آوای جنوب

جلب اعتماد مردم و خدمت صادقانه از مهمترین وظایف دستگاه قضا گچساران است

آوای جنوب:

 به گزارش آوای جنوب از گچساران رضا غریب پور در نشست خبری با اصحاب رسانه گچساران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شده بود، با گرامی ‌داشت هفته قوه قضایئه و یاد شهید والامقام آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان اظهار کرد: قوه قضائیه یکی از قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران است که یکی از وظایف آن تظلم خواهی و دیگری پیشگیری از وقوع جرم است که اخیرا شاهد هستید به صورت محکم‌تری ورود کرده  و ما معتقد هستیم اگر تولید رونق بگیرد آسیب ها کمتر می‌شود.

 وی با بیان اینکه حفظ حقوق عامه از دیگر وظایف این قوه است، افزود:یکی از مشکلات  حوزه قوه قضایی  عدم  ارائه آمار است که این روند طبیعی است  و متاسفانه برخی برداشت اشتباه دارند.

رئیس دادگستری شهرستان گچساران  با اشاره به اینکه ملاک و تلاش ما  در جلب اعتماد عمومی در جامعه است، عنوان کرد: قوه قضائیه در تلاش است کارهای خود را به صورت سیستمی انجام دهد و امروز هم شاهد بودیم چندین افتتاحیه در کشور صورت گرفت.

وی تصریح کرد:مهمترین وظیفه دستگاه قضا در جهت عدل وایجاد امنیت و اعتماد درجامعه در راستای خدمت است.

غریب پور ادامه داد:با توجه به وجود راه‌اندازی چندین دفتر خدمات الکترونکی قضایی به دنبال آن هستیم که ارباب رجوع به دادگاه مراجعه نکند و با سامانه ثنا کارهایشان را انجام دهند و دیگر ضرورتی به حضور مردم در دادگاه‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی دفتر خدمات قضایی دیگر نیازی نیست که ارباب رجوع مراجعه کند و من نمی‌دانم این چه اصراری است که  ارباب رجوع به دنبال آن هستند خودشان  به دادگاه مراجعه کنند.

ر راستای الکترونیکی کردن خدمات قضائی تاکنون ۲ دفتر در این شهرستان شروع به فعالیت کرده است.

غریب پور جهان آباد مهمترین مزایای فعالیت دفاتر خدمات الکترونیکی را رفع اطاله دادرسی و صرفه جویی در زمان و هزینه عنوان کرد.

وی ابراز کرد: برقراری عدالت، دادرسی منصفانه و جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های مهم و راهبردی دادگستری گچساران است.

به گزارش آوای جنوب، هفته قوه قضائیه از یکم الی هفتم تیر ماه و به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی است.

شهید بهشتی نخستین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president