آوای جنوب

دشمن به دنبال حمام خون در ماجرای بنزین بود/نباید توزیع برنج،آرد و سیم کارت تعیین کننده نماینده مجلس باشد

آوای جنوب

فرمانده سپاه فتح گفت:دشمنان با خشم و غضب و مکر تمام عیار در منطقه برنامه ریزی می کنند که اقوام و طوایف را به جان هم بیندازند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آوای جنوب؛ همایش بزرگ معتمدین شهرستان بهمئی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب و کاهش آسیب های اجتماعی و سخنرانی سردار حمید خرم دل، فرمانده سپاه فتح استان در شهر لیکک برگزار شد.

سردار خرم دل در این همایش با تقدیر از حضور معتمدین و متنفذین بهمئی، بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های بزرگان تاکید کرد.

وی گفت:کشور ما کشوری رنگارنگ از نظر تعدد قومیت و طوایف است، ایران مثل یک باغ گل می ماند که هم رنگ و هم بوی مختلف دارد.

سردار خرم دل با بیان اینکه در طول تاریخ، اقوام ایرانی حتی ادیان و مذاهب مختلف کشور با هم همزیستی مسالمت آمیز داشتند، افزود:یکی از دستاوردهای انقلاب وحدت کلمه بین ملت،اقوام و مذاهب است که همچنان از منویات مقام معظم رهبری، امام راحل(ره) و انقلاب است.

فرمانده سپاه فتح استان خاطرنشان کرد:در حوادث عراق جنایت هایی که رخ داد،بخش عمده ای از آن قومیتی بود، هر کس هر چه می توانست علیه دیگر قومیت ها انجام می داد ؛در سوریه و یمن هم همین گونه است اما به ایران که بنگریم ، هرجا عزیزان اهل سنت وجود دارند مورد تکریم هستند و دارند زندگی عادی خود را می کنند که این از برکات انقلاب امام خمینی (ره) است.

سردار خرم دل با بیان اینکه فرصت های متنوع و بی بدیلی برای توسعه کشور هستند،گفت:وجود ایلات و طوایف مختلف یکی از این ظرفیت هاست اما دشمن با شناسایی همین ظرفیت ها، برای فروپاشی و به جان هم انداختن اقوام برنامه ریزی جدی دارد تا کشور از هم بپاشد.

وی با اشاره به اینکه ما بعضی اوقات گذشته و تاریخ را فراموش می کنیم، خاطرنشان کرد:رهبری هم اشاره فرمود که اگر دشمن بر ما مسلط شود، انتقام ۴۰سال مقاومت را از ما می گیرد و آنچنان به جان هم می افتیم که به کوه ها فرار می کنیم.

این مقام ارشد نظامی استان ادامه داد:دشمنان با خشم و غضب و مکر تمام عیار در منطقه برنامه ریزی می کنند که اقوام و طوایف را به جان هم بیندازند.

سردار خرم دل گفت:در قضایای اخیر در بحث گرانی بنزین خدا به ما کمک کرد که طرح دشمن لو رفت ؛نوع برخوردی که در خیابان ها ، تخریب ها و کشته ها صورت گرفت نشان می داد که می خواستند حمام خون از مردم در خیابان ها راه بیندازند.

وی ادامه داد:تاکید می کنم دشمن می خواهد انتقام از مردم ما بگیرد چرا که هر جا نظام نیاز به مردم داشت حمایت کردند و با تمام توان از نظام دفاع کردند.

فرمانده سپاه فتح گفت: اما یک مساله خانواده ای که ما درون طوایف و ایلات کشور داریم این است که گاهی از این فرصت ها و ظرفیت های ایلی استفاده درست نمی شود.

سردار خرم دل تصریح کرد:این استان و شهرستان اگر دنبال ارتقا، پیشرفت و حداکثر استفاده از موقعیت بی نظیر کنونی است،همین مردم باید کاری کنند.

وی با بیان اینکه معضل اصلی ظرفیت قومی و ایلی ما تعصبات است،افزود: داشتن تعصب روی دین،ناموس،وطن و مذهب عالی است اما اگر همین تعصبات نابجا باشد، جای عقل و دین را می گیرد و مشکلات زیادی برای جامعه به وجود می آورد.

سردار خرم دل گفت:گاهی با یک تعصب قومی شهر و شهرستان را به هم می ریزیم، باید بدانیم قانون هست،مقررات هست و حاکمیت وجود دارد؛گاهی مسئله ای که با ورود قانون به راحتی حل می شود با تعصبات بی جای قومی تبدیل به یک بحران و معضل می شود.

فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به خلق حماسه ۲۰ هزار نفری مردم بهمئی در سال گذشته، گفت: یادواره شهدای بهمئی در کل کشور بی نظیر بود ؛۲۰هزار نفر از یک ایل بزرگ افتخار آفرین که نزدیک به ۷۰۰شهید تقدیم انقلاب کرد، دور هم گرد آمدند که چنین حضوری برای خیلی از افراد باور کردنی نبود.

سردار خرم دل افزود: بیشترین اعتبارات سفر اخیر سردار سلامی به استان مربوط به شهرستان بهمئی بود که تاثیر همین حضور با شکوه در یادواره شهدای سال گذشته است که فرمانده کل سپاه پاسداران سخنران این یادواره بود و از نزدیک این تجمع با شکوه را مشاهده کرد.

وی با گلایه از معتمدین و بزرگان در حوادث گرانی بنزین در بهمئی،گفت: با وجود اینکه در حوادث سالهای گذشته در یاسوج ۲نفر کشته شد اما با ورود معتمدین به قضایا و همکاری آنها با مسئولان در حوادث اخیر این شهر حتی شیشه ای هم نشکست اما تخریب اموال عمومی در بهمئی جلوی چشم مردم نگران کننده بود.

فرمانده سپاه فتح افزود:بعنوان فرزند کوچک شما به شما می گویم که این شهر متعلق به خودتان است، دشمن هم به هر بهانه ای برنامه ریزی می کند، برای کشتن مردم در حوادث اخیر از سلاح های نقطه زن استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در هیچ جای جهان مانند ایران با معترضین و آشوب گران برخورد نمی شود، گفت:رهبری دستور فرمود بی گناه ها شهید اعلام شوند، دیه معترضین کشته شده را بپردازید و با ضد انقلاب های آشوبگر هم با رأفت اسلامی برخورد شود،کجای دنیا اینگونه است؟

سردار خرم دل تصریح کرد:به فرمایش سردار سلامی ما به تمام معنا آمریکا را تحقیر کردیم، در حوزه علمی تنه به تنه آمریکا می زنیم و به پیش می رویم، در حوزه اقتصادی هم فکر نکنید ما ضعیف هستیم.

فرمانده سپاه فتح در ادامه با اشاره به لزوم ورود معتمدین برای حذف خرده فرهنگ های غلط، تصریح کرد:انتظار ما از معتمدین و ریش سفیدان این است که خیلی از رفتار های غلطی مانند غذا دادن،پاکت دادن و تیر اندازی در فواتح که از گذشته همچنان در جامعه مانده است، با همفکری و نشست های آنها حل شود.

وی با بیان اینکه تعصبات قومیتی همچنان گریبانگیر ماست، گفت: باید بزرگان برای این معضلات مدل اجرایی طراحی کنند، باید در مواجهه با معضلات یک توقفگاهی وجود داشته باشد، خشم و غضب،کشت و کشتار و نا امنی ماحصل دامن زدن به تعصبات قومیتی است.

فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم،گفت: شعف،شور و خوشحالی ما این روزها به یک دغدغه تبدیل شده است که نکند فلان طایفه با تعصبات قومی اقدام به نا امنی کند.

وی گفت:الان ایران اسلامی متعلق به تنها ایران نیست، ما ام القرای جهان اسلام هستیم، از یمن، فلسطین،عراق و سوریه،هند، پاکستان و حتی باور کنید تمام دنیا منتظر اقدامات ما هستند ؛ نماینده ای بفرستید که به درد انقلاب و مردم بخورد.

سردار خرم دل با انتقاد از دامن زدن به تعصبات بی جا در انتخابات،افزود: برای فرستادن یک فرد به مجلس دست به هر اقدامی نزنیم، سراغ دارم در یکی از شهرستان های استان ما دو برادر بر سر هواداری از دو نامزد انتخاباتی رقیب دشمن قسم خورده شدند .

وی گفت:تبلیغ کنیم،تفهیم کنیم، توصیه کنیم اما نباید این همه هزینه دشمنی علیه هم کنیم، خودمان باید فرهنگ سیاسی خود را ارتقا دهیم.

سردار خرم دل ادامه داد:هر کس از فیلتر شورای نگهبان بگذرد، مورد تکریم است اما انتظار و دغدغه ما این است که اقوام و طوایف از تعصبات بیجا که منجر به ایجاد نا امنی می شود، خودداری کنند.

این مقام ارشد نظامی استان در پایان با تاکید بر لزوم دقت در انتخاب نماینده اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت:نباید توزیع برنج، آرد، سیم کارت و امثال اینها ملاک انتخاب یک نامزد باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president