آوای جنوب

دادستان استان: گچساران در صدر تخلفات انتخاباتی /رسیدگی به جرائم انتخابی کهگیلویه و بویراحمد از صبح تا نیمه‌شب/بیت‌المال خط قرمز است+فیلم

آوای جنوب

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک شعبه ویژه بازرسی تشکیل دادیم که شبانه‌روز در حال فعالیت است و اکثر رسیدگی‌ها در نوبت عصر و غروب و خارج از ساعت اداری انجام می‌شود که به سرعت و دقت و البته قاطعیت به جرائم انتخاباتی رسیدگی می‌کند.

 

 

به گزارش آوای جنوب از یاسوج؛ نشست توجیهی رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با دادستان مرکز استان برگزار شد.

در این نشست ملک‌حسینی دادستان مرکز استان با برشمردن پاره‌ای از خصوصیات اخلاقی و شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی و خدمات آن شهید به نظام و انقلاب و اسلام اظهار کرد: امروز دشمن ناامید شده و کانون توجه آن‌ها به داخل کشور است تا وحدت ملت را هدف قرار دهند.

مدعی‌العموم استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این بین نقش رسانه بسیار مهم است رسانه طراز انقلاب با بصیرت و آگاهی در راستای خنثی کردن اهداف دشمنان حرکت می‌کند.

وی گفت: در این بین برخی هم حرفی را بیان می‌کنند که خواسته و ناخواسته حرف دشمن بوده و انگار از گلوی مقامات آمریکا بیرون می‌آید.

ملک‌حسینی؛ وظیفه اصلی رسانه را در بحبوحه انتخابات بیان شاخص‌های نماینده در طراز انقلاب دانست و گفت: امروزه به برکت خون شهید حاج قاسم مشخص شده که چه کسانی می‌توانند در این کشور خدمت کنند.

این مقام قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برخی دم از نداری و کمبود اعتبارات و بودجه می‌زنند در حالی که اگر نگاه کنیم حاج قاسم سلیمانی با دست خالی و کمترین اعتبارات و تجهیزات توانست از مدیترانه تا یمن را علیه دشمنان اسلام متحد کند.

وی با انتقاد از این که در رسانه‌ها به برخی مسائل فرعی چسبیده‌ایم و موضوعات اصلی به فراموشی سپرده شده است افزود: توهین و تخریب و دامن زدن به از بین رفتن وحدت به چه قیمت، اگر در کارها اخلاص داشته باشیم خیلی از رفتارها اصلاح می‌شود.

ملک‌حسینی به فضای مجازی و جرائمی که در این فضا رخ می‌دهد اشاره کرد و گفت: اولین اقدام ما ایجاد کارگروه رصد فضای مجازی متشکل از نهادهای امنیتی و انتظامی و پلیس فتا و با حضور و محوریت دادستانی بوده که این جلسات را به صورت منظم تشکیل می‌دهیم.

این مسوول افزود: تا الان نیز بیش از ۴۰ فقه جرائم انتخاباتی پرونده تشکمیل شده است که بیشترین پرونده در حوزه گچساران بوده است.

وی سیاست دستگاه قضایی را سیاست نظام دانست و از حضور حداکثری و شاداب مردم در انتخابات به عنوان اولویت یاد کرد و گفت: بر همین اساس تخلفات را رصد و پی‌گیری کرده و ابتدا تذکر می‌دهیم و قبل از هر چیز دعوت به رعایت قانون می‌کنیم چرا که نخستین وظیفه خود را پیش‌گیری می‌دانیم.

ملک‌حسینی در همین خصوص به برخی تذکرات به رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی اشاره کرد و گفت: قبل از این که پرونده‌ای تشکیل شود جلوی برخی نظرسنجی‌ها را گرفتیم.

این مسوول قضایی به موضوع استفاده از بیت‌المال اشاره کرد و آن را خط قرمز دستگاه قضایی دانست و گفت: هیچ کسی حق استفاده از بیت‌المال در حمایت از کاندیداها را ندارد یکی دو مورد بود که احضار و تفهیم اتهام کردیم و بر همین اساس یک شعبه ویژه بازرسی تشکیل دادیم که شبانه‌روز در حال فعالیت است و اکثر رسیدگی‌ها در نوبت عصر و غروب و خارج از ساعت اداری انجام می‌شود که به سرعت و دقت و البته قاطعیت به جرائم انتخاباتی رسیدگی می‌کند.

وی با قدردانی از اظهارات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع مدیران در خصوص برخورد با هرگونه تخلف انتخاباتی اظهار کرد: همه باید به سمتی حرکت کنیم که انتخابات در کمال صحت و سلامت و امنیت و البته پرشور برگزار شود.

ملک‌حسینی در پاسخ به برخی سوالات مطرح شده از جانب خبرنگاران هم گفت: مطالبه‌گری را دوست داریم و نقد منصفانه را از هر کسی می‌پذیریم.

وی از رسانه‌ها خواست تا نسبت به توهین و تهمت و انتصاب فعل مجرمانه به کسی که هنوز جرم او مشخص نشده بپرهیزند که خود جرم است چرا که برخی اخبار را نمی‌توان نام آزادی بیان بر آن‌ها گذاشت.

این مسوول از رسانه‌ها خواست تا یقه مسوولان را چسبیده و از آن‌ها مطالبه‌گری کنند اما بدون سند و دلیل هم نمی‌توان خبری را منتشر کرد که با آبروی افراد بازی شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president