آوای جنوب

خوراکی‌های مجاز و غیر مجاز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

خوراکیاز سوی اداره سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خوراکی‌های مجاز و غیر مجاز در مدارس این استان اعلام شد.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، بشیر آرمان اظهار کرد: متصدیان توزیع مواد غذایی و فروشندگان بوفه مدارس باید کارت سلامت و تندرستی داشته باشند.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدیران مدارس باید موارد لازم را بررسی و از بروز تخلف توسط فروشندگان جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: فروش انواع پفک، چیپس، یخمک، آلوچه، لواشک، انواع بستنی یخی، نوشابه‌های گازدار، دلستر، آبنبات‌هایی که به سطح جونده دندان‌های می‌چسبد و همچنین خوراکی‌های که احتمال فساد و آلودگی آنها زیاد است از جمله، سالاد اولویه، بیسکویت و کیک‌های کرمدار، انواع ساندویچ‌های سرد و گرم مانند همبرگر، سوسیس، کالباس و سوسیس بندری در بوفه‌های مدارس ممنوع است.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خوراکی‌های مجاز شامل شیر، شیرکاکائو در بسته‌های استریل، آب میوه، دوغ‌های پاستوریزه، لقمه‌های نان، پنیر، گردو و انواع کیک، کلوچه، بیسکویت ساده و بدون کرم، خرما و خشکبار مانند پسته، گردو، نخودچی، کشمش، انجیر، بادام و فندق در بسته‌های دارای پروانه بهداشتی و میوه‌های قابل شست‌وشو است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president