آوای جنوب

کهگیلویه و بویراحمد

دست کوتاه خریداران به پای مرغ نمی رسد/رشد قیمت تحت تاثیرکلانشهرها

شب عید نزدیک است و تا آمدن این ایام تقاضا برای خرید کالا بیشتر می شود و به تبع آن سودجویی ها نیز افزایش می یابد و لازم است تدابیر ویژه ای برای کنترل و تنظیم بازار این استان اتخاذ شود

۱۶۰۵۶۸۴یاسوج – قیمت مرغ طی روزهای اخیر و با نزدیکی به شب عید در کهگیلویه و بویراحمد بالا رفته است تا دست کوتاه خریداران به پای آن هم نرسد و این در حالی است که تولید و ذخیره مرغ کافی در این استان وجود دارد.

آوای جنوب؛

شب عید نزدیک است و حالا گوشت مرغ دارد خود را به تن گوشت قرمز می زند و قیمتش بالا می رود تا در آستانه ایام نوروز خود را عزیز و دردانه بازار کند.

در حالی قیمت مرغ بالا رفته است که هیچ کمبودی در این زمینه در استان وجود ندارد و ویترین مغازه ها پر از مرغ تازه و گرم است.

قیمت گوشت مرغ در یک ماه اخیر از کیلویی شش هزار و ۴۰۰ به بیش از هفت هزار رسید و در هفته گذشته از کیلویی هفت هزار و ۴۰۰ تومان به هشت هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافت و البته این قیمت طی روزهای اخیر بارها بالا و پایین شده است.

طی سالهای گذشته همیشه مرغ یک پای ثابت موضوعهای مورد بررسی در ستاد تنظیم بازار بوده و به عنوان عضو دائم همیشه در این ستاد حضور داشته با این حال از زمان افزایش قیمت مرغ هنوز این ستاد تشکیل نشده است.

افزایش قیمت مرغ در استان تحت تاثیر کلانشهرها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: هم اکنون این استان به لحاظ تولید گوشت مرغ، جوجه‌ریزی و تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها هیچ مشکلی ندارد ولی نوسانات قیمتی در قیمت گوشت گرم مرغ به علت تبعیت از بازار کلان‌شهرها بوده است.

جعفر گوهرگانی افزود: رشد قیمت‌ها گوشت مرغ تابع بازار شهرهای بزرگ بوده و در این استان با وجود تولید معمول مرغ در مرغداری‌ها، کشتار روز و توزیع مرغ منجمد قیمت مرغ رشد کرده که به هیچ عنوان بر اساس مصوبه جهاد کشاورزی یا صنعت و معدن نبوده است.

بازار استان با کمبود مرغ مواجه نیست

وی از ذخیره کافی مرغ منجمد برای تأمین نیاز این استان تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت: ۲۷۰ تن مرغ منجمد برای شب عید در استان ذخیره سازی شده است.

گوهرگانی بیان داشت: میزان جوجه ریزی مرغداریهای استان در ماه اخیر نیز ۴۸۰ هزار قطعه است که تا پایان اسفند ماه به بازار می آید.

وی از تزریق مرغ منجمد ذخیره سازی به بازار برای جبران التهاب وارد شده در قیمت مرغ خبر داد و اظهار داشت: هیچ کمبود مرغی در بازار استان وجود ندارد.

توزیع ۲۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۵۵۰۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توزیع مرغ منجمد با قیمت پنج هزار و ۵۰۰ تومان و تحویل آن به عاملین توزیع مرغ در بازار برنامه این سازمان در وضعیت کنونی برای تنظیم بازار مرغ است.

وی یادآور شد: ‌مرغ منجمد با کیفیت هر روز از سوی شرکت پشتیبانی امور دام این سازمان، به بازار عرضه می‌شود ولی برای این شرایط خاص، ۲۰۰ تن دیگر به منظور کنترل بازار و جلوگیری از رشد قیمت‌ها روانه بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نگرانی مردم کاملا به جا و به حق است ولی نوسانات قیمت مرغ گرم به عهده جهاد کشاورزی نیست و دستگاه‌های نظارتی باید اجازه افزایش غیرقانونی مرغ را به عاملین و فروشندگان ندهند چرا که هم تولید مرغ به اندازه کافی در این استان وجود دارد و هم مرغ منجمد با ذخیره مناسب و قیمت پنج‌هزار و ۸۰۰ تومان وارد بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه، ذائقه مردم بیشتر به سمت مصرف کشتار روز و مرغ گرم بوده، از مردم و شهروندان خواست تا برای عبور از شرایط موجود و کنترل نوسانات قیمتی، مرغ منجمد را با قیمت مناسب خریداری کنند.

گوهرگانی عنوان کرد: در این استان هیچ محدودیتی برای تولید مرغ وجود ندارد و از طرفی ذخیره مرغ منجمد و گوشت قرمز به اندازه نیاز این استان حتی تا پایان فروردین وجود دارد.

شب عید نزدیک است و تا آمدن این ایام تقاضا برای خرید کالا بیشتر می شود و به تبع آن سودجویی ها نیز افزایش می یابد و لازم است تدابیر ویژه ای برای کنترل و تنظیم بازار این استان اتخاذ شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president