آوای جنوب

رئیس اداره اوقاف گچساران خبرداد

حضور ۳۰۰ زائرعراقی و عربستانی در بقعه امامزاده بی‌بی حکیمه (س)

بهمنیرئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: ۳۰۰ زائر خارجی از کشورهای عراق و عربستان به بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه (س) مشرف شدند.

آوای جنوب؛

فرزین بهمنی‌آزاد با بیان اینکه امامزادگان منشأ و منبع فرهنگ دینی و مذهبی هستند، افزود: امامزادگان نعمات و الطاف بی‌شائبه خداوند به ملت ایران اسلامی بوده که مأمن و پناهگاه مسلمانان شده‌اند.

وی تصریح کرد: گچساران یکی از شهرستان‌های مهم و نامی در خصوص وجود امامزادگان بزرگ و نامی از جمله بی‌بی حکیمه (س) و امامزاده جعفر(ع) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با اشاره به برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) گفت: کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) در راستای معرفی این دختر بزرگوار بلافصل امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) برگزار شد و آثار مثبتی در این خصوص در بر داشت.

بهمنی‌‌آزاد خاطرنشان کرد: امامزاده بی‌بی حکیمه (س) از جمله امامزادگان نامی در جنوب کشور بوده که هر ساله پذیرای هزاران زائر از سراسر کشور و کشورهای خارجی است.

وی ادامه داد: عراق، عربستان و کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس از جمله کشورهای هستند که هر ساله زائران زیادی از این کشورها برای زیارت به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

بهمنی‌آزاد افزود: زائران کشورهای عربی از جمله عراق و عربستان به صورت معمول بی‌بی حکیمه(س) را به عنوان چهارمین حرم اهل بیت در ایرات می‌شناسند و بعد از زیارت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و شاهچراغ به این مرقد مشرف می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با بیان اینکه روز گذشته ۱۵۰ زائر شیعه عراقی و ۱۵۰ زائر عربستانی به زیارت این حرم مطهر مشرف شدند، گفت: امامزاده بی‌بی حکیمه (س) از جایگاه و محبوبیت خاصی در میان شیعیان کشورهای حوزه خلیج فارس برخوردار است.

بهمنی‌آزاد در ادامه از برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه (س) در بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه (س) سخن گفت و بیان کرد: این جشن با حضور علاقمندان و مداحان اهل بیت (ع) در مرقد بی‌بی حکیمه (س) با استقبال پرشور مردم و زائران برگزار شد.

وی شخصیت و سیره حضرت فاطمه (س) را الهی و مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: در جامعه گرفتار و پریشان امروزی روی آوردن و استفاده از سیره رفتاری و شخصیتی حضرت فاطمه (س) می‌تواند سدی بزرگ در برابر آلودگی‌ها ایجاد کند.

بهمنی‌آزاد با اشاره به استقبال و حضور چشمگیر مردم در تعطیلات نوروزی از بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه (س) گفت: در طول تعیطلات نوروزی افزون بر ۳۰۰ هزار نفر به زیارت این مرقد مطهر مشرف شدند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president