آوای جنوب

دانش‌آموزانی که در کهگیلویه و بویراحمد متفاوت تر از همه جا درس می خوانند + تصاویر

رسالت رسانه در چنین اوضاعی بیان مشکلات مردمی است اما چه کنیم که در استان ما چنین مطالبی مسئولان را آزرده خاطر می‌کند

تعداد ۱۷ دانش‌آموز مدرسه تک‌کلاسه شهید لاجوردی سرتنگ‌لیراب در اوج محرومیت چشم انتظار کمک مسئولان و خیران هستند.

آوای جنوب؛ آرش آهنگ
روستای سرتنگ ‌لیراب دارای ۳۰ خانوار و یک مدرسه ابتدایی چند پایه است.

روستای سرتنگ لیراب ۱۷ دانش‌آموز در مدرسه‌ای به نام شهید لاجوردی دارد که در بدترین شرایط  به تحصیل می‌پردازند تا جایی که حتی از داشتن یک تخته‌سیاه سالم و درست و حسابی محروم هستند.

صادق طاهریان‌نسب معاون آموزگار مدرسه تک کلاس شهید لاجوردی سرتنگ لیراب در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: روستای سرتنگ‌لیراب فاقد برق، جاده و آب آشامیدنی است و ارتباط تلفن ثابت و همراه که دیگر هیچ.

وی افزود: دانش‌آموزان این مدرسه یک کلاسه از ۶ دانش‌آموز پسر و ۱۱ دانش‌آموز دختر تشکیل شده و آنها در سال تحصیلی جدید حتی از داشتن تخته سیاه محروم هستند.

به گزارش فارس، بدترین شرایط تحصیل این کودکان در ساختمانی ساخته شده از گل و سنگ و بسیار قدیمی است.

با وجود اینکه ساختمان مدرسه شهید لاجوردی لیراب در حال تخریب و قابل استفاده نیست اما دانش‌آموزان این روستا مهرماه امسال را با شوق خاصی شروع کردند.

فضای کلاسی که دیدن وضعیت آن، قلب‌ها را آزرده می‌کند که تاکنون خیر و مسئولی که بتواند شرایط سخت این کودکان را درک کند، وجود ندارد.

دانش‌آموزانی که به دلیل نبود برق از نور پنجره‌ برای روشنایی فضای کلاس خود بهره می‌برند و سقف چوبی که باید دید با وضعیت موجود زمستان امسال دوام می‌آورد یا نه.

پنجره مدرسه از سوراخ کوچکی ساخته شد که روشنایی از آن استفاده می‌شود آیا در فصل سرد زمستان هم باید باز باشد، حقیقتاً که چنین نخواهد بود چراکه دانش‌آموزان در سرمای زمستان باید قبل از آن‌که به نور بیندیشند فضای کلاس خود را گرم نگه دارند.

بیچاره دانش‌آموزان، در زمستان باید یا پنچره باز اتاق، روشنایی و سردی هوا را تحمل کنند و یا اینکه پنجره بسته و نداشتن نور کافی و گرمی فضای کلاس را بخواهند.

سرتنگ‌لیراب جایی محروم برای مظلوم‌ترین کودکان کهگیلویه‌ و بویراحمد است که زندگی خود را در شرایط سخت می‌گذرانند.

 هر طریقی را تمرین کردم و قلم خود را برای توصیف وضعیت نگران‌کننده این دانش‌آموزان چرخاندم آخر نتوانستم و ندانستم که چه بنویسم و از همین‌روست که قلم، درمانده بیان وضعیت بچه‌های مظلوم لیرابی شد.

زیبایی کار این جاست که دانش‌آموزان، این طفلان معصوم با وجود مشکلات موجود، انگیزه کافی برای تحصیل دارند و با اشتیاق کامل بر سر کلاس درس می‌آیند تا بسا آینده‌ای روشن برای خود رقم زنند.

 رسالت رسانه در چنین اوضاعی بیان مشکلات مردمی است اما چه کنیم که در استان ما چنین مطالبی مسئولان را آزرده خاطر می‌کند.

در یکی از نشست‌های شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از سال تحصیلی جدید، مسئولان آموزش و پرورش استان از مدیرکل تا معاونین نسبت به وضعیت بد و کمبود تجهیزات در استان هشدار دادند و از مسئولان مرتبط با بودجه انتظار کمک داشتند که چنین کمکی به دست مسئولان نرسید و مهرماه آغاز شد.

 

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president