آوای جنوب

خادمی : به جای تخریب همدیگر در استان ، فرهنگ همفکری و هم افزایی را پیشه کنیم

خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایجاد فضای تخریب و آزار دادن مدیران بومی مانع بروز توانمندی و کارآمدی مدیریت ها برای اهداف توسعه خواهد شد، گفت: به جای فضای تخریب های سیاسی و فکری، فرهنگ همفکری و هم افزایی را پیشه کنیم.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی عصر چهارشنبه در ششمین یادمان زنده یاد محسن عسکریان بنیانگذار دانشگاه یاسوج افزود:مدیران بومی این استان از ظرفیت های قابل توجهی برخوردارند که نباید با آنان به گونه ای رفتار کرد که در سایر نقاط کشور نیز به توانمندی آنها شک کنند.

وی بیان کرد: در کهگیلویه وبویراحمد مدیران بومی چنان اذیت و تخریب می شوند که وزارتخانه ها و مسوولان بالاتر نمی توانند به آنها پیشنهاد کاری جدیدی بدهند.

خادمی به خدمات ارزشمند زنده یاد عسکریان در دو حوزه فنی و اجرایی اشاره کرد و گفت:

این مدیر دانشمند با برخورداری از ایمان و تعهد فعالیت های فنی و اجرایی را در دانشگاه یاسوج آغاز کرد.

خادمی اظهار کرد: زنده یاد عسکریان با تعصب خاصی کوشید کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج در بین استان ها و دانشگاه های کشور مطرح شود.

وی ادامه داد: هرچند این اقدام به سختی انجام می گرفت ولی زنده یاد عسکریان با تلاش و پشتکاری که از خود نشان می داد به سرعت جواب می گرفت.

خادمی برخورد مناسب با هیأت علمی و دانشجویان را از ویژگی های بنیانگذار دانشگاه یاسوج دانست و گفت: در دوران مدیریت وی تنظیم فضای دانشگاه اعم از علمی، سیاسی و فرهنگی به نحو مناسبی در دانشگاه یاسوج انجام می گرفت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود:همچنین دانشگاه یاسوج در ان دوران از لحاظ مسایل علمی و سیاسی روز نیز از شرایط ایده آلی قرار داشت.

خادمی اظهار کرد: زنده یاد عسکریان از فرصت های درونی و بیرونی استان برای رشد و توسعه دانشگاه یاسوج استفاده می کرد و با تعاملی که با مسوولان، دانشگاهیان و مردم داشت در این راه گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد محسن عسکریان مدیری توسعه گرا بود که برای خدمت رسانی به استان از هیچ تلاشی دریغ نکرد گفت:این مدیر دانشمند راه توسعه یافتگی استان را اتکای به توان دانشگاه ها می دانست و بر توسعه پایدار مبتنی بر درون تاکید می کرد.

خادمی عنوان کرد: بسیاری از فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در دوره مدیریت زنده یاد عسکریان بورسیه گرفتند و اعضای هیات علمی که هم اکنون در دانشگاه های استان مشغول به فعالیت هستند نیز نتیجه سرمایه گذاری و تلاش های صادقانه این مدیر توانمند است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برخی بی مهری ها به زنده یاد عسکریان در دوران مدیرت وی در دانشگاه یاسوج اشاره کرد و افزود: هر چند این استاد فرزانه هم اینک در میان ما نیست اما در آن زمان از برخی عیب های فرهنگی بی نصیب نماند و در معرض انگ ها و تهمت ها قرار گرفت.

خادمی برگزاری یادمان برای زنده یاد محسن عسکریان بنیانگذار دانشگاه یاسوج را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: باید بزرگان استان را قدر بدانیم و فعالیت هایشان را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: این اقدامات ارزشمند که در راستای تکریم و ارج نهادن به مقام بزرگان استان انجام شده را باید به نیروهای جوان و باانگیزه که هم اینک در سمت های مختلف مشغول به فعالیت هستند انتقال داد.

خادمی اظهار کرد:وجود این فرهنگ و انگیزه که از خانواده زنده یاد عسکریان و امثال وی تقدیر می شود و مورد تکریم قرار می گیرند را نشانه رشد دانشگاه ها در کهگیلویه و بویراحمد دانست.

وی عنولان کرد: در اواخر دوره مدیریت زنده یاد محسن عسکریان در دانشگاه یاسوج نگرش و فضای غلطی بر جامعه حاکم شد که در آن افراد زحمتکش بی ارزش قلمداد شدند و به تلاش اهمیتی داده نشد و این شرایط دکتر عسکریان را آزار می داد.

خادمی عنوان کرد: هر چند در آن دوران فضای تعامل از بین رفت و بی احترامی شکل گرفت اما باید تلاش کرد تا این فضا مانند گذشته در استان بوجود نیاید.

در این آیین از تمبر ششمین یادمان زنده یاد محسن عسکریان رونمایی شد.

زنده یاد دکتر محسن عسکریان بنیانگذار دانشگاه یاسوج بود که در شش دی ۸۴ بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president