آوای جنوب

حکمرانی کوهنورد یاسوجی در آلپ ایران/ ماجراجویی مرد ۱۱۹ کیلویی سال‌های پیش+تصاویر

آوای جنوب 

قهرمان داستان امروز ما مرد با همت یاسوجی است که توانست با تکیه بر همت و اراده، کاری بزرگ را انجام دهد. برای زریر حسین‌زاده دیگر فتح قله دوگوش یاسوج مثل آب خوردن و یک بازی دستگرمی روزانه شده است.

حکمرانی کوهنورد یاسوجی در آلپ ایران/ ماجراجویی مرد 119 کیلویی سال‌های پیش+تصاویر

صحبت امروز ما از مرد با همت یاسوجی است که توانست با تکیه بر همت و اراده خود کاری بزرگ شبیه معجزه انجام دهد زریر حسین‌زاده که همین چند سال پیش با ۱۱۹ کیلوگرم وزن نای راه رفتن نداشت و از چنین وضعیتی به شدت رنج می‌برد.

اما زریر حسین‌زاده قله‌های خواستن و همت را درنوردید و امروز ورزشکاری چالاک و ورزیده با وزنی کاملا طبیعی و شاداب و سرزنده شده که علاوه بر کارهای روزمره به ورزش سنگین می‌پردازد.


زریر در روزهای ۱۱۹ کیلوگرمی

زریر می‌گوید: با انجام تمرینات فشرده و به معنای واقعی دو ومیدانی و کوهنوردی به صورت سه شیفت توانستم به میزان چشمگیری کاهش وزن داشته باشم به طوری که اکنون ۷۵ کیلوگرم وزن دارم.

این مرد ۱۱۹ کیلویی دیروز و ورزشکار ۷۵ کیلویی امروز از کارهایی که طی این همه سال برای رسیدن به وزن نرمال و مورد دلخواه انجام داده می‌گوید که روزانه از ساعت پنج صبح در پیست دو ومیدانی ورزشگاه یاسوج شروع به دویدن دوهای ۱۲ کیلومتر می‌کنم و عصرها دوی ۱۰ کیلومتر دارم و غروب هم صعود به قله دوگوش یاسوج را دارم و تمامی تمرینات فشرده در سه شیفت انجام می‌شود.

دونده و کوهنورد حرفه‌ای داستان ما می‌گوید در سال جاری ۱۳ بار به صورت یکروزه به قله پازن‌پیر از قلل بالای ۴ هزار متر دنا صعود کردم.

اما این پایان کار نیست و زریر با همت در سال جاری رکورددار صعود به قله حوض دال بلندترین قله دنا با فتح دو ساعت و ۳۷ دقیقه بوده است.

زریر حسین‌زاده دیگر برایش فتح قله دوگوش  یاسوج مثل آب خوردن و یک بازی دستگرمی روزانه شده و خودش می‌گوید رکورد دویدن به قله دوگوش را در زمان ۲۷ دقیقه دارم.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان هم استانی‌های زریر حسین‌زاده بهتر است بدانند که زریر داستان ما ۸ بار به صورت یکروزه در سال جاری از بابامیدان تا یاسوج کوهنوردی سنگین داشته است.

و در آخرین ماجراجویی خود مرد ۱۱۹ کیلویی دیروز و ورزشکار ورزیده امروز توانسته  ۸ بار صعود پیاپی سرعتی از فلکه کوهنورد به قله دوگوش را در یک روز داشته باشد.

زریر حسین‌زاده در مرتبه اول این مسافت از میدان کوهنورد به سمت قله دوگوش را در زمان ۳۹ دقیقه، بار دوم ۳۵ دقیقه و دور سوم الی هشتم را با میانگین ۴۲ دقیقه صعود کرده است.

شروع کوهنوردی و رکوردگیری حسین‌زاده ۵ صبح و خاتمه آن ۶ و۱۳ دقیقه غروب و کل مسافت طی شده ۴۸ کیلومتر بوده است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president