آوای جنوب

توضیحات اردلان زینل زاده درباره پرونده قضایی و دارایی های خود/با کلنگ زدن نمی توان رأی جمع کرد/چیزی برای پنهان کردن ندارم

آوای جنوب
اردلان زینل زاده؛ شهردار سابق دوگنبدان و نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت در نشست مطالبه گری بسیج دانشجویی استان شرکت کرد و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

 

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آوای جنوب امروز اردلان زینل زاده نامزد انتخابات مجلس حوزه گچساران و باشت در نشست مطالبه گری بسیج دانشجویی استان شرکت کرد و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

اردلان زینل زاده در ابتدا به معرفی خود پرداخت و گفت: متولد ۱۳۵۱ هستم و مدرک فوق لیسانس جغرافیا و برنامه ریزی شهری دارم که در سن ۳۱ سالگی به عنوان شورای شهر گچساران انتخاب شدم که چیزی حدود ۱۲ هزار رای در آن سال کسب کردم.

زینل زاده در این دیدار که با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد گفت: جای تقدیر و تشکر دارد که این جلسه در راستای شفاف سازی برگزار شد و ای کاش این کار دو سه ماه پیش انجام می شد که آرامش بیشتری بر استان حاکم بود.کسی که می خواهد به این فاز انتخابات وارد شود بابد به یک خروجی برسد

وی گفت:نگاه من این طور نیست که بیاییم تیری در تاریکی بزنم و بروم بلکه آمده ایم که یک تغییر انجام دهیم واگر موفق هم نشدم به عنوان یک شهروند یا یک آدمی که مسئولیت ندارد میتواند با نقد منصفانه در پیشبرد شهر ستان خود کمک کند.

نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: کارهای اجرایی کشورمان را قوه مجریه انجام می دهد تمام کلنگ زنی و افتتاح ها را قوه مجریه انجام می دهد و عوام مردم نگاهشان را به طرف نماینده می بینند و این بزرگترین مشکل ماست، چون بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند که مجلس در راس امور است و جایگاه مجلس باید ناظر بر قوه مجریه باشد، مثلا الان ما در اقتصاد مشکل داریم این وظیفه نماینده است که باید نحوه عملکرد دولت را رصد کند که کجا مشکل دارد.

وی اظهار داشت:نماینده مجلس شورای اسلامی باید از رئیس جمهور و وزرا مطالبه کند و دستگاه های اجرایی را وادار کند تا کیفیت کارهارا در راستای پیشرفت انجام دهد وقتی مدیران از استاندار تا آخرین رده با نگاه نماینده ها انتخاب می شود باعث میشود که بحران مدیریت پیش بیاید و نمی توانیم ناظر بر عملکرد دولت باشیم.

زینل زاده گفت:ایراد بزرگ هست مثلا یک نفر شهردار یا استاندار میشود و می گوید سلیقه من باید اجرا شود که این سلیقه محوری خواهد شد،یکی از ایرادات ما این است که برنامه محور نیستیم بلکه سلیقه محور هستیم و این معضل بزرگی است،مثلا در شهرستان بویراحمد و دنا طرح گردشگری و کشاورزی است که ما این طرح ها را فقط در کتابخانه ها بایگانی کرده ایم و عملا پیشرفتی حاصل نشده است.

وی گفت: شاید احداث خیلی پروژه ها مثلا شهرستان شدن دنا یک مشکل بزرگ بود که بحث گردشگری آن رو به نابودی است شاید ندانسته این کار صورت گرفته است.

زینل زاده در مورد نماینده فعلی مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی که ایرادی وجود دارد به جریان های اجرایی و نظارتی برمیگردد و تاجگردون حرکت دهنده بقیه نماینده ها با سرعت بیشتری بود، چون در مجلس جایگاهی دارد که در همان بحث بودجه آوری است بنده خودم اصولگرا هستم هر جا هم کار مهمی صورت بگیرد چه چپ و چه راست از آنها تعریف می کنم.

وی در ادامه گفت: اگر انسان چیزی برای پنهان کاری نداشته باشد رک حرفش را خواهد زد من اگر کاری را نمی توانستم انجام دهم مردم را پاس نمی دادم کاری که امروز زیاد در بین ما دیده می شود.

شهردار سابق دوگنبدان در مورد دارائی های خود گفت: کارمند آموزش و پرورش هستم و خانواده ام همه تحصیلات آنها بالاتر از من است از وام گرفتن گریزانم و خودم نخواستم وارد فعالیت اقتصادی شوم و این دارائی که الان دارم هم از خانواده به من رسیده است.

زینل زاده گفت:کسی که ۳ میلیون حقوق میگیرد سالانه ۳۶ میلیون تومان می شود و اگر حقوق را یک جا بدهند چیزی حدود ۱ میلیارد و هشتصد هزار تومان می شود که با این در همین شهر یاسوج نمی شود خانه خرید که این خودش یک معضل بزرگ است.

وی ادامه داد:اگر صدتا پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود و اشتغال هم شود وقتی هم مدیرتی نباشد این فایده ندارد بعضی فکر می کنند با یک کلنگ زدن می توانند رای جمع کنند این کاملا اشتباه هست و کسی با این کار رای نخواهد آورد.

زینل زاده در مورد پرونده خود اظهار کرد: ایرادی که از من گرفتند کمک به اداره دارائی بود که ۴۰میلیون به این اداره برای ساختمان کمک کردیم که هم در استانداری و هم فرمانداری گچساران طرح شده بود و دیگری اسکان و خوراک یک جلسه بود که قرار بود شهرداری دوگنبدان هم ۲۰ میلیون تومان هزینه کرده بود که آن را هم تحویل استانداری قرار داد؛ کارمان پاک بود اما یک پرونده کذائی علیه بنده انجام گرفت و در حکم برائت هم نوشته بود که استفاده شخصی نشده است.

وی در ادامه گفت:من مخالف اتحاد نیستم و باید مردم ما فکر نکنند که یک گام به عقب برگردند و اتحاد باید به نفع مردم باشد نه اینکه توافق شود مثلا زینل زاده استاندار باشد و فلان شخص در پست مدیریتی و جایگاه های دیگر باشد.

زینل زاده در ادامه گفت:در مجلس باید ساختاری باشد که ناظر بر رفتار نمایندگان باشد و به نظر من فیلتر شورای نگهبان باید سخت تر باشد.

وی ادامه داد؛هر چه بتوانیم نیاز به نهادهای حمایتی را در استان کهگیلویه و بویراحمد رفع کنیم در بحث هزینه در انتخابات نه خودم و نه خانواده ام هزینه ای که خلاف امر باشد انجام نداده ایم و وظیفه ما نیز شفاف سازی است.

زینل زاده گفت: گروه های سیاسی چه اصلاح طلب و اصول گرا خدماتی فقط به خواص انجام شده است و این دو گروه هر کدام نگاهشان به عامه مردم باشد وبه اقتصاد مردم باشد از آنها تعریف خواهیم کرد و من اگر گفتم اصول گرا هستم به این معنی که است که تغییراتی را نسبت به بقیه در دور قبل انجام دهیم درطیف اصلاح طلب هم افراد خوبی وجود دارد .

وی ادامه داد:۷۰۰ نفر در پتروشیمی گچساران مشغول به کار هستند و در زمانی که که این پتروشیمی اقتتاح شود کلا به ۳۵۰ نیرو نیاز است و این ۳۵۰ نفر اخراج می شوند، ۲۰ سال است این پتروشیمی هنوز افتتاح نشده است و این یعنی آزمون و خطا، ۲۰ سال در گچساران این راه ادامه دارد اما الان فهمیده ایم که این گرهی از مشکلات حل نمی کند، بیشترین بیکاران در سطح استان در شهرستان گچساران وجود دارد.

این نامزد انتخاباتی گفت:بعضی برای رأی در خانه مردم را از پاشنه در میاورند، و عده ای هستند که به دنبال خدمت نیستند و برنامه ای هم ندارد و این سخت است.

وی به بحث انتخابات طایفه ای اشاره کرد و گفت: به بعضی می گویند چرا وارد انتخابات شده اید که در جواب می گویند من از فلان قوم هستم یا از فلان طایفه هستم که این دردی را دوا نمی کند، مردم باید به این توجه داشته باشند که کدام نامزد برنامه دارد و برنامه اش برای استان مفید است و آن را انتخاب کنند‌.

اردلان زینل زاده اظهار داشت: ما برای خروج از تمام مشکلات مثلا کار باید نوع نگاهمان به فرهنگ کار درست باشد یا در فرهنگ رانندگی ما کاملا به نوع فرهنگ غلط در رانندگی رسیده ایم و هر نماینده ای بتواند این معضل را حل کند و از آمار تلفات رانندگی کاهش دهد این کار بزرگی انجام داده است به هر حال این گلنگ زنی را چه نماینده باشد و چه نباشد انجام خواهد شد.

نامزد حوزه انتخابیه گچساران و باشت افزود:در بعضی جاها آمار طلاق بالاست در بعضی جاها هم پایین است اما آمار خود کشی و خود سوزی بالا است و این باید در مجلس بررسی شود که تاکنون به عنوان یک نهاد نظارتی مصوبه ای و قانونی درستی اجرا نشده است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه نماینده ها وارد کارهای اجرائی شده اندو به جای اینکه ناظر باشند در حال کار اجرایی است و به قول معروف راه رفتن خودشان را هم فراموش کرده اند، مثلا همین صدا و سیما لهجه لری را مسخره کردند و من بعضی مواقع خجالت می کشم و تلویزیون را خاموش می کنم که دارد لهجه لری و لباس لری را مسخره می کنند.

زینل زاده گفت: بعضی می گویند مسکن مهر خوب نیست اما من می گویم خوب است اما کارشناسی بهتری می توانست بشود تا کیفیت بهتری صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: من اگر روزی آمدم و گفتم که فلان پروژه را انجام داده ام دروغ است، چون وظیفه نماینده پروژه و جاده و مانند آن نیست، نماینده باید نظارت کیفی داشته باشد باید ناظر بر عوامل اجرائی باشد.

این نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث قاچاق کالا که اکثرا شوتی ها هستند دو مورد است اینکه تصادف می کنند و حادثه ای ایجاد می شود این را کسی که دنبال نمی کنند و این یک فرهنگی است که در بین آنها وجود دارد اما میشود یه سازماندهی و راهکاری داشته باشد تا روزگار این افراد هم بچرخد.

وی افزود: اقتصاد ما مثل اقتصاد کشورهای اروپایی نیست و ما نمی خواهیم بگوییم که مثل آنها خواهیم شد اما می گویم همان که در کشور وجود دارد برای مردم هزینه شود، سرمایه گذاری هر جا که به خانم ها وا گذار شده است توفیق بهتری انجام شده است چون مدیریت خانم ها حساس تر و دقیق تر است و این در بنگاه ها و مشاغل خانگی دیده شده است.

زینل زاده ادامه داد: در بعضی از جاها دفاتر بعضی از نمایندگان لیستی داده اند که که به فلان شخص وام بدهید و به دیگری چون به من رای نداده است وام ندهید و این در اکثر شهرستان ها به وضوح دیده می شود و مردم با این قضیه برخورد کرده اند خب این نماینده نمی تواند دیدگاه کلانی نسبت به عامه جامعه داشته باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president