آوای جنوب

حجت‌الاسلام طائب: هاشمی‌رفسنجانی بابت فرزندش دلواپس دستگاه قضایی است

طائبرئیس قرارگاه عمار گفت: به این مشکوکم که آقای هاشمی رفسنجانی در حال حاضر بابت فرزندش دلواپس دستگاه قضایی است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار، در واکنش به سخنان امروز هاشمی رفسنجانی، گفت: واقعاً در این ایام که آقای هاشمی رفسنجانی اعلام می‌کند: “دلواپسان امام را هم اذیت می‌کردند” باید ببینیم که آقای هاشمی رفسنجانی دلواپس چیست؟ آیا آقای هاشمی دلواپس انقلاب اسلامی است؟

وی افزود: پس چطور در فتنه ۸۸ آقای هاشمی رفسنجانی از کسانی حمایت کردند که می‌خواستند همه چیز را به آتش بکشند و انقلاب اسلامی را نابود کنند. آقای هاشمی رفسنجانی پس از فتنه ۸۸ نیز سکوت اختیار کرد و علیه فتنه‌گران هیچ واکنشی نشان نداد.

رئیس قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: بنده به این مشکوکم که آقای هاشمی رفسنجانی در حال حاضر بابت فرزندش دلواپس دستگاه قضایی است.

حجت‌الاسلام طائب اظهار داشت: اکنون دستگاه قضایی عدالت را همه‌گیر انجام می‌دهد، اما گرچه هنوز حکم قطعی برای فرزند آقای هاشمی رفسنجانی صادر نشده، آقای هاشمی رفسنجانی نشان می‌دهد که دلواپس این مسئله است.

وی با اشاره به اینکه آقای هاشمی رفسنجانی می‌خواهد همه دستگاه‌ها باب میل وی عمل کنند، گفت: کسانی را که آقای هاشمی رفسنجانی دلواپس می‌خواند افرادی هستند که به برخی از موضوعات سیاسی کشور نقد دارند. مگر اینها آمده‌اند و خیابان را به هم ریخته‌اند یا قصد دارند انقلاب را به آتش بکشند؟

رئیس قرارگاه عمار تأکید کرد: مقام معظم رهبری نیز همواره تأکید دارند که به سخنان منتقدان توجه شود. لازم است آقای هاشمی رفسنجانی به این فرمایش مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشد.

سخنان هاشمی رفسنجانی را بخوانید :

هاشمی‌رفسنجانی: دلواپسان امام‌ را هم اذیت می‌کردند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر می‌بینید خشکه‌مقدس‌ها و دلواپسان گاهی اذیت می‌کنند آنها همان‌هایی هستند که در گذشته امام خمینی(ره) را اذیت می‌کردند.

 اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش بانوی انقلاب  بزرگداشت مرحومه خانم خدیجه ثقفی همسر امام خمینی(ره) که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: این اجلاس، اجلاس مهم و تاریخی محسوب می‌شود و ما انتظار داشتیم که صدا و سیما این اجلاس را مستقیماً در اختیار مردم قرار می‌داد. البته نمی‌دانم که آیا صدا و سیما این اجلاس را به‌ صورت مستقیم پخش کرده یا خیر.

وی ادامه داد: چند مناسبت مهم وجود دارد که نخستین مناسبت بزرگداشت خانم بزرگوار خدیجه ثقفی است که به بانوی انقلاب شهرت یافته و این عنوان حقی برای اوست.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان “ما تاکنون نتوانسته‌ایم زنان را در مقام واقعی خود قرار دهیم”، افزود: وظیفه ماست که نصف جامعه را که هنوز مظلوم هستند به مقام واقعی خود برسانیم.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: بحث من در این اجلاس مختص به امام‌خمینی(ره) و همسر ایشان نیست، بلکه بحث بنده در مورد مشکلات، دستاوردها و انتظاراتی است که داریم.

وی با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) فرزند شهید است، افزود: زمانی که پدر امام‌خمینی(ره) شهید شد، دوران سختی پیش آمد و انقلاب مشروطه که دستاورد علمای نجف و تهران بود منحرف شد و به جایی رسید که انگلستان رضاخان قزاق را به‌ عنوان منجی آشوب‌ها بر سر کار آورد. خانواده امام این دوران را دید.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: انقلاب مشروطه در تاریخ ایران اولین انقلاب درست در ایران بود، چرا که قصد داشت ایران را از استبداد نجات دهد و مجلس ایجاد کند. اولین مجلس پس از انقلاب مشروطه در تاریخ ایران شکل گرفت. اشکال انقلاب مشروطه این بود که این انقلاب متکی به مردم نبود، یعنی توده مردم از ماجرا بی‌خبر بودند و سران عشایر و طوایف در آن حضور داشتند. انقلابی که ریشه در توده مردم نداشته باشد، در زمان ما بی‌معناست. لذا انقلاب مشروطه به دیکتاتوری بی‌سابقه به‌ بهانه امنیت تبدیل شد.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: رضاخان در بعد از مشروطه ابتدا در صف سینه‌زن‌ها شرکت می‌کرد و قصد داشت روحانیون را فریب بدهد، اما پس از مسلح شدن مراکز دینی، مکتب تشیع، هیئت‌ها، روضه‌ها و روحانیت را به هم ریخت و روحانیت را به‌ عنوان یک پدیده منحوس معرفی کرد. البته کنار او متجددها و فرنگ‌رفته‌ها نیز به وجود آمدند.

وی اظهار داشت: امام‌خمینی(ره) دوره رضاخان را که دوره سختی بود، پشت سر گذاشت. البته هوش امام(ره) بالاتر از نبوغ بود و مطالب را خیلی زود می‌فهمید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شخصیت امام‌خمینی(ره) گفت: همسر امام(ره) در دوران کودکی شخص نازپرورده‌ای بود، چرا که پدر او در حکومت قاجار مسئولیت بزرگی داشت و زمانی که همه بی‌سواد بودند او زبان فرانسوی می‌آموخت و حتی با کالسکه جابه‌جا می‌شد. حالا خانم جوانی که با این وضعیت بزرگ شده بود، باید در قم زندگی می‌کرد، لذا زندگی برایش کمی سخت بود. حتی از خانم ثقفی نقل می‌شود که او می‌گوید “وقتی به‌ طرف قم حرکت کردم تا حسن‌آباد گریه می‌کردم.”

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه بالاخره خانم ثقفی این راه را انتخاب کرد، افزود: خانم ثقفی کنار امام(ره) با نشاط و امید زندگی کرد. در بعد از شهریور ۱۳۲۰ که محمدرضا پهلوی بر سر کار آمد، فضای باز به وجود آمد و زمانی که حوزه علمیه قم سرکوب شدید می‌شد، بعد از روی کار آمدن محمدرضا شروع به رشد کرد و به‌ سرعت توسعه یافت. امام در حوزه علمیه قم چهره بزرگی داشت، چرا که شجاعت و هوش‌شان بالا بود و با کوشش‌های خود موجب شد که حوزه علمیه قم به این عظمت و وسعت برسد.

رئیس دولت سازندگی با اشاره به اینکه امام باعث وسعت و توسعه حوزه علمیه قم شد، افزود: با نفوذ خود آیت‌الله بروجردی را به قم آوردند و سال‌ها در کنار ایشان کار کردند و به خاطر صداقت رفتاری در جامعه نیز شناخته شدند.

وی ادامه داد: کم‌کم متأسفانه اطراف این شخصیت افرادی پیدا شدند که افکار امام‌خمینی(ره) را برنمی‌تابیدند. امام با رنج رشد یافت، اما تشکیلاتی که خودش ایجاد کرد امام را برنتابیدند و امام هم نتوانست آنها را تحمل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام‌خمینی(ره) به‌ خوبی فلسفه را می‌دانست و برخی به‌ دلیل زمین زدن ایشان فلسفه را تقبیح کردند و این حرکت توسط خشکه‌مقدس‌ها صورت گرفت و امام با تهمت، آزار و حرف‌های جاهلانه آنها روبرو شد. امام با افرادی روبرو بود که راجع به فرزندش گفته بودند که چون حاج‌ آقا مصطفی در این کوزه یا لیوان آب خورده باید آن را بشوییم و بعد آب بخوریم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه چنین مشکلاتی برای امام پله ترقی عرفانی رسیدن به خدا بود، گفت: آن دوره برای حضرت امام از این جهت که مرکزیتی که ایشان ایجاد می‌کرد، به‌ طرف دیگری می‌رفت، ناراحت کننده بود.

وی با اشاره به همسایگی خود با امام‌خمینی(ره) گفت: آن زمان ما همسایه امام بودیم و از ایشان دو چیز را فهمیدم که برایم مؤثر بود و توانستم فهم تاریخی و اجتماعی خود را جلو ببرم؛ امام می‌فرمود “ما دو عیب بزرگ داریم که تا این دو عیب را رفع نکنیم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. یکی سلطنت و دیگری استبداد.”

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: استبداد اجازه نمی‌دهد که استعداد ملت رشد یابد و ثمردهی کند. ترس و تملق عامل بدبختی است و ملتی که بترسد و مجبور باشد برای پیشرفت با تملق پله‌ها را طی کند، نمی‌تواند به جایی برسد. امام می‌فرمود هرجا استبداد باشد، نمی‌توان کار درست کرد.

هاشمی افزود: مسئله دوم استعمار است؛ استعمار اجازه نمی‌دهد ملت آزاد باشند و استعمار است که ملت‌ها را دچار استبداد می‌کند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) همیشه از تعبیر استبداد و استعمار به‌ عنوان دو لبه قیچی یاد می‌کرد و می‌فرمود که استبداد و استعمار دو لبه قیچی هستند که حقوق، حیات، منافع و توسعه مردم را قیچی می‌کنند و ما تا ریشه اصلی آن را حل نکنیم، مشکلات حل نمی‌شود.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: من مرجع تقلیدی مانند امام‌خمینی(ره) ندیدم که در مقابل استبداد شاه بایستد. امام در زمان‌های قبل استبداد را کشف کرده بود و زمانی که مبارزه را شروع کرد، از دولت عبور کرد و شاه‌پرستی را هدف قرار داد و به شاه گفت: کاری نکن که از کشور بیرونت کنیم؛ آن زمان این تعبیر مانند یک بمب هسته‌ای بود.

وی گفت: امام حسین(ع) در پاسخ به سؤالی که گفتند: چرا به کربلا می‌روید؟ گفت: مگر نمی‌بینید که کار به جایی رسیده که فردی مثل یزید بر مردم مسلط شده است، این بر سر اسلام مصیبت می‌آورد و اینجا اسلام ضربه می‌خورد؛ امام حسین(ع) می‌خواست پایه‌های حکومت یزید را بلرزاند و این کار را با خانواده و مجموعه هستی‌اش انجام داد.

وی ادامه داد: خداوند به امام توفیق داد و کاری کرد که در تاریخ اسلام و ایران رخ نداده بود. یعنی او توسط شاگردانش مردم را آگاه کرد. امام خمینی(ره) مردم را با آگاهی و دانش وارد مبارزه کرد و نتیجه آن شد که مردم با اجتماع پرشور خود در سراسر کشور رژیم شاهنشاهی را شکست داده، آمریکا را بیرون و ما را از زندان آزاد کردند.

هاشمی رفسنجانی افزود: با انقلاب اسلامی ایران، اسلام از خطر استعمار و استبداد نجات پیدا کرد و این انقلاب حضور مردم را در صحنه تضمین کرد. لذا اگر در هر جامعه‌ای این سه عامل، یعنی شکستن استبداد و بیرون راندن استعمار و حضور مردم در صحنه وجود داشته باشد، آن جامعه مقهور نمی‌شود و شکست نمی‌خورد و به پیروزی می‌رسد.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: چرا همه مصیبت ما این است که گفته می‌شود زنان این‌گونه به خیابان‌ها می‌آیند؟ البته این مصیبت است که چند زن در خیابان‌ها با این ظاهر حضور پیدا می‌کنند، چرا که زنان باید حداقل حجاب اسلامی را داشته باشند، اما مسئله ما این است که ظلم‌ها، زندان‌ها و سرکوب‌ها چه می‌شود و حق ضایع کردن‌ها چه می‌شود؟

وی با یادآوری مثل معروف «خانه از پای بست ویران است، خواجه، در بند نقش ایوان است»، گفت: درست است که باید به فروع پایبند باشیم چون اگر نباشند اصول هم از بین می‌رود، اما نباید توجه به فروع ما را از اصول غافل کند.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: مقام معظم رهبری در انتخابات و در زمان رأی دادن با صراحت گفتند که رأی مردم حق‌الناس است؛ حق الناس یعنی هر آدمی حقی بر گردن کسی داشته باشد، آن حق ساقط نمی‌شود و خدا نیز آن را ساقط نمی‌کند.

وی ادامه داد: وقتی این حرف رهبری است و حرف سیاسی نیست و بلکه از روی اجتهاد است، ما چطور به خودمان حق می‌دهیم که فردی که مردم او را می‌خواهند نگذاریم وارد شود و فردی که مردم نمی‌خواهند بیاوریم و او را مسلط کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام یادآور شد: حق الناس بزرگ‌ترین ظلم و منکر است. لذا ما باید به حقوق پایبند باشیم، اما توجه به فروع نباید آنقدر زیاد شود که به اصول توجهی نکنیم.

وی به پیروزی انقلاب و فرصت ده ساله الهی به امام امت برای آبیاری انقلاب اشاره کرد و گفت: در این فرصت ده ساله کارهایی کردند که بیشتر برای بعد از خودشان است و شیوه آینده انقلاب را تنظیم کردند.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: امام خمینی(ره) بسیاری از مسائل داخلی کشور را با تدبیرهای خود حل کرد. به طور مثال مجمع تشخیص مصلحت نظام را به وجود آورد تا به موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان برطرف شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پایان دادن به جنگ را نمونه‌ دیگر از آینده‌نگری امام برای جامعه‌ پس از خودشان توصیف کرد و گفت: اگرچه با تعبیر جام زهر جنگ را با آن همه سوابق و شعارها تمام کردند، اما واقعاً اگر ایشان نبود چه کسی می‌توانست به آن جنگ خاتمه دهد. البته چند ماه بعد از قبول قطعنامه امام به خود من گفتند جام زهر امروز برای من شیرین است.

وی درباره خانواده امام خمینی(ره) افزود: خانواده امام خمینی بر گردن انقلاب حق دارند و من خاطرات زیادی از همسر امام(ره) دارم که به آن اشاره می‌کنم. شبی که امام رحلت کرد و مردم هنوز نمی‌دانستند که این اتفاق ناگوار افتاده، سیاست بر این شده بود که خبر فوت امام اعلام نشود، چرا که ترس این وجود داشت که عراق دوباره به ایران حمله کند. لذا به من گفتند که به خانه حضرت امام بروم و به آنها اعلام کنم که خبر فوت امام نباید اعلام شود؛ من به خانه امام رفتم و در آنجا هیاهو وجود داشت، اما بعد از اینکه موضوع را با خانم خدیجه ثقفی در میان گذاشتم وی به اهالی خانه اشاره کرد و خانه آرام شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: فردا که جلسه خبرگان برگزار شد تا رهبر جدید تعیین شود، آقای روحانی که مشاور بنده بود در وسط جلسه به من گفت ارتش عراق از چند نقطه آماده ورود به ایران شده است. لذا ما به سرعت رهبر را تعیین کردیم و خوب هم انجام شد و همان‌طور که امام(ره) می‌خواست انجام شد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم خانم خدیجه ثقفی گفت: در سال ۸۴ بعد از دوره ریاست‌جمهوری آقای خاتمی، من راضی نبودم که وارد عرصه انتخابات شوم ولی همسر امام راحل بنده را خواست و گفت که امام(ره) این انقلاب را به دست شما سپرده، آیا می‌دانید اینها چه کسانی هستند که می‌خواهید انقلاب را به آنها بسپاریم.

رئیس دولت سازندگی تصریح کرد: با این جمله همسر امام تکان خوردم و قبول کردم و پس از آن بود که برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردم.

هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان کرد: همسر امام اهل تملق، چاپلوسی و تظاهر نبود. همسر امام خانمی پارسا، صبور، عالم، تحصیل‌کرده و آشنا به مسائل بود. البته بقیه خانواده امام تقریبا همه‌شان به این انقلاب خدمت کردند غیر از استثناها که در هر خانواده بوده است.

وی افزود: بعضی از انسان‌های خوش باور از همسر امام می‌پرسیدند آیا درست است که امام عزیز، امام زمان (عج) را می‌بیند و همسر امام بی‌توجه به این حرف‌ها می‌گفت “این حرف‌ها چیست؟”

وی گفت: امروز هم بیت امام و فرزندان امام(ره) می‌توانند محور باشند؛ به طور مثال حاج آقا مصطفی بعد از بازداشت امام بیت را به خوبی اداره کرد و در نجف نیز حاج‌ احمد آقا بیت امام و انقلابیون را حفظ کرد و نگذاشت افراد ناباب سوءاستفاده کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراهی حاج احمد آقا با انقلاب در سال‌های پس از رحلت امام اشاره کرد و گفت: با نجابت شرایط را تحمل می‌کرد و پایه‌گذاری ثبت آثار امام اقدامی مهم بود که امروزه تمام زوایای زندگی امام ثبت و ضبط شده است.

هاشمی‌رفسنجانی دختران امام را فرزندان نیکو سرکار خانم خدیجه ثقفی دانست و گفت: خدا را شکر دختران راه پدرشان را فراموش نکردند و الان کانون خوبی در کشور هستند که مردم آنها را می‌شناسند و به آنها علاقه دارند.

وی با تعبیر «علامه حجت‌الاسلام والمسلمین» سیدحسن خمینی را یک روحانی نمونه و بسیار بسیار باهوش و باسواد خواند و گفت: درس خارج ایشان در قم با همه گرفتاری‌ها خیلی خوب برگزار می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حفظ آثار امام و مسئولیت اداره حرم امام را دو کار مهم حجج‌الاسلام حاج حسن آقا، حاج یاسر و حاج علی آقا دانست و گفت: من تفاوتی بین سه برادر نمی‌بینم و با دوستی در اختیار نظام هستند.

هاشمی‌رفسنجانی در ادامه اظهار داشت: اگر می‌بینید خشک مقدس‌ها و دلواپسان گاهی اذیت می‌کنند آنها همان‌هایی هستند که در گذشته امام‌خمینی(ره) را اذیت می‌کردند، اما توده جامعه این خانواده را قبول دارند. ما نباید اجازه دهیم آدم‌های حسود و نادان خانواده امام را در نظر مردم تضعیف کنند. انقلاب به راه امام نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب به راه امام نیاز دارد، نسبت به تحریف تاریخ هشدار داد و افزود: البته مردم هوشیارند و رشد اطلاع‌رسانی به گونه‌ای است که کسی نمی‌تواند واقعیت‌ها را بپوشاند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه زنان در انقلاب اسلامی و پیشرفت آنان در مسائل تحصیلی، گفت: کی می‌توانستیم این همه زن باسواد داشته باشیم که الان در کنکور از مردها سبقت می‌گیرند و قانون‌گذاران مجبورند سهمیه بگذارند.

وی زنان پزشک، مدیر، هنرمند، نویسنده، معلم و دیگر عناوین مهم برای زنان را دستاورد انقلاب دانست و گفت: زن ایرانی با عفت و پاکدامنی در جامعه حضور دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گلایه بعضی از خانم‌ها که چرا در مسئولیت‌های مهم نیستند، گفت: بارها در جمع گروه‌های زنان گفتم که خودشان باید به عنوان نصف جمعیت به زنان رأی بدهند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ح - مهدی پور گفت:

    کلمه حق یراد به الباطل
    قسمتهای زیادی از سخنانشان صحیح هست اما ایشان سعی کردن با زیرکی ( اگرنگوییم حیله ) حرفهای باطلشان را لابلای سخنانشان پنهان کنند و بعنوان یک سخنرانی از سر دغدغه به مخاطبانشان برسانند. ولی ایشان و حامیانشان بدانند با کمی تامل و دقت ( بصیرت ) میشود به حق و باطل را تشخیص داد.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president