آوای جنوب

داستان عجیب و غریب این روزهای استان: لیست های گمانه زنی پست های مدیریتی؛ آغشته به سم/هزینه را واریز کن تا عضو لیست شوی!

آوای جنوب
لیست های مطرح شده در فضای مجازی در خصوص پست های مدیریتی کهگیلویه و بویراحمد به نطر می رسد رنگ و بوی خاصی گرفته است.

وجود برخی لیست های گمانه زنی آسیبی است که این روزها متوجه فضای سیاسی و رسانه ای استان شده است. این رسانه حسب رسالت ذاتی خود هرگز دوست نداشت وارد این بازی شود و هرچند شاید در برخی موارد از قطعی بودن برخی گزینه ها اطلاع موثق داشت.

اما دامن زدن و ایجاد شبهات و برخی اختلاف پراکنی ها تا کی میتواند راهگشای امور باشد؟ در اطلاع موثقی که از جانب یکی از افرادیکه در امر انتصابات مدیران دخیل است آمده است که: من اصلا برخی از این افراد را حتی از آنها رزومه و سوابق نخواسته ام و چطور ممکن است بعنوان گزینه مطرح شده باشند.

این موضوع باعث شد موشکافانه به موضوع پرداخت کنیم و در یک بررسی اجمالی به این نتیجه برسیم که وارد شدن برخی از افراد در لیست های گمانه زنی تنها برای ایجاد عملیات روانی در سطح جامعه بوده است.

یکی از این افراد که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ما گفت: چون میخواستم در سطح طایفه اسم و رسمی داشته باشم به مسئول منتشر کننده لیست گفتم که اگر امکان دارد از اسم من بعنوان یکی از گزینه های فلان مسئولیت نام ببرد و …

وی ادامه داد: مسئول لیست به من گفت در بین اسامی شما، برخی اسامی که قطعی شده است را هم درج میکنیم تا مردم به صحت لیست ها اعتماد بیشتری داشته باشند.

حال چرا باید مردم استان به چنین ابهام هایی دقت کنند و فضای جامعه را دچار تشنج کند سوالی است که باید برخی دستگاه ها به آن پاسخ دهند و برای آن چاره جویی کنند.

اما چیزی که پر واضح است این است که در هیچ جای کشور رویه ای به این سبک که در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود را نداریم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president