آوای جنوب

حدادعادل : انتخابات استانی به این دوره مجلس نمی‌رسد

حدادعادللزوم وحدت اصولگرایان تا دلیل حمایت رهبری از تیم مذاکره‌کننده

آوای جنوب؛

غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس در حاشیه همایش اصولگرایان استان کرمان به تعدادی سئوال مردمی در باره موضوعات مختلف پاسخ گفت.
غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران که عصر امروز در همایش اصولگرایان استان کرمان در محل خانه شهر شرکت کرده بود به تعدادی از سئوال‌های مردمی درباره موضوعات مختلف پاسخ گفت.

نمی‌خواهم به اختلاف بین اصلاح‌طلب و اصولگرا دامن بزنم

حدادعادل تاکید کرد: نمی‌خواهم در سال همدلی و همزبانی به اختلاف بین اصلاح‌طلب و اصولگرا دامن بزنم و آن را تشدید کنم، اما من امیدوارم و ما باید این درایت و بصیرت را داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به دانشجویی که از وی خواست تا سلام دانشجویان کرمان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی برساند، اظهار داشت: هر زمان خدمت مقام معظم رهبری می‌رسم به ایشان عرض می‌کنم، مردم فراوانی در مناطق مختلف به شما سلام رسانده‌اند و ایشان می‌فرمایند، تو موظفی سلام من را به همه آنها برسانی و حالا سلام ایشان را به شما می‌رسانم.

وزرا از فتنه برائت جستند

حدادعادل در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به این امر که بعضی از دولتمردان کنونی در فتنه بوده‌اند چه امیدی است که بتوانند انتخابات سالمی را برگزار کنند، تصریح کرد: خیلی از وزرایی که در دولت هستند در مجلس و در حضور نمایندگان از فتنه برائت جستند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس و ملت در انتخابات مراقب خواهند بود و وزیر کشور در فتنه نبوده و مجری انتخابات ایشان است و امیدوارم همکاران وی در وزارت کشور و در استان‌ها انتخابات را طوری برگزار کنند که انتخابات سالمی باشد.

حدادعادل همچنین در پاسخ به یکی از شرکت‌کنندگان در همایش اصولگرایان که به احتمال برکناری وزیر کشور اشاره کرد، افزود: این امر را بعید می‌دانم، اما به هر حال مجلس باید به وزیر بعدی هم رای دهد.

به وظیفه خود در انتخابات ۹۲ عمل کردم

همچنین در یکی از سئوال‌ها آمده بود، شما که از وحدت اصولگرایان دم می‌زنید پس چرا در کاندیدا کردن یک فرد در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ وحدت نداشتید.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سئوال بدون اشاره مستقیم به کناره‌گیری خود از صحنه انتخابات ۹۲ به حمایت از کاندیداهای اصولگرا گفت: نتوانستیم و نشد، اما من به وظیفه خودم عمل کردم.

حدادعادل در پاسخ به فردی که از وی خواست تا نام اصولگرایی همان حزب‌الله باشد، بیان داشت: ما در اسلام یک حزب داریم که حزب‌الله است، اما اصولگرایی که فعلا علم شده است برای یک شیوه کار سیاسی است و اسم و نام مهم نیست، بلکه راه و رسم درست مهم است و مهم این است که این راه و رسم از دست نرود و اسم اصولگرایی عیبی ندارد.

چرا رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت می‌کنند؟

وی در پاسخ به این سئوال که چرا در این چند سال فتنه‌گران فرصت‌هایی برای حضور پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سئوال‌هایی که جواب‌شان را می‌دانید از من نپرسید.

حدادعادل همچنین در پاسخ به یکی از قبول‌شدگان در آزمون دکترا که مدعی شده بود، سه سال قبل به علت نام بردن از وی در هنگام مصاحبه مردود شده است و خواستار حمایت این نماینده مجلس بود، تصریح کرد: راهش این است که دیگر در مصاحبه اسم من را نبرید.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مقام معظم رهبری توافق لوزان را تایید می‌کنند، تصریح کرد: ایشان فرمودند که توافق لوزان را نه تایید و نه رد می‌کنم و این توافق یک چارچوب کلی است و به قول آقایان توافق لوزان الزم‌آور نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سئوال که چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود دغدغه فکری که دارند، اما همیشه از هیئت مذاکره‌کننده طرفداری می‌کنند، عنوان کرد: طرفداری رهبر معظم انقلاب اسلامی از هیئت مذاکره‌کننده بر اساس اعتقادی است که به این هیئت دارند و این طور نیست که ایشان این افراد را قبول نداشته باشند و در برابر ملت سخن دیگری بگویند.

حدادعادل بیان کرد: تصور نکنید، مقام معظم رهبری به تیم مذاکره‌کننده اعتماد ندارد، اما اگر تیم مذاکره‌کننده جور دیگری عمل کند، رهبری با هیچ کس شوخی ندارد.

انتخابات استانی به این دوره مجلس نمی‌رسد

 

غلامعلی حدادعادل در پاسخ به این سئوال که آیا استانی شدن انتخابات مجلس به نفع احزاب و گروه‌های سیاسی است، اظهار داشت: این احتمال را نمی‌دهم که استانی شدن انتخابات مجلس برای امسال برسد، تردیدهایی که اکنون میان نماینده‌ها در این زمینه وجود دارد، جدی‌تر از آن است که این طرح طی سه هفته به تصویب برسد.

وی افزود: ضمن اینکه با استانی شدن انتخابات، وزارت کشور هشت ماه زمان نیاز دارد تا به چاپ فرم‌ها و آموزش افراد دست‌اندرکار برگزاری انتخابات بپردازد.

حدادعادل تصریح کرد: فعلا بنا بر وضع فعلی بگذریم، زمزمه‌های استانی شدن انتخابات مجلس در دوره‌های قبل هم وجود داشت، اما اجرایی نشد.

*وی در پاسخ به یکی از دانشجویان در مورد مذاکرات هسته‌ای و پیش‌بینی روند این مذاکرات ابراز داشت: اینکه تیم مذاکره کننده از رهبری خواسته باشند تا در خطوط قرمز تجدیدنظر شود، من چیزی نشنیده‌ام، اگر هم مطرح شده امری خارق‌العاده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: نمی‌توان تفکرات را بر روی این شایعات بنا کرد، خطوط قرمز رهبری مشخص شده و به صراحت هم در مورد آن گفته‌اند، تکلیف ما در این زمینه روشن است.

وی گفت: آینده مذاکرات را نمی‌شود پیش‌بینی کرد، به حرف‌های جان‌کری هم نمی‌توان اعتماد کرد، ممکن است یک نوع تاکتیک باشد که ضمن مذاکرات می‌خواهند فشار روحی و روانی به طرف مقابل وارد کنند.

نباید خلاف نظر رهبری توافقی صورت گیرد

حدادعادل ابراز داشت: آن چه در تبلیغات منعکس می‌شود، ضرورتا آن چیزی نیست که در متن مذاکرات بیاید، امیدواریم با نظارتی که رهبری دارند، حضور مردم به گونه‌ای باشد تا شاهد این نباشیم، موادی به توافق برسد که خلاف نظر اصول رهبری باشد.

وی ادامه داد: مجلس به زودی مصوبه‌ای خواهد داشت که قدری از اصولی را که نباید مخدوش شود، پشتیبانی کند و این طرح در کمیسیون امنیت ملی مجلس در دست بررسی است و به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

*یکی از دانشجویان سئوال کرد: مجلس چه زمانی می‌خواهد در مورد پروتکل الحاقی تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پاسخ داد: پروتکل الحاقی فعلا گفته‌اند داوطلبانه اجرا می‌کنیم و پیوستن رسمی ما موکول به موافقت و رای مجلس شورای اسلامی است.

حدادعادل بیان داشت: مجلس هم اگر ببیند این پروتکل به صورت حساب شده می‌تواند به اجرای مذاکرات کمک کند، ممکن است، تصویب کند، اما اگر تلقی آنها از پروتکل این باشد که به هر بهانه‌ای فردی را برای مصاحبه و یا بازدید بفرستند، بعید است مجلس رای بدهد.

*یکی از دانشجویان عنوان کرد: هنوز شاهد فعالیت مشخصی از سوی اصولگرایان و برنامه خاص آنها برای انتخابات نیستیم، آیا فکر نمی‌کنید این مسئله موجب شود که از جریان انتخابات عقب بمانیم، ضمن اینکه چند بار از بزرگان اصولگرا برای سخنرانی در دانشگاه دعوت کردیم، اما این امر محقق نشد.

حدادعادل گفت: درست است که کلیت جریان اصولگرا اعلان رسمی از فعالیت‌های وحدت‌بخش خود نکرده، اما ۷۵ درصد وحدت مدنظر ما پیش رفته است.

وی ابراز داشت: اگر بعضی از شاخه‌های اصولگرایی چندان روی نظر خودشان اصرار نورزند و تک‌روی نکنند، به احتمال زیاد وحدت حاصل می‌شود و ما افق تاریکی را نمی‌بینیم.

حدادعادل تصریح کرد: برای پشتیبانی از دانشجویان که گاهی با دست خالی کار می‌کنند، تلاش می‌کنیم تا تعداد بیشتری از دوستان اصولگرا را برای حضور در دانشگاه‌ها و دانشگاه باهنر آماده کنیم.

فعالیت‌های مذهبی در دانشگاه‌ها بیشتر شود

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این وجود همه موفقیت‌ها را نباید در برگزاری جلسات سخنرانی دانست، مقداری کار تشکیلاتی، چهره به چهره و فعالیت‌های مذهبی هم وجود دارد.

وی عنوان کرد: اینگونه نیست که کارهای اصولگرایی و بسیجی دانشگاه محدود به سخنرانی باشد، جلسات بی‌هیاهو و کم تبلیغی همچون برگزاری مراسم مذهبی در مناسبت‌ها را نیز باید در نظر داشت.

*یکی از دانشجویان عنوان کرد: آیا طرحی که کمیسیون امنیت ملی در دست بررسی دارد، در مقابله با طرح کنگره آمریکاست.

حدادعادل گفت: اظهار نمی‌کنم که در ما مجلس می‌خواهیم واکنش و مقابله به مثل نشان دهیم، آنها مسئله خودشان را دارند و می‌خواهند از قصه مذاکرات برای انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنند و حزب دمکرات و جمهوری‌خواه هم قصد دارند امتیاز توافق با ایران را به دست خود بگیرد.

وی افزود: مسئله ما این است که از نیروی مجلس و مسئولیت‌ها و اختیارات آن چه زمانی باید در این طرح استفاده شود و آیا مجلس می‌تواند به حل مذاکرات طبق نظرات رهبری کمک کند.

اقتصاد مقاومتی را عملیاتی می‌کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس اگر بخواهد وارد صحنه شود، انگیزه اول آن کمک به تامین نظر رهبری است.

حدادعادل تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، پرونده جدا از مذاکرات دارد، ما اکنون وسط صحنه مذاکره هستیم که تحریم‌ها را برطرف کنیم و اقتصاد مقاومتی را نیز در جای خود عملیاتی می‌کنیم.

وی گفت: حضور ظریف و عراقچی در مجلس برای کسب اطلاع بیشتر امری طبیعی است، این طور نیست که موج مخالفت و بدبینی نسبت به مذاکره‌کنندگان در فضای مجلس حاکم باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president