آوای جنوب

جلوگیری از تعطیلی کار با استانی شدن انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد / داریوش بهنیازاده

بهنیابنا به چند دلیل برگزاری انتخابات استانی در کهگیلویه و بویراحمد نقاط قوت بیشتری نسبت به برگزاری انتخابات به صورت فعلی دارد.

آوای جنوب / داریوش بهنیازاده

این روزها از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت استانی زیاد شنیده می‌شود و این گونه که معلوم است به احتمال قوی انتخابات آینده مجلس به مانند گذشته برگزار نخواهد شد.

انتخابات استانی محاسن و معایبی دارد که با در نظر گرفتن جمیع شرایط این گونه به نظر می‌رسد که برگزاری انتخابات به صورت استانی در کهگیلویه و بویراحمد نتایج و اثرات بهتری در بهبود وضعیت استان و مردم خواهد داشت.

از گذشته‌ها موضوعاتی همانند سردسیری و گرمسیری در کهگیلویه و بویراحمد مطرح بوده و همین مباحث است که باعث جدایی بیشتر میان مردم در مناطق مختلف استان از دیرباز شده است.

بنابراین با برگزاری انتخابات به صورت استانی و یکپارچگی رأی مردم امید می‌رود که حداقل این مباحث کمتر در استان مطرح شود و همه برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد در مناطق مختلف به افراد شایسته برخاسته از خاک استان فارغ از سردسیری و گرمسیری رأی دهند.

به وضوح از گذشته‌ها تاکنون شنیده‌ایم که مردم در مناطق مختلف استان نسبت به برخی شخصیت‌ها و افراد نظر خاص دارند و معتقدند که این افراد متعلق به هر نقطه‌ای از استان که باشند قادر به رفع مشکلات کهگیلویه و بویراحمد هستند و لذا با استانی شدن انتخابات مردم به صورت حداکثری و یکپارچه این افراد را برای خدمت برخواهند گزید.

یکی از آسیب‌هایی که استان همواره از آن رنج برده مباحث کور طایفه‌ای و قومی و قبیله‌ای بوده است که در انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی نیز دخیل بوده و باعث شده که این رفراندوم مردم‌سالاری در برخی از دوره‌ها راه درست خود را طی نکرده و وارد وادی موضوعات قومی و قبیله‌ای و طایفه‌ای شود و کارایی نمایندگان مردم را برای خدمت و کار کمتر کند.

اما بزرگ‌ترین مشکلی کهگیلویه و بویراحمد در سیستم فعلی انتخابات با آن روبه‌رو بوده برخی دخالت‌ها در امور قوای دیگر است لذا اصلی‌ترین مشکل ایجاد شده از این رهگذر جلوگیری از رشد و توسعه استان است.

دخالت‌ها گاه به گونه‌ای است که در سال‌ ابتدایی انتخاب نمایندگان و سال پایانی عملاً کارها در استان به همین دلیل تعطیل می‌شود و مدیران در قوه اجرایی سرنوشت خود را در انتخابات دوره بعد جست‌وجو می‌کنند.

با همه این تفاسیر و بنا به چند دلیل و علت دیگر اگر در استان کهگیلویه و بویراحمد انتخابات به صورت استانی برگزار شود چنین مشکلاتی کم‌رنگ‌تر از گذشته خواهد شد هر چند که ممکن است برگزاری انتخابات استانی معایبی هم داشته باشد که در جای خود این معایب هم گفته می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president