب در رقابت های انتخاباتی،دراستانی مانند کهگیلویه وبویراحمد سبب کاهش تنش های قومی و منطقه ای بین شهرهایی که یک نماینده مشترک در مجلس دارندخواهد وازطرفی باتوجه به شرایط استان تلاش توام سه نماینده میتواند به جذب اعتبارات وتوسعه استان کمک بیشتری بنماید.

 ۱۶۹ نماینده مجلس طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی را امضاء نمودند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president