آوای جنوب

توقف حفاری داخلی تونل دیل گچساران به دلیل بروز نشت گاز

.

آوای جنوب

به گزارش آوای جنوب از گچساران، عزیز فیلی امروز در وضعیت بررسی مشکلات احداث تونل دیل گچساران اظهار کرد: تونل دیل با اعتباری به مبلغ یک هزار و ۵۷۵میلیارد ریال به طول ۱۰ کیلومتر در حال احداث است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با احداث این تونل محور دهدشت پاتاوه به بنادر جنوبی متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلنگ احداث تونل دیل در مرداد ماه سال گذشته به زمین زده شد، گفت: در حال حاضر عملیات خاکبرداری این پروژه ۳۳۰هزار و ۳۰۰ مترمکعب و خاکریزی ۵۸ هزار متر مکعب اجرا شده است.

این مسوول تصریح کرد: عملیات اجرایی حفاری و تحکیم دهانه ورودی تونل به طول ۶۰۴ متر و دهانه خروجی تونل به طول ۶۸۰ متر انجام گرفته است.

فیلی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ادامه حفاری داخلی تونل دیل به دلیل بروز معارض نشت گاز متوقف شده اسـت، عنوان کرد: بنا به دلایل شرایط خاص گازهای متصاعد شده و بنا به توصیه های فنی و ایمنی متخصیص شرکت‌های تابعه وزرات، عملیات اجرایی در دهانه‌های ورود و خروجی تونل متوقف شده است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در طرح پروژه تونل بزرگ دیل و ضرورت احداث تونل جهت انجام عملیات اجرایی مسیر از تاریخ ۲۵ شهریورماه بنا به دستور مدیر منطقه جنوب شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور عملیات اجرایی مسیر و تونل تا زمان انجام مطالعات تکمیلی و تعیین نتایج آزمایشات و مطالعات متوقف شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president