آوای جنوب

دادستان مرکز استان: کارشناسان دادگاه نباید به کسی وابسته باشند و از مسائل قومی و قبیله ای نیز پرهیز کنند، تا شائبه ای پیش نیاید

آوای جنوب

نشست قضات دادسرای مرکز استان با کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی موضوع ارائه خدمت به مردم را مورد  بررسی قرار دادند.

به گزارش آوای جنوب سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مسئله افزایش قیمت ملک در استان را به کارشناسان یادآوری نمود که در زمینه ی کارشناسی به فکر مردم باشند.

وی گفت: بعضی از کارشناسی ها، کارشناسی تخصصی می باشند که باید علمی و به روز بوده تا حقی از کسی ضایع نشود.

ملک حسینی گفت: بنابراین لازم است همه ی ما باید موردی نگاه کنیم تا کسانی که از پرداخت هزینه های کارشناسی عاجزند با مشکل روبه رو نشوند و تعرفه ها برای کارشناسی املاک باید، مورد توجه کارشناسان باشند و اعتدال رعایت شود و گزارشات کارشناسان باید مستدل، مستند و علمی باشد.

 دادستان مرکز استان با اظهار این که رعایت شأن کارشناسان نیز با رعایت شود، افزود: برای پرونده های مردم باید حداقل ها نیز مور توجه قرار گیرد.

وی با عنوان این که کارشناسان بازوی دستگاه قضایی می باشند، اظهار داشت: کارشناس در پرونده در حد قاضی می باشد پس باید اصول علمی و حقوقی و تکریم و عدالت در کارشناسی ها رعایت شود و و باید حریم نیز رعایت شود.

ملک حسینی ضمن تأکید به استفاده از از کارشناسان جوان و تازه کار گفت: در بحث کارشناسی ها توزیع عادلانه کارشناسی ها صورت گیرد و از نظریه ها و کار همه ی کارشناسان استفاده شود.

وی عنوان کرد: با توجه به رشته های کارشناسی بصورت کار گروهی حوزه ها تقسیم بندی می شوند و از همه ی کارشناسان نیز استفاده می شود و رعایت حوزه ی جغرافیایی باید رعایت شود تا عدالت به درستی اجرا شود.

ملک حسینی گفت: کارشناس نیز نباید به کسی وابسته باشد و از مسائل قومی و قبیله ای نیز پرهیز کند، تا شائبه ای پیش نیاید.

وی لزوم بهرگیری از دانش کارشناسان بومی را با توجه به شناخت جغرافیایی و اجتماعی استان ، مهم دانست و اظهار داشت: استفاده از کارشناسان استانی تا هنگامی که کارشناس آن رشته در استان وجود دارد  لازم و ضروری است و باید ضمن آموزش کارشناسان تازه وارد، نظریات کارشناسی را باید تجزیه و تحلیل و رفع ابهام کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در مورد بحث قرارهای کارشناسی گفت: بعضی از قرارهای کارشناسی مبهم و باید این ابهامات نیز رفع شود تا اجرای عدالت نیز به درستی صورت گیرد و اطاله ی دادرسی صورت نگیرد.

در ادامه این نشست حمید نادریان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با اشاره به این نکته که۶ شعبه بازپرسی و ۷ شعبه دادیاری در دادسرای یاسوجوجود دارد، افزود: کثرت شعب موجب شده تعداد ارجاعات زیاد شود و دلیلی ندارد که دوستان بروند و به دنبال این موضوع باشند.

وی گفت: در رشته های آثار هنری و تألیفات هیچ کارشناسی در استان نداریم و در برخی رشته ها که بسیار مهم مانند اسلحه و مهمات، فقط یک کارشناس در سطح استان وجود دارد.

معاون دادستان مرکز استان ضمن گلایه از برخی کارشناسان که در استان تنها خودشان در رشته ای خاص هستند اظهار داشت: این افراد که در این بخش تنها فعالیت دارند و همه ی ارجاعات برای آنها فرستاده می شود، اما خیلی اوقات، برای کار های فوریتی، اعلام می کنند که در استان حضور ندارند و در خارج از استان، در هیئت کارشناسی فلان استان هستند.

نادریان افزود: کمبود کارشناس خط و امضاء، یکی دیگر از ایرادات کارشناسی در استان است.

در ادامه این نشست عیدی خوش سرور رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی مهمترین درخواست ها و پیشنهادات کارشناسان را مطرح نمود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president