آوای جنوب

جیغ سلفی‌بگیران از سفر قالیباف به مناطق محروم خوزستان/ اعتماد: اختیارات رئیس مجلس باید کاهش یابد!

آوای جنوب 

سفر قالیباف به خوزستان نشانه‌ای از حرکت مجلس یازدهم در مسیر شکل‌گیری مجلسی در‌ تراز انقلاب اسلامی است؛ حرکتی که با جنجال و عصبانیت کسانی رو‌به‌رو شد که گل سرسبد کارنامه آنان سلفی گرفتن با موگرینی است.

جیغ سلفی‌بگیران از سفر قالیباف به مناطق محروم خوزستان/ اعتماد: اختیارات رئیس مجلس باید کاهش یابد!

به گزارش آوای جنوب قالیباف در اولین سفر استانی خود به خوزستان رفت تا با بازدید و نظارت میدانی در حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان، اولین گام عملی مجلس یازدهم برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات مردم مقاوم و صبور این منطقه را تحقق بخشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی که بنا دارد در طول برنامه کاری خود به همه استان‌ها سفر کند، روز سه‌شنبه در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «به یاری خدا، نظارت میدانی از استان خوزستان برای پیگیری حل مشکلات مردم مقاوم و صبور این منطقه آغاز شد. امیدوارم با فهم بدون واسطه مشکلات و به‌کارگیری توان نمایندگان محترم استان و همکاری مسئولان اجرائی محلی و ملی، بتوانیم برای حل مشکلات مردم، اقدامات ملموس و مؤثری به انجام رسانیم.»

سفر قالیباف به خوزستان نشانه‌ای از حرکت مجلس یازدهم در مسیر شکل‌گیری مجلسی در‌ تراز انقلاب اسلامی است؛ حرکتی که با جنجال و عصبانیت کسانی رو‌به‌رو شد که گل سرسبد کارنامه آنان سلفی گرفتن با موگرینی است.

مدعیان اصلاحات چه گفتند؟

پرواضح است که یکی از اثرات اجتماعی سفر چهار روزه رئیس قوه مقننه به استان خوزستان، تزریق «اعتماد» و «امید» به جامعه است به‌ویژه کسانی که هرروز با مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وقتی برخی مدیران برج‌عاج‌نشین از پشت میزهای خود، صرفاً به دستورها و بخشنامه‌های نمایشی بسنده می‌کنند و نتیجه‌اش متوقف ماندن پروژه‌های عمرانی و بنیادی می‌شود، حضور جهادی رئیس مجلس در مناطق محروم کشور آن‌هم تحت عنوان «نظارت میدانی» بارقه‌هایی از امید را در دل مردم روشن نگه می‌دارد.

نکته قابل‌تأمل ماجرا، واکنش مدعیان اصلاحات است که در همنوایی و دمخوری با جریانات اپوزیسیون و معاند که هدفشان چیزی جز اختلاف و فاصله انداختن بین ملت و حاکمیت نبوده است، سنگ‌تمام گذاشتند و تلاش کردند با وارونه‌نمایی و مخدوش‌سازی سفر قالیباف به خوزستان را «انتخاباتی» عنوان کنند!

البته لازم به ذکر است از کسانی که ۹۰ نفر از نمایندگان مورد حمایتشان در انتخابات اخیر مجلس (اسفند ۹۸) به‌خاطر مسائل مالی و اخلاقی رد صلاحیت شدند (بر اساس اعلام سخنگوی شورای نگهبان) انتظاری جز این نمی‌رود!

مدعیان اصلاحات که دستشان در طول ۲ دولت گذشته و همچنین در طول مجلس دهم خالی بوده و تنها رهاوردشان از فراکسیون امید! وکیل‌الدوله بودن و سلفی با موگرینی بوده است، از نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصبانی شده و با شیطنت و سیاسی‌کاری در تلاش‌اند با تیترهایی مانند «کارناوال تبلیغاتی قالیباف با شعار نظارت میدانی!»، «وقتی قالیباف در هیبت احمدی‌نژاد ظاهر می‌شود»، «کارناوال تبلیغاتی قالیباف از خوزستان آغاز شد»، «وعده‌ای که خاک می‌خورد» و… آن را به حاشیه برند!

روزنامه اصلاح‌طلب شرق در شماره روز پنج‌شنبه خود با تیتر «قالیباف و سفرهای استانی تا انتخابات ۱۴۰۰» سفر رئیس مجلس به خوزستان را سفری تبلیغاتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ عنوان کرد.

نماینده تهران چرا رفته خوزستان؟

این روزنامه در مطلبی با طرح ادعایی کذایی و خنده‌دار نوشت: «قالیباف نمی‌خواهد از قالب توصیف‌شده برای خودش یعنی مدیر جهادی بیرون بیاید…. رئیس مجلس و برخی نمایندگان تهران در حالی به خوزستان رفته‌اند که طبق قانون این وظیفه نماینده خوزستان است که از حوزه نمایندگی‌اش سرکشی کند نه نماینده تهران. تا به ‌حال سابقه نداشته که نماینده‌ای وارد حوزه نماینده دیگر شود!»

این ادعای مضحک بازندگان انتخابات اخیر در حالی است که نماینده مجلس، نماینده تمام ملت است حتی آنکه اصل ۸۴ قانون اساسی ‌اشعار می‌دارد «هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید.»

اختیارات رئیس مجلس باید کاهش یابد!

روزنامه اعتماد هم در مطلبی که حاکی از عمق عصبانیت مدعیان اصلاحات است، با تأکید بر اینکه «اختیارات رئیس مجلس باید کاهش یابد!» نوشت: «همه این مسائل کنار هم می‌تواند گواهی باشد بر لزوم کاهش اختیارات رئیس مجلس و پیگیری با جدیت هرچه ‌تمام‌تر این مهم در مجلس یازدهم ولی از قرار معلوم نه‌تنها چنین نیست، بلکه اصولگرایان وعده‌های روزهای نه ‌چندان­ دور خویش را نیز به ‌کلی به دست فراموشی سپرده‌اند. چنانکه اکثر آنان هیچ رغبتی به موضوع کاهش اختیارات رئیس مجلس نشان نمی‌دهند.»

دیگر رسانه‌های اصلاح‌طلب هم با عصبانیت از سفر قالیباف و برخی دیگر از نمایندگان مجلس به مناطق محروم، آن را نمایشی و با مقاصد انتخاباتی عنوان کرده‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president