آوای جنوب

حسن عباسی در یاسوج: منشأ مشکلات اقتصادی کشور اقتصاددانان لیبرال هستند

حسن-عباسیرئیس اندیشکده یقین گفت: مشکل اقتصادی کشور نه به دلیل تحریم‌ها بلکه به اقتصاددانان لیبرالی برمی‌گردد که کار نمی‌کنند و برای اقتصاد عرق نمی‌ریزند و فکر نمی‌کنند.

آوای جنوب؛

دکتر حسن عباسی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج با بیان این که اکنون علم اقتصاد در دنیا سقوط آزاد کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر همه آن‌هایی که برنده جایزه نوبل شده و در اقتصاد دنیا جز برترین‌ها بوده به این موضوع اقرار کرده‌اند که علم اقتصاد دیگر جوابگوی بشر نیست.

رئیس اندیشکده یقین افزود: اما در کشور ما برخی می‌ترسند که برای دانشجویان خود بیان کنند اقتصاد آمریکا مضمحل شده است.

وی با بیان مثالی در این خصوص گفت: سال گذشته والری اشتاین اقتصاددان برجسته دنیا به دعوت دولت به ایران می‌آید و ماجراهایی رخ می‌دهد که قابل تأمل است.

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز افزود: در همین حال وقتی که در ایران ایمیل‌های خود را چک می کند از روزنامه واشنگتن پست به او پیام می‌دهند که خودت را برای مصاحبه با ما آماده کن که او در جواب می‌گوید در ایران هستم و وقت مصاحبه ندارم.

عباسی افزود: وقتی که از او در خصوص ایران می‌پرسند به یک نکته اشاره می‌کند که این‌جا کسی اجازه نمی‌دهد در خصوص وضعیت اسف‌بار اقتصادی آمریکا حرفی بزنم.

رئیس اندیشکده یقین بیان داشت: دلیل این است که برخی اقتصادادنان ما نمی‌خواهند در سر کلاس‌های درسشان از شکست تئوری‌هایی بگویند که آن را به دانشجویان خود دیکته می‌کنند.

وی گفت: روز بعد این موضوع را در روزنامه واشنگتن پست تیتر یک می‌کنند و معلوم است که دولت آمریکا از آن در بحث مذاکرات هسته‌ای بهره‌برداری می‌کند.

عباسی تصریح کرد: اما باید بدانیم که مشکل امروز اقتصاد ما به تحریم‌ها برنمی‌گردد بلکه مشکلات اقتصادی را برخی مدیران کم‌کار و همچنین اقتصاددانانی به وجود آورده‌اند که با رویکرد لیبرالی آن‌چه را که علم شکست خورده اقتصاد می‌گوید دیکته می‌کنند و خودشان برای خروج از این وضعیت فکری نمی‌کنند و عرق نمی‌ریزند.

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با بیان این که اگر در جنگ پیروز شدیم به دلیل اعتمادی بود که به افرادی چون حسن باقری و حسن تهرانی‌مقدم‌ها کردیم، تصریح کرد: در هر دوره از اصلاحات گرفته و چه دولت احمدی‌نژاد منتقد برنامه‌های اقتصادی آن‌ها بودم چرا که نباید مصالح مردم و آینده کشور را فدای دل در گرو احزاب و خطوط سیاسی کرد.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی که پرسید اگر خدا از ما قهر کرده پس چرا در کشورهایی که کفر و الحاد در آن‌ها موج می‌زند نعمت فراوان است، تصریح کرد: به این دلیل است که آن‌ها ادعای ایمان نمی‌کنند پس باید در برخی اعمال خود تجدیدنظر کنیم متأسفانه در کشور برخی از اساتید لیبرال حاضر به نقد این موضوع و تفکر نیستند.

عباسی گفت: این موضوعات ربطی به این دولت و آن دولت ندارد و در همه دوره‌ها این گونه بوده است و باید دانست که در هر دوره مملکت را لیبرال‌ها خراب کرده‌اند.

وی با اشاره به این که جناح‌بازی ما را به هیچ جا نمی‌رساند، تصریح کرد: این که برخی می‌گویند این حرف‌ها را در دولت احمدی‌نژاد نمی‌زدیم و در خصوص پرونده رحیمی سکوت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در برنامه راز از شبکه چهار در همان دوره در هشت برنامه همه این موضوعات را تذکر داده بودیم چرا که معتقدیم برای مبارزه با فساد نباید منافع مردم را فدای باند و جناح کرد.

عباسی با بیان برخوردهایی که با وی در دوره اصلاحات شد، تصریح کرد: آن‌ها که ادعای آزادی بیان می‌کردند و نقد را در زبان به جان می‌‌خریدند ۱۹ بار مرا به دادگاه کشاندند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president