آوای جنوب

در نشست ستاد کرونا گچساران مطرح شد؛ اتابک:برخی ها طبل خالی به دست گرفته اند و جوسازی می کنند/ انگار بنده آش پتروشیمی را می خورم!

آوای جنوب

فرماندار گچساران گفت:بیمارستان نرگسی را فقط ساختمان تحویل گرفتیم که درادامه هم برخی بخش ها را تجهیز کرده ایم که به بیماران خدمات ارائه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای جنوب،علیرضا اتابک،فرماندار گچساران در نشست ستاد مقابله با کرونا این شهرستان گفت:امروز با یک خطر نگران کننده و ناراحت کننده مواجه هستیم، ما فوتی های زیادی درشهرستان داشتیم و مرگ ۳۶ نفر در مردادماه در این شهرسنتان نیز به ثبت رسید که اگر همت و تلاش نکنیم بازهم خبرهایی از پیک های بعدی در راه خواهد بود.

وی افزود:کل کشورمان وارداین پیک خطرناک و پرحادثه شده است و شاهد مرگ و میر بی سابقه ای براثر کرونا هستیم،این موارد حکایت از این دارد که بیماری کرونا صنعت ،اداره،بازار و مردم نمی شناسد و بسیار دقیق و هوشمند به سیستم ایمنی بدن ضربه می زند، آنچه که لازمه مقابله با این ویروس درحد امکانات و فراتر از امکانات که همان گذشتن از جان است، در این شهرستان همت نیز می شود.

اتابک تصریح کرد:این روزها بیشتر از برخی ها در بیمارستان ها حضور پیدا می کنم،آنچیزی که دربحث محدودیت ها وجود دارد بیشتر از دیگر شهرستان ها کار کردیم و در گچساران صفر تا صد محدودیت ها اعمال شد که تشکر از بازاریان دارم که همکاری خوبی با کمترین تنش داشتند.

فرماندار گچساران ادامه داد:بنابراین تمام گروه یک مشاغل در استان مان بیشترین ها هستند که گاها خیلی ازاین صنوف هم تعطیل شدند، باید در گود بود که بتوانی مسائل را از نزدیک درک کرد و باتوجه به شهرستان های همجوار بازهم آمارفوتی ها وتعداد بیماران ما نسبت بهتری به آنهاداریم.

وی درادامه افزود:حساسیت بسیار خوب است اما باید به سمت مباحث علمی و همان بحث واکسیناسیون برویم،چرا که مقاومت بدن را بیشتر می کند،و شاید این بیماری به این زودی ها هم از کشورمان بیرون نرود.

اتابک تصریح کرد:خانواده ای داریم که کرونا هیچوقت وارد خانواده اش هم نشده، چرا که شرایط و اصول بهداشتی را رعایت کرده است،هرچند عادی انگاری بسیار خطرناک است و نمی توایم علنا بگوییم کاهش آمار داشته ایم و نمی توانیم بگوییم شرایط ما بهتر است چرا که مردم بازهم بی تفاوت می شوند.

فرماندار گچساران گفت:مگر ‌کادر درمان چقدر توان دارند،برخی میگویند کرونای مدیران لاچکری و شیک است درصورتی که هیچکس مقابل این بیماری روئین تن نیست،اگر همه تمام این وظایف را انجام بدهند و اما تنها با شرکت در یک مراسم ترحیم نیز تمام زحمات برباد خواهد رفت.

وی افزود:مسیرهای ورود به آرامستان را مسدود کرده ایم، اما برخی شهروندان به هرشکلی هم می خواهند وارد آرامستان هم شوند،دیگر باید چکار کنیم،آخر به چه زبانی باید بگوییم برخی ها هم طبل خالی به دست گرفته اند و مرتب جوسازی می کنند،آخر حوادث را هم جزکرونا حساب می کنند؟ بگویید کجا مسئولی کم کاری کرده و اعلام کنید تا برخورد شود.

فرماندار گچساران تصریح کرد:۱۷ماه است که می جنگیم و این مردم باید رعایت کنند،چرا که ما هم جزو مردم هستیم ،خواهشا درتجمعات شرکت نکنید، اگر یک بیمار درگچساران بدون دارو و دکتر و رسیدگی ها لازم وجود دارد پس اگر کسی چنین ادعایی دارد، اعلام کند.

اتابک افزود:بیمارستان نرگسی را فقط ساختمان تحویل گرفتیم که درادامه هم برخی بخش ها را تجهیز کرده ایم که به بیماران خدمات ارائه می دهند، هرچندمشکلاتی هم وجود دارد،اما برخی بیماران بستری در این مرکز گفته اندکه بیمارستان خوبی است و سفارش کرده اند که چند روز دیگر هم بستری باشد.

فرماندار گچساران ادامه داد:بنابراین اگر کاهلی در کار وجود دارد رسانه ها نیز اعلام کنند،هرچند بیمارانی از شهرستان های دیگری هم واردشهرستان می شود که به خوبی رسیدگی می شوند،در بحث صنایع و شرکت ها هم خیلی تحت فشار هستیم ،کلیپ عدم رعایت پروتکل ها در فضای مجازی منتشر می شود بنده باید پاسخگو باشم، انگار بنده آش پتروشیمی را می خورم هرچند که در بسیاری موارد نیز پاسخگو بودیم.

وی افزود:تا حالا سفارشی به عزیزان پتروشیمی و چمشیر داشته ام که فلان شخص را سرکار بیاورید،هرچند اگر حق باشد هم دفاع خواهیم کرد،فیلمی از مینی بوس کارگران پتروشیمی منتشر می شود که یک کارگر ماسک نمی زند، من فرماندار باید جوابگو باشم!!؟.

فرماندار گچساران گفت:بنابراین همه بایدپای کار بیایند تا اینکه مردم آسیب نبیند، واقعا هیات ها عزاداری هم پروتکل ها را رعایت کردند،بنابراین خیلی از مردم ما نیازمند همان ماسک هستند و شایسته است برخی نهادها،شرکت ها و موسسات در این راستا نیز اقداماتی در توزیع ماسک بهداشتی داشته باشند.

هرچند رضا شریفی،رئیس صمت گچساران در ابتدای این جلسه هم گفت:محدودیت ها و مصوبات نشست ستاد مقابله با کرونا اجرایی شد،گشت ها کما فی سابق با مدیریت میدانی سایر دستگاه ها انجام و جامعه اصناف وبازار خوب همراهی کردند که قدردانی می کنیم،هرچند اندک مقاومتی از برخی صنوف هم صورت گرفت که طبق قانون نیز برخورد شد.

وی افزود: نتیجه اعمال محدودیت ها در هفته اخیرموثربود و بیش از یکهزارو ۴۰۰بازرسی میدانی صورت گرفت که ۲۴صنف هم پلمپ شدند،بنابراین مصوبات و تصمیمات ستاد کرونا یقینا پیگیری خواهدرشد.

فاضل،نماینده سد چمشیر در این نشست هم گفت:تعداد مبتلایان سد چمشیر از ابتدا تاکنون ۱۶۲نفر بوه اند،که از این تعداد نیز ۱۲۹بومی بودند، در ۲۴مرادماه تعداد پرسنل در چمشیر حدود ۶۷۵نفر بودند که در روزهای بعد نیز با تعداد نیروهای کمتری به کار ادامه دادیم.

وی افزود:بنابراین برخی از پرسنل معترض هستند که در سطح شهر تجمعات وجو دارد و تنها مسئله کارگاه چم شیر نیست،هرچند نسبت به دیگر شهرهای اطراف هم اقدامات خوبی درحال انجام است

فرماندارگچساران درادامه هم افزود: گفت:۱۱۷بیمار بستری داریم که باید جوابگوی خیلی ها باشم ،در حال حاضر ۲۹نفر از پرسنل چمشیر و تعدای هم در پتروشیمی این شهرستان مبتلا به کرونا هستند،که این موارد کار را برای شهرستان سخت می کند.

فاصل ادامه داد: اگر کتبا دستور بدهید که تعطیل کنید بحثی هم وجود ندارد.فرماندار هم گفت که کل کشور تعطیل بود وبجز دستگاه های خدماتی همه تعطیل بودند، اینجا مجادله نداریم و بحث سلامتی مردم مطرح است.

اتابک افزود:وقتی مغازه یک پارچه فروش را می بندیم درحالی که شاید مشتری هم نداشته باشد،بنده در تمامی مکاتباتم صنایع گچساران را به عنوان یکی از عاملین شیوع کرونا نام برده ام،به عنوان مثال همین امورات شرکت نفت و گاز با چند استان ارتباط مستقیم دارد بنابراین نمی توانیم شاهد باشیم که صنعت و شرکتی با آن حجم نیرو فعال باشد اما از مردم بخواهیم که دور از تجمعات باشند که این خودش نوعی پارادوکس است نمی تواند مغازه ای را بست اما پتروشیمی با این حجم نیرو باز باشد.

فاضل در ادامه گفت:خواهشی داشتم که با توجه آمارسایت جهانی بهداشت در این هفته آمار فوتی ایران نسبت به میلیون نفر بیشتر از برخی کشورها بوده است که یا باید واکسیناسیون صورت گیرد یا مثل چین قرنطینه عمومی باشد،اما اگر واکسن وجود داشته باشد خواهش دارم که واکسیناسیون کارگاه ما در اسرع وقت انجام شود.

اتابک در پاسخ گفت:دربحث واکسیناسیون همه اطلاع داریم که که اوضاع چگونه است هرچند خودزنی دربحث کشور درست نیست،هرچند مطالبه ای با استاندار و علوم پزشکی به عنوان تزریق واکسن عمومی در شهرستان به خاطر صنایع موجود شده است که واکسیناسیون از طیف بندی خارج و عمومی اقدام شود.

فرماندار گچساران تصریح کرد:بنابراین پیامک های زیادی از کارگران چمشیر دریافت می کنیم که چرا چمشیر تعطیل نیست، هرچند برخی ها هم دوست دارند که کار نکنند و بحث کرونا هم نیست.

عبدالخانی ،رئیس ورزش و جوانان در ادامه هم اظهارکرد:تنها اداره ای بودیم که ۱۰۰درصد اماکن ورزشی را تعطیل کردیم، هرچند به صورت آنلاین هم چندین کلاس داوری و ورزشی برگزار کردیم.

فرماندار گچساران درادامه تصریح کرد:همچنان اماکن ورزشی بایدتعطیل باشند.

حجت الاسلام خادمی، رئیس تبلیغات اسلامی گچساران گفت:یک غسال آقا داریم که اموات کرونایی را غسل می دهند که نیروی شهرداری است، اما در بحث بانوان هم بانوانی جهادی هستند که این مهم را انجام می دهند.

وی افزود:بنابراین روزانه چند نفر وفات می کند، هرچند که وظیفه ای ندارند و لذا پیشنهاد می کنیم که شهرداری نیرویی را به جهت این امر استخدام کند و یا به طور ماهیانه از این افراد تجلیل و قدردانی صورت بگیرد.

ظفری،شهردار دوگنبدان درادامه گفت:نه من می توانم نبرو جذب کنم و نه شما مسئول اداره تبلیغات، تا الان هم هیچ میت کرونایی و غیر کرونایی هم برزمین نمانده است، اما تعدادی غسال به صورت جهادی فعالیت دارند که نه بیمه ای می خواهند و نه حقوقی،اما می توان مصوب کرد که ماهیانه نیز تجلیل شوند،به هرحال خود اداره تبلیغات و سایر ادارات‌هم می توانند تجلیل کنند.

وی افزود:امروز شاهد توسعه بلوارها در سطح شهرستان گچساران هستیم،به طوری که همه امکانات هم برای خمات رسانی به مردم در این بلوارها لحاظ شده تا شاهد تجمع خرید در مرکز شهر نباشیم.

ظفری تصریح کرد:برخی تصمیمات ستاد کرونا باید منطقه ای باشد ،معتقدم که خیلی از نیرو های غیربومی در شرکت های گچساران خود عاملی برای شیوع بیشترکرونا در این شهرستان هستند،نمی شود بازار بسته باشد و اینهمه نیرو در پتروشیمی مشغول کار باشند.

شهردار دوگنبدان گفت:ورودی آرامستان درلایه های مختلف خاکریز زدیم، اما وقتی۵۰۰ خودرو به منطقه اطراف آرامستان ورود می کند ، پس چه کار می توان کرد،قبلا شهروندان با خودرو تا کنار قبر می رفتند ولی الان خودرو را دورتر پارک می کنند و پیاده می روند.

وی ادامه داد:بهتر است این طیف بندی واکسیناسیون برداشته شود، بیشترین نبروها درمعرض خظر،همین نیروهای شهرداری هستند اگر دستور کلی لحاظ شود که چه بهتر، چون بزرگترین نهاد خدمات رسان هستیم.

خادمیان،جانشین انتظامی گچساران هم گفت:طرح محدودیت شبانه تردد در دستور کار قراردارد چرا که برای حفظ سلامت شهروندان از تردهای غیر ضروری جلوگیری شود.

وی افزود:در بحث آرامستان و روزهای پنجشنبه،همکاران پلیس راه حضور پیدا می کنند و برابر مقررات اعمال قانون صورت می گیرد،اما اینکه خودروها بخواهند به پارکینک منتقل شوند خودش شرایط و ضوابطی دارد.

خادمیان تصریح کرد:جرایم درسطح شهر وجود دارد و درون شهر از ۲۴مردادماه تاکنون ۶۲۰مورد جریمه درون شهری اعمال شد، که ۱۰مورد هم توقیف خودرو داشتیم؛ درحوزه پلیس راه هم ۹۶۰مورد خودو برگشتی بود که ۴۵مورد هم جریمه ۵۰۰هزارتومانی لحاظ شد،ر بحث بازرسی های مشترک از صنوف هم ۶۵۰بازدید صورت گرفت که ۲۴مورد نیز به پلمپ شد.

عزیزی،جانشین سپاه ناحیه گچساران هم گفت:در راستای طرح شهید سلیمانی نیزحسینیه عاشقان ثارالله را در خدمت عزیزان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دادیم و تلاش داریم که با همکاری شبکه بهداشت ودرمان گچساران مرکز جدید واکسیناسیون در مصلای نماز جمعه نیز برپا کنیم.

وی افزود:همچنان بسته های معیشتی به خانواده های آسیب دیده از کرونا و نیازمندان شهرستان در طرح کمک مومنانه کما فی سابق ادامه دارد، و در بحث بیماریابی و قرنطینه خانگی(توسط پایگاه های مقاومت بسیج) نیز دستورات لازم با همکاری مجموعه بهداشت و درمان به جهت راهنمایی افراد بیمار نیز صورت می گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president