آوای جنوب

خادمی :کشور به دنبال توسعه آزاد راه و بزرگراه، کهگیلویه و بویراحمد به دنبال راه‌های روستایی

در زمانی که کشور به دنبال راه اصلی و شریانی است ما در کهگیلویه و بویراحمد به دنبال ساخت و تکمیل راه‌های روستایی هستیم

خادمیاستاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان تنها ۶۸ کیلومتر بزرگراه دارد، گفت: کشور به دنبال توسعه آزاد راه و بزرگراه بوده و این استان هنوز به دنبال توسعه راه‌های روستایی است.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: راه مهمترین موضوع در کهگیلویه و بویراحمد است و بخش عمده‌ای از منابع در این حوزه صرف می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با انتقاد از وضعیت راه‌های استان بیان کرد: در زمانی که کشور به دنبال راه اصلی و شریانی است ما در کهگیلویه و بویراحمد به دنبال ساخت و تکمیل راه‌های روستایی هستیم.

مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کوهستانی بودن هزینه راه‌سازی را در کهگیلویه و بویراحمد بالا برده است در حالی که به دلیل موقعیت استان در میان استان‌های بزرگ باید راه‌های آن بهتر مدنظر قرار گیرد.

وی به دلایل متوقف شدن پروژه‌های راه‌سازی در استان اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل این بوده که پروژه‌های بدون برنامه داشتیم و بسیاری از آن‌ها به نتیجه نرسیده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: خاکبرداری‌های انجام شده بود که کار به جایی نرسیده بود و پیمانکاران را هم نمی‌شد خلع ید کرد و نه اینکه کار قابل ادامه دادن بود.

خادمی گفت: کل اعتبارات استان ۱۴۰ میلیارد تومان بوده که تنها ۱۲۰ میلیارد تومان آن به پیمانکاران بدهکار بودیم و اگر می‌خواستیم مطالبات آن‌ها را بدهیم پولی برای کارهای دیگر باقی نمی‌ماند.

این مسئول گفت: راه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد خیلی مهم هستند زیرا در حالی که کل اعتبارات ما ۳۳۴ میلیارد تومان است ۱۲۰ میلیارد تومان متعلق به حوزه راه و شهرسازی است که ۳۶ درصد بودجه استان را به خود اختصاص داده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۴۰ درصد اعتبارات استان متعلق به راه و شهرسازی است که جایگاه آن را نشان می‌دهد که امیدواریم با در نظر گرفتن اعتبارات بیشتر مشکلات راه‌های استان ما برطرف شوند.

وی به موضوع نقاط حادثه‌خیز کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: برای مثال وضعیت به گونه‌ای است که در یک شب در محور یاسوج به سمیرم هشت کشته دادیم چرا که جاده‌های ما استاندارد نیستند.

خادمی گفت: مرکز کهگیلویه و بویراحمد بزرگراه و آزاد راه ندارد و تنها استانی در کشور هستیم که تنها ۶۸ کیلومتر بزرگراه داریم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president