آوای جنوب

حاج سعید قاسمی: نام “مقام معظم رهبری” را می‌برند ولی کار خود را می‌کنند

در عصر خمینی غریبانه تر از او، کسی وجود ندارد و سانسور شده است. از سال گذشته هم که خاصه رفقایش خزعبلات می‌گویند. آلزایمرگرفته‌ها خاطراتشان به یادشان آمده و در سایت هایشان می زنند. بازدیدهای خانگی جناب شیخ به حضور بی پرده و خاطره گویی در در دانشگاه ها رسیده تا ببیند می تواند دوباره بنزینی بریزد و کبریتی بکشد؟

آلزایمر گرفته‌ها خاطرات امام را به یادآورده اند/ ۲۰سال است که برای امام حرم می‌سازید؛ این حرم در مرام او نیست/ نام “مقام معظم رهبری” را می‌برند ولی کار خود را می‌کنند

آوای جنوب؛

گروه سیاسی- آوای جنوب : سردار مهندس حاج سعید قاسمی چهارشنبه گذشته در همایش «امام، انتظار، مبارزه» که در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور به همت مجمع انصار الحسین(ع) برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

 اهم مطالب طرح شده توسط وی بدین شرح است:

* حرکت بزرگ امام روح اله یک پدیده و رویداد طبیعی در اواخر هزاره دوم نبود. هر چه حساب می کنیم می بینیم یک سناریوی الهی و تقدیر است که قرار بوده ما در این دوره آن را بچشیم و لمس کنیم.

* تحولات بزرگ او نه تنها تاثیراتی را در ایران اعمال کرد بلکه تشعشعات این آتش فشان پس لرزه هایی در تمام کره زمین ایجاد کرده و به واقع اگر عناد نداشته باشیم حضرت روح اله تحولات بزرگی را با مدل تفکر خاصی که داشت به صورت خاص در منطقه خاور میانه به وجودآورده است.

* سر سلسله این تفکر بزرگ عقایدی داردکه اگر با این تفکر و عقیده آشنا نباشیم و ریشه آن را نفهمیم این می شود که هر دوره باید دنبال یک نفر یا نمایندگانی بدویم و آن ها را علم کنیم و بنا به دلایلی که مترتب می شود، مسیر گم می شود.

* اگر ما محک دستمان نباشد و استراتژی یعنی خطوط کلی و راهبرد اصلی، یعنی همان فکت شیتی که این روزها بر آن تاکید می کنند دستمان نباشد، بعد این می شود که هر دور خاصه در دوره های ریاست جمهوری جامعه به چپ یا راست کشیده می شود و با وجودی که حتی امام حی موجود هست و خطوط کلی را می دهد اما ظرف چند شبانه روز یک دفعه جریان عوض می شود.

* الان بعد از گذشت بیش از ۳دهه از انقلاب اسلامی دچار این حرکات امواج سهمگین می شود که از داخل به دلیل کمبود اطلاعات و مطالعه ما، بخشی به دلیل نسیان بزرگتر ها و بخشی به خاطر نسل جدید که می آیند و با آن آشنایی ندارند است.

آلزایمر گرفته ها خاطراتشان به یادشان آمده/ خاطره می‌گویند تا ببیند می‌توانند دوباره بنزینی بریزند و کبریتی بکشند؟

* در عصر خمینی غریبانه تر از او، کسی وجود ندارد و سانسور شده است. از سال گذشته هم که خاصه رفقایش خزعبلات می‌گویند. آلزایمرگرفته‌ها خاطراتشان به یادشان آمده و در سایت هایشان می زنند. بازدیدهای خانگی جناب شیخ به حضور بی پرده و خاطره گویی در در دانشگاه ها رسیده تا ببیند می تواند دوباره بنزینی بریزد و کبریتی بکشد؟

* بعد از گذشت بیش از ۲۰سال از صدور پیام استراتژیک قطعنامه ۵۹۸، چند بار از طریق رسانه ها برای شما بازخوانی شد؟ چطور بعضی فیلم ها صد باره تکرار می شود و حال این پیام آنقدر مهم نیست که برای او یک بار دیگر بازخوانی شود؟

* متاسفانه آموزش و پرورش و آموزش عالی هم بنا ندارد مسائل اصلی و ریشه ای انقلاب را در متن کتب درسی بیاورد. دانش آموز ما از کلاس اول تا زمانی که دیپلم می گیرد سر جمع ۱۵صفحه از امام خمینی(ره) در کتاب هایش نیامده است و در دانشگاه هم که درس وصیت نامه و اندیشه های انقلاب اسلامی با ۴۰سوال تستی لو رفته، پاس می شود و اگر کسی کمتر از ۱۸بگیرد باید توان ذهنی اش را زیر سوال برد! پس فاجعه ای اتفاق افتاده است.

* نتیجه این نحوه تدریس این می‌شود که در یکی از دانشگاه های تهران استادی از مسعود رجوی حمایت می‌کند که دستش به خون حداقل ۱۷هزار نفر از مردم این سرزمین آلوده است. آن وقت کسی جرات نمی‌کند و به دلیل اینکه اطلاعات ندارد نمی تواند با سخنان آن استاد مقابله کند.

* متحول شدن برخی افراد به واسطه حضور در اردوهای راهیان نور را ساده انگاری است. مگر می‌شود بچه ای را ۱۵سال در یک فاز تربیتی راه برد و بعد انتظار داشت او به واسطه حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس متحول شود؟ دختری که با باد شلمچه چادر سر می‌کند با باد نیشابور و تهران چادر را کنار می‌گذارد.

* همیشه بعد از دو سه دوره غفلت ما، تاریخ را می نویسند و یک دفعه می بینیم کل کار از دست در می رود. پس از آن بعد از ۴دهه می بینیم با یک چهره قدیسه مواجهیم که برایش عرض ارادت می کنیم ولی وصایا، نوشته‌ها و استراتژی‌هایش به درد این روزها نمی‌خورد.

نام “مقام معظم رهبری” را می‌برند ولی کار خود را می‌کنند

* برخی ها نام “مقام معظم رهبری” را می‌برند ولی کار خود را می کنند. نه در مشی زندگی شخصی، اجتماعی و نه در دیگر مسایل هیچ کدام به امام راحل و امام حی نمی روند و مثل روز روشن دروغ می گویند چرا که اصل مطلب گم است.

* داستان پیچیده تر از این حرف هاست، حواستان باشد کلاه گشادی سرتان می گذارند و اگر به همین منوال جلو برویم ۸سال دیگر کار تمام است، اسم امام را می برند و ادای آن ها را در می آورند ولی مسیر روح اله را نمی روند.

با سیاست‌های فعلی مذاکرات قطعاً شکست خواهد خورد

* در ۲۲جلد کتابی که از سخنان امام وجود دارد او یک بار کلمات سخیفی که این روزها به کار برده می شود را نگفته است. بازی چیست؟ مبارزه است و حال ما می خواهیم بازی برد برد داشته باشیم؟ آنها هیچ وقت در بازی شما نخواهند آمد. “و لن ترضی عنک الیهود و النصاری حتی تتبع ملتهم” آنها هیچ وقت از شما راضی نخواهند شد.

* قطعا در عرصه مذاکرات هسته‌ای با سیاست فعلی دولت شکست می‎خوریم. رفتارهای تیم مذاکره کننده به گونه ای است که در خیلی ها دل نگرانی ایجاد کرده است. از مذاکرات نتیجه ای حاصل نمی‌شود و آن موقع آقایان از سیاست هایشان بر می‌گردند ولی این برگشت آنها با تلفات مالی و انسانی همراه است.

* کسی در قد و قواره عراقچی می رود آنجا با موبایل از جان کری عکس می گیرد. شما برج بزرگ ایستادگی ملی را در این مذاکرات شکستید. امام(ره) به دنبال تشکیل بسیج جهانی اسلام بود که برخی مسئولان اعتنایی نکردند، قدرت نیروی استشهادی درست کردن در دست ما بود ولی حالا داعش از این مدل پیروی کرده است و بسیج جهانی خبیث ها را تشکیل داده است و در مدارس و اردوگاه هایشان مملو از نیروهای انتحاری است.

* به خاطر فضای ایجاد شده و تعلل آقایان، دشمن سه روز بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ دوباره حمله ور شد و حتی توانست بخشی از جاده اهواز و خرمشهر را تصرف کند در حالی که این جاده در عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ آزاد شده بود و از طرف دیگر آنها ظرف پنج روز ۲۲هزار نفر اسیر گرفتند این در حالی است که قبل از آن و ظرف حدود هشت سال ۱۲هزار نفر اسیر گرفتند. مگر چه اتفاقی افتاده بود؟چه شد که این همه کلاه سر ما رفت؟چند باید این وقایع برای انقلاب تکرار شود؟

نوه عزیز پیام بابابزرگ را درک نکرده ای/ تفکرات اصیل امام در حال نابودی است. شما کجایید؟

* ۲۰ سال است دارید برای بابابزرگ حرم می سازید، آن پشت vip برای خواص و این طرف فقط برای پا برهنه ها، کلی فرق است میان آن دو که در مرام بابا بزرگ نبود. مرام بابابزرگ این بود که گفت دست به حسینیه جماران نزنید و وقتی دید که آن را خاک گچ می کنند چنان عتابی کرد که باید می دیدید.

* فیدل کاسترو وقتی جماران را دید زانو زد و گفت “مردان بزرگ در خانه های کوچک زندگی می‌کنند” آن ها این را می گیرند ولی نوه عزیز شما این موضوع را درک نکردی و نگرفتی و دنبال تجملات رفتی که هروقت میهمان خارجی بردم عرق کردم و هر وقت از VIP میهمان بردم چه ها که ندیدیم.

* وی با اشاره به این سخن امام راحل که هم اکنون اگر امریکا یک کشور اسلامی را به بهانه حفظ منافع خویش با خاک یکسان کند چه کسی جلوی او را خواهد گرفت، پس راهی جز مبارزه نمانده است، بیان داشت: سید روح اله دارد می گوید راهی به جز مبارزه نمانده است، نه شما که هنوز دو روز رفته اید و دکترای آن جا را هم نگرفته اید، او می گوید باید چنگ و دندان ابرقدرت ها و خصوصا امریکا را شکست و الزاما باید یکی از دو راه را انتخاب نمود ، یا شهادت یا پیروزی، نگفته بازی.

* امام راحل فرمودند که جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی شناسد. این یک استراتژی است و تو نمی توانی اسم امام و مقام معظم رهبری را بیاوری و ۱۵خرداد که می رسد بروی و بر مزارش فاتحه بخوانی، امام توی ضریح نیست، امام در کشمیر، لبنان، اروپا و… است، معرفت داشته باش و حرف‌های بابا بزرگ را بزن. بعد از رحلت امام در تمام دانشگاه ها تفکراتش را با خاک یکسان کرده اند شما هیچ جا نیستید. با فوتبالیست‌ها می بینیمتان اما برای مقابله با تفکرات التقاطی ضد امام نیستید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president