آوای جنوب

درگیری کمک داور لیگ برتری هم استانی با ممبینی در کلاس داوری تهران

در کلاس‌های دانش افزایی داوران در نیم فصل دوم درگیری بوجود آمد تا علاوه بر مختل شدن کلاس، همه چیز تحت تأثیر این اتفاق قرار بگیرد.

آوای جنوب

درحالی ‌که کلاس دانش‌افزایی داوران برای حضور آنها در نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم دیروز در هتل آزادی تهران درحال برگزاری بود، برخی اتفاقات حاشیه‌ای باعث تعطیلی این کلاس شد.

 

 

ماجرا از این قرار بود که هدایت ممبینی، رئیس کمیته داوران مشغول صحبت‌کردن بود که افشون کمک‌داور اهل کهگیلویه‌و‌بویراحمد از او درخواست صحبت کرد. بعد از اینکه ممبینی به درخواست این کمک‌داور توجهی نکرد، او به سمت رئیس کمیته داوران رفت و با حالتی عصبانی از ممبینی پرسید که چرا امسال به او قضاوتی در لیگ‌برتر داده نشده؟ خیلی زود دوقطبی عجیبی در کلاس دانش‌افزایی داوران رخ داد. یکی از داوران در مقام حمایت از ممبینی درآمد و ادعا کرد در دوران ریاست اصفهانیان هم به بعضی داوران قضاوت داده نمی‌شد. این صحبت‌ها با اعتراض برخی دیگر از داوران همراه شد تا دعوا بالا بگیرد. درشرایطی که کلاس دانش‌افزایی کاملا فضای متشنجی پیدا کرده بود، سایر داوران وساطت کردند تا کار به درگیری فیزیکی کشیده نشود. این اتفاقات درنهایت باعث تعطیلی کلاس دانش‌افزایی شد تا در آستانه شروع نیم‌فصل دوم اختلافات عجیبی در جامعه داوری به وجود بیاید. بعد از پایان این کلاس هم سیدرضا غیاثی، عضو سابق کمیته داوران به انتقاد از هدایت ممبینی به خاطر مدیریت ضعیف او در کمیته داوران پرداخت و گفت: «اگر بخواهیم علت این امر را ریشه‌یابی کنیم، در مرحله اول باید به حضورنداشتن یک مدرس باتجربه که مورد وثوق باشد، اشاره کنیم. از یک روز قبل از شروع کلاس هیچ‌کدام از مدرسان ارشد داوری حاضر به تدریس نشدند و علناً به رئیس کمیته اعلام کردند؛ چون مورد وثوق جامعه داوری نیستید، شایسته ما نیست به‌عنوان مدرس در کلاس حاضر شویم. متأسفانه حوادث رخ‌داده نشان داد که بزرگان در باب مورد وثوق جامعه داوران‌نبودن آقای رئیس پربیراه نگفته‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president