آوای جنوب

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد: آزاد سازی ۵۶۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و قلع و قمع ۱۶۳ بنا

آوای جنوب

سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه، در مصاحبه‌ای با رسانه ها، ضمن تبریک این هفته به خدمتگزاران مردم در این قوه یادو  نام  شهدای هفتم تیر و سید شهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی را گرامی داشت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: قانون گذار وظایف زیادی را برای دادستان مقرر نموده است.

  به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، ملک حسینی به تلاش‌های قضایی انجام شده ی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و در ابتدا ضمن تشکر خانواده های مقتولی که با احترام به بزرگان و ریش سفیدان از حق قصاص خود گذشتند اظهار داشت: در سال گذشته با همکاری شورای حل اختلاف و سفیران صلح و بزرگان و ریش سفیدان و روحانیت موفق شدیم تعداد ۲ فقره پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه نماییم.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سپس به میزان آمار سالیانه موجودی شعب تعداد پرونده‌های مختومه شده و میزان پرنده های ساخته شده در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

سید علی ملک حسینی گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد موجودی شعب ۲۶۱۹ فقره پرونده بوده که در همین مدت تعداد ۲۴هزارو ۳۴۷ فقره پرونده وارد محاکم دادیاری و بازپرسی و شعب معاونین دادستان شده است و تعداد ۲۳ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده مختومه شده است .

وی افزود: عملکرد منفی برخی شعب به خاطر ابتلا به بیماری بعضی  از همکاران قضایی و اداری به ویروس منحوس کرونا بوده است و در خصوص شعبه اجرای احکام کیفری و انقلاب یاسوج اظهار داشت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و ۱۲۳ فقره پرونده موجودی این شعب بوده که ۷هزار و۵۴۷ فقره وارده ۷هزار و۲۹۳ فقره مختومه شده است.

مدعی العموم استان در ادامه در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه پرونده های مسن و معوقه گفت:  تعداد پرونده های محسن در شعب تحقیق دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان هزار و ۵۱۸ فقره پرونده بوده که یک هزار و ۲۴۱فقره مختومه و ۲۷۷ فقره مانده ی این پرونده ها بوده است.

 ملک حسینی گفت: در شعبه اجرای احکام کیفری موجودی شعب ۲هزارو۳۷۳ فقره پرونده بوده که یک هزار و ‌۶ فقره از این پرونده ها مختومه و تعداد یک هزار و ۶ فقره  پرونده از این پرونده ها در اجرای احکام کیفری مانده است.

  ملک حسینی به اقدامات صورت گرفته در زمینه هوشمند سازی استان در زمینه های دادرسی الکترونیک و ابلاغ الکترونیک در این دادسرادر سال ۱۴۰۰ اشاره و بیان داشت:  در سال گذشته تعداد یک هزار و ۴۴۹ دادرسی الکترونیک در این دادسرا انجام گرفته است  وهمچنین در سال گذشته تعداد  ۶ هزار و ۱۳۳ نفر زندانی در سال ۱۴۰۰ آزاد شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص آزادسازی اراضی ملی زراعی و کشاورزی و آمار قلع و قم و تعداد چاه های پلمپ شده در حوزه های شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار داشت: در حوزه منابع طبیعی ۵۶۸ هکتار آزاد و تعداد ۱۶۳ بنا قلع و قمع شده است.

در حوزه محیط زیست ۶۲ هکتار و ۳۹ متر مربع آزاد شده است در حوزه راه و شهرسازی ۲۵۶۰ متر مربع از حریم راه های استان آزاد شده است و در حوزه های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز ۱۷ مورد ۱۵۵ بنا قلع و قمع شده است و در حوزه جهاد کشاورزی نیز مقدار سه هکتار و چهار هزار متر مربع و تعداد و ۹۳۹ بنا تخریب گردیده است.

وی افزود: در حوزه آب منطقه ای نیز ۲۸ هکتار به تعداد ۷۳ حلقه چاه مسلوب المنفعه گردیده است.

دادستان مرکز استان گفت: در خصوص میزان اجرای طرح کاداستر در استان و اراضی ملی در سال گذشته حسب استعلام از اداره ی  کل ثبت اسناد و املاک استان اجرای طرحکاداستر بطور صد درصد انجام گردیده است.

ملک حسینی در پایان این گفتگو اظهار داشت  بازدیدهای انجام شده مقامات قضایی و قضات از زندان ها با هدف رفع مشکلات زندانیان ۸۴۰ مورد و یک ۱۶۹۶ نفر بوده است ملک حسینی گفت دیدار دیدارها و ملاقات های مردمی دادستان مرکز استان در سال ۱۴۰۰ ۲هزارو۶۳۹ نفر بوده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president