آوای جنوب

تاجگردون بالباس كارگران نفت :

خواسته کارگران غیررسمی نفت قانونی و قابل پیگیری است/تعویض پیمانکار یعنی روز بدبختی کارگران نفت

رئیس کمیسیون بودجه مجلس گفت: کارگر حجمی که ۲۵ سال در آشپزخانه کار می‌کند ظلم به نظام و انقلاب و قانون است که آن را کارگر مستمر ندانیم و قانون کار برای آن‌ها رعایت نشود.

DSC_9524رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تعویض پیمانکار به معنای روز بدبختی کارگر شرکت نفت است.

آوای جنوب؛

غلامرضا تاجگردون ظهر امروز در نشست تشکل‌های کارگری شهرستان گچساران با علی ربیعی وزیر کار و رفاه و تأمین اجتماعی گفت: مشکلات کارگران زحمتکش استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران را مرتب به وزیر کار اعلام می کنم و انتظار این است که این مشکلات توسط مسئولان به ویژه وزیر کار حل شود.IMG_9511

رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی که با لباس کارگران نفت در جمع کارگران نفت در حضور وزیر کار عنوان کرد: اکنون در سالروز تصویب قانون کار قرار داریم و در مقابل مشکلات و مسائل و معضلات زیاد جامعه کارگری را در این استان و شهرستان گچساران هستیم.

تاجگردون اضافه کرد: مدتی است درباره مشکلات کارگران پرتلاش صنعت نفت ورود پیدا کردم و دیدم که حق با آنها است.

وی گفت: چندی پیش بازدیدی از صنعت نفت داشتم و دیدم مشکلات نه به صنعت نفت بلکه به نوع مقرارت بازمی‌گردد.DSC_9533

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: حدود ۴۱۰۰ کارگر داریم که برخی به دلیل تنظیم مقرارتی که سال‌های متمادی است در صنعت نفت وجود دارد برخی از حقوق آن‌ها رعایت نمی‌شود.

تاجگردون متذکر شدکرد: این‌ها بار تولید را بر دوش دارند و الان در دشت گز و دشت بلوط اگر خدای ناکرده حادثه‌ای رخ دهد و جمعی از کارگران آسیب بینند گروهی از کارگران که پوششی از مشاغل را ندارند تنها تا بیمارستان شهید رجایی این شهر مشایعت می‌شوند یا با بالگرد به جاهای دیگر برده می‌شوند.

وی تشریح کرد: کارگری که به دلیل فعل و انفعالات نفتی در معرض گازها قرار داشته و آسیب می‌بیند مشمول طرح مشاغل نمی‌شود.DSC_9408

رئیس کمیسیون بودجه مجلس گفت: کارگر حجمی که ۲۵ سال در آشپزخانه کار می‌کند ظلم به نظام و انقلاب و قانون است که آن را کارگر مستمر ندانیم و قانون کار برای آن‌ها رعایت نشود.

وی متذکر شد: ما هیچ چیز فراتر از قانون از دولت نمی‌خواهیم و باید این ۴۸۰۰ نفر مشکلات آن‌ها برطرف شود.

تاجگردون عنوان داشت: برخی از کارگران قراردادی و برخی حجمی هستند که یابد قانون مشمول کارگران شرکت نفت برای همه آن‌ها اعمال شود و یا وزارت نفت قراردادها را طوری تنظیم کند و به مناطق نفت‌خیز ارائه کند که قانون کار برای همه حاکم شود.DSC_9434

وی تصریح کرد: یعنی این که وقتی پیمانکار عضو می‌شود کارگری که در شرکت نفت حدود ۲۵ سال کار می‌کند حق خود را تضییع شده نبیند.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر کار گفت: خواهش ما این است شما که متولی نظارت بر اجرای قانون کار هستید باید حقوق این کارگران را پی‌گیری کنید.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: خواسته کارگران صنعت نفت قانونی و قابل پیگیری است.

غلامرضا تاجگردون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر خواسته های کارگران صنعت نفت غیرقانونی بود، من هرگز به آن ورود نمی کردم.

وی افزود: کارگران صنعت نفت در سخت‌ترین شرایط بار بهره‌برداری و تولید نفت را بر دوش می کشند، اما از کمترین مزایا و حقوق برخوردار هستند.DSC_9447

تاجگردون تصریح کرد: با همکاری نماینده کارگران نفت و گاز گچساران بسیاری از مشکلات را تا وزارتخانه پیگیری کرده ام و از این پس نیز با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نفت کار قرارداد کارگران غیررسمی را نهایی خواهم کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتی اگر لازم باشد قانونی در مجلس تصویب کنیم که مشکلات کارگران نفت را برطرف کند این کار را نیز پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم گچساران و باشت در پایان اضافه کرد: وزارت نفت به گونه ای قوانین را به مناطق نفت خیز ارائه دهد، که بر اساس قوانین اداره کار باشد و حق کارگر ضایع نشود.DSC_9536

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president