آوای جنوب

حضور سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در استان کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با استاندار/مشکلات زنان این استان را در مجلس مطرح می کنم

آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار برای بانوان به ویژه زنانی که از تحصیلات عالیه محروم بوده‌اند ولی دارای استعدادهای بسیاری هستند در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش آوای جنوب، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن خوش آمدگویی به نماینده مردم ایلام در مجلس به استان، اظهار داشت: بدون شک با حضور شما در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در حوزه بانوان شاهد تحولاتی خواهیم بود.
وی، گفت: باتوجه به وجود سنخیت فرهنگی و ارزش‌های اجتماعی مشترک بسیار این نوع تعاملات سازنده است.
احمد زاده با اشاره به وضعیت زنان در استان پیش از انقلاب، عنوان کرد: بعد از انقلاب نگرش تغییر کرد و جایگاه زنان در استان ارتقا یافت.
وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب شاهد رشد علمی زنان استان بودیم، خاطر نشان کرد: اکنون مایه خرسندی است که زنان این دیار در جای جای ایران عزیز مشغول خدمت به هموطنان خود هستند.
احمد زاده بر استیفای حقوق بانوان تاکید کرد و گفت: بهره مندی از حقوق بسیار مهم‌تر از تساوی حقوق است چرا که شاید در تساوی حقوق، حقی از جامعه زنان ضایع شود.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بر ایجاد زمینه‌های اشتغال برای بانوان تاکید کرد و افزود: این مهم به ویژه برای بانوانی که از تحصیلات عالیه محروم بوده‌اند ولی دارای استعدادهای بسیاری هستند در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی خواستار مشارکت فعال بانوان برای شناسایی زنان آسیب پذیر شد و ابراز کرد: با ایجاد اشتغال برای این قشر از جامعه روحیه امید در بین خانواده‌ها تزریق می‌شود.
مقام ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: تشکیل اتاق فکری از حوزه زنان برای آسیب شناسی مشکلات بانوان و ارائه راهکارهای عملی در این راستا ضروری است.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت ما در استان تلاش برای ایجاد اشتغال عام است، بیان کرد: چالش اصلی ما در استان اکنون بیکاری و فقر است و نیازمند سرمایه گذاری پایدار در این حوزه هستیم.
احمد زاده با اشاره به اینکه ۲۵ درصد نفت و گاز کشور در گچساران تولید می‌شود، ابراز کرد: ما باید در حوزه پتروشیمی و پالایشگاه سهم استان را مطالبه کنیم.
وی در ادامه، گفت: اشتغال خانواده محور اولویت ما است.
احمد زاده، تصریح کرد: به طور قطع سهمی در پالایشگاه برای بانوان دیده می‌شود.
وی بر ضرورت و همراهی برای تخصیص تسهیلات کم بهره به بانوان تاکید کرد.
احمد زاده در بخش دیگری از سخنانش، خاطر نشان کرد: استفاده از توان بانوان در سطوح مدیریتی مطالبه به حقی است و به طور قطع از ظرفیت زنان توانمند استفاده می‌کنیم.

وی از نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خواست که از ظرفیت مجلس و با کمک سایر نمایندگان برای رفع رنج‌های حوزه زنان و کمک به توسعه اشتغال پایدار برای این قشر استفاده کنند.
سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، اظهار داشت: امید است شاهد توسعه استان باشیم.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست باید نگاه خانواده محور باشد، عنوان کرد: باید آموزش را از خانواده‌ها آغاز کرد و این مهم نیازمند پیش بینی و تخصیص اعتبار برای فرهنگ سازی است.
فلاحی با اشاره به اینکه مهریه حق شرعی زنان است، گفت: اما نباید از این موضوع به دنبال درست کردن کلاه شرعی بود یا با پیش بینی مهریه‌های خانمان برانداز کانون خانواده را به نابودی کشاند.
وی، ابراز کرد: همگان معتقدیم بین زنان و مردان تفاوت‌هایی است اما باید این تفاوت‌ها را به رسمیت شناخت چرا که بسیاری از قوانین تفسیر به رأی می‌شوند.
فلاحی بر ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: آخرین راه حل را به عنوان اولین راه حل تعریف کردیم و اشتباه است.
وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش استراتژی ترین وزارت خانه است، بیان کرد: انتظار می‌رود ریاست جمهور هرچه سریع‌تر تکلیف این وزارت خانه را مشخص کند.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اکنون فصل خدمت استان‌های بزرگ به استان‌های کوچک است، عنوان کرد: استان‌های کوچک‌تر از توسعه عقب افتاده‌اند و استان‌های بزرگ از قبل استان‌های ما برخوردار شدند.
وی در بخش دیگری از سخنانش، خاطرنشان کرد: مشکلات زنان این استان را در فراکسیون زنان مجلس مطرح می‌کنیم.
فلاحی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا ساختار شکنی کرده و نه تنها در مدیریت کلان از بانوان نخبه استفاده کرده بلکه آنان را طرف مشورت قرار دهد.
وی، خاطرنشان کرد: لایحه “صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت” در آستانه ورود به صحن علنی مجلس است.
عبدالعزیز تقی زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار بر ضرورت آسیب شناسی روابط پیش از ازدواج، حین و بعد از ازدواج تاکید کرد و گفت: بیش‌ترین آسیب‌ها به علت عدم آموزش برمی گردد.
وی فقر آموزشی را ریشه به وجود آمدن بسیاری از آسیب‌ها دانست و افزود: توانمند سازی جنسیتی نقش مهمی در رشد یک جامعه خواهد داشت.
نادیا صداقت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار به مشکلات زنان بد سرپرست، عدم تناسب نفقه زنان با نرخ تورم، پیگیری برای تصویب قانون تعطیلی زنان شاغل در پنج شنبه‌ها و نداشتن امنیت شغلی بانوان اشاره کرد و خواستار ارتقای جایگاه زنان در استان شد و افزود: پیگیر ایجاد پارک بانوان در تمامی شهرستان‌های استان هستیم و تاکنون اعتبار ساخت پارک ۲ شهرستان تأمین شده است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president