آوای جنوب

خبر خوب از تخت‌های آی‌.سی‌.یو در کهگیلویه و بویراحمد/اقدام ارزشمند یک شهرستان به روایت استاندار/علت سفر نکردن استاندار به شهرستان ها

آوای جنوب 

استاندر کهگیلویه و بویراحمد در نشست ویدئو کنفرانس از وضعیت کنونی تخت‌های آی‌سی‌یو در استان ابراز رضایت کرد.

 

خبر خوب از تخت‌های آی‌.سی‌.یو در کهگیلویه و بویراحمد/اقدام ارزشمند یک شهرستان به روایت استاندار

به گزارش آوای جنوب از یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان نشست ویدئو کنفرانسی با حضور فرمانداران شهرستان‌های هشت گانه استان و روسای مراکز بهداشت شهرستان‌ها برگزار کردند.

حسین کلانتری در جمع‌بندی این نشست با بیان این که این دومین نشست به صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرمانداران است اظهار کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش‌های خوب و جامعی در این نشست‌ها ارائه کرده‌اند.

استاندار با تقدیر دوباره از مردم استان به خاطر قدرشناسی و احترام به دستورات پزشکی و بهداشتی برای عدم حضور در طبیعت همزمان با روز طبیعت اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم که تا روز ۲۰ فروردین و در این فاز از طرح فاصله‌گذاری همچنان همراهی لازم را داشته باشند تا دستورات بعدی از سوی ستاد کشوری ابلاغ شود.

این مسوول ارشد اجرایی با بیان اینکه ما هم هیچ گونه سستی در کار خود نداریم و همچنان در خدمت مردم و سلامت آن‌ها هستیم گفت: اگر نتوانیم این کار را ادامه دهیم و همکاری نباشد با یک اپیدمی وحشتناکی روبرو خواهیم شد لذا نباید اجازه دهیم این همه زحمت و هزینه‌ای که شده بر باد رود و از آن چه تاکنون به دست آورده‌ایم حفاظت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کماکان محیط‌های عمومی اعم از پارک‌ها و مراکز گردشگری و طبیعت ما بر روی افراد بسته است افزود: خوشبختانه در استان کارهای خوبی شده به خصوص در طرح غربالگری در کشور اول هستیم و در برخی نقاط به ۱۰۰ درصد رسیده‌ایم که در این دسته شهرستان‌ها تا فردا هم فرماندار و هم مسوولان مربوطه در طرح غربالگری تشویق خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین اصل بیماریابی است افزود: اساس کار این است که افراد شناسایی شوند و یا بستری و یا در نقاهت‌گاه‌ها قرنطینه شوند.

استاندار با ابراز خوشحالی از وضعیتی که اکنون در استان وجود دارد افزود: در زمینه تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های آی‌.سی‌.یو تعداد ۱۳۸ تخت داریم که تنها ۴ تا ۵ تخت آن هم اکنون اشغال است.

وی افزود: کسانی هستند که دچار این ویروس شده‌اند اما سرحال هستند که نیاز به قرنطینه دارند و باید در منزل قرنطینه شوند و از کمیته امداد و بهزیستی خواسته‌ایم کسانی که نیازمند هستند را در قرنطینه‌های خانگی حمایت کنند و ما نیز کمک‌های خود را خواهیم داشت و اگر کسانی در قرنطینه مشکل مایحتاج دارند به آن‌ها کمک خواهد شد.

وی از فرمانداران خواست تا به جد بازار را رصد کنند و با بازارایان صحبت شود تا پروتکل‌ها اجرایی شوند و نانوایی‌ها به جد و مستمر کنترل شوند.

استاندار با اشاره به اخبار خوبی که از شهرستان‌ها بابت بخشش اجاره‌ها شنیده می‌شود به صورت ویژه از چنین اقداماتی در شهرستان کهگیلویه تقدیر کرد که چندین و چند نفر اجاره‌ها را به مدت چند ماه بخشیده‌اند و در همه جای استان انتظار چنین اقدامی را داریم.

کلانتری به بسته اقتصادی که دولت در نظر گرفته اشاره کرد و گفت: دولت این بسته را ابلاغ می‌کند و فرمانداران ما آن را تشریح خواهند کرد.

وی در خصوص یکی از شهرستان‌هایی که بیشترین تعداد مبتلایان را داشته اظهار کرد: متاسفانه افرادی که از سایر نقاط در ایام عید به شهرستان چرام مراجعه کردند چنین دردسری را برای مردم آن شهرستان و ما ایجاد کردند اما باز هم وضعیت آن شهرستان در حد میانگین کشوری است و جای نگرانی ندارد.

وی از فرمانداران خواست تا در نشست بعدی اعلام کنند که تاکنون چند مصوبه داشته‌اند چند مصوبه اجرایی شده چند تا هنوز به مرحله اجر نرسیده و دلیل اجرا نشدن چه بوده است.

کلانتری در خصوص این سوال که چرا استاندار تنها در شهر یاسوج به مراکز غربالگری و بیمارستان‌ها سرکشی می‌کند و به شهرستان‌های دیگر نمی‌رود هم گفت: بسیار علاقه‌مند به حضور در شهرستان‌ها و تقدیر از دست‌اندرکاران امر به صورت ویژه هستم اما اگر برای این که خودمان با سفرها احیانا ناقل ویروس نباشیم و با سفرها و افرادی که دنبال ما هستند و افرادی که به استقبال ما می‌آیند ناقل نشویم به هیچ شهرستانی در این اوضاع و احوال سفر نکردم و امیدوارم مردم عذر ما را پذیرفته باشند.

انتهای

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president