آوای جنوب

توضیحات آیت‌الله ملک‌حسینی در خصوص کناره‌گیری از نمایندگی ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب،

به گزارش آوای جنوب، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در سخنانی بین نماز جمعه و نماز عصر با تسلیت شهادت سردار سلیمانی وی را نماد مقاومت و مبارزه دانست و گفت: نام او لرزه بر اندام جبهه شرک و کفر و استکبار می انداخت. او مایه افتخار امت اسلام بود.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: سردار سلیمانی در راه دفاع از دین و اسلام به شهادت رسید مسیر شهادت همیشه برای مردان بزرگ و مجاهد باز است پس از این شهادت‌ها فتح و پیروزی نصیب مسلمانان می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سردار سلیمانی یار رهبری و پرچمدار مقاومت در عصر حاضر بود عنوان کرد: سردار به عهد و پیمان خود که همان غیرت، مردانگی، دفاع از آرمان‌های اسلام و مقابله با دشمنان و حمایت از مظلومان عمل کرد، جبهه شهادت و مبارزه با دشمنان یک چشمه جوشان است و پایان‌پذیر نیست و ان‌شاالله حاج‌ قاسم‌های سلیمانی هستند که جایگزین وی می‌شوند.

آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: این شهید والامقام دغدغه پیروزی جبهه حق بر جبهه باطل را داشت و به زودی انتقام خون او گرفته می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نهادهای نماز جمعه و ولی‌فقیه برای هدایتگری مردم شکل گرفت و باعث استمرار نظام و انقلاب شده است. این دو جایگاه در استان بر عهده دو نفر بود که مرحوم ملک‌حسینی و سید علی‌اصغر حسینی این جایگاه را بر عهده داشتند در حالی که در سایر استان‌ها اینگونه نیست.

آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: مرحوم پدرم به فرموده امام این مسوولیت را بر عهده گرفت و تا زمان وفات وی ادامه داشت مرحوم پدرم به دلیل مشغله کاری و سفرهای زیاد نتوانست مسوولیت امام جمعه را بر عهده بگیرد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بعد از وفات پدرم این مسولیت به پیشنهاد مردم به من واگذار شد که من هم به همین دلائل و همچنین احترام به آیت‌الله حسینی نتوانستم آن را عهده‌دار شوم.

وی عنوان کرد: آیت‌الله حسینی یک شخصیت برجسته دینی و علمی بود و من صبر کردم تا زمان خداحافظی وی، موضوع کناره‌گیری‌ام از نمایندگی ولی‌فقیه را اعلام کنم.

نماینده سابق ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علی‌رغم اینکه از من خواسته بودند امام جمعه باشم اما به احترام این روحانی برجسته نپذیرفتم و از مرکز خواستم فرد دیگری را انتخاب کند.

وی عنوان کرد: همیشه در کنار مردم استان خواهم بود. نماینده جدید ولی‌فقیه را حمایت و همراهی خواهم کرد و انتظار می‌رود مردم به وی هم احترام بگذارند.

آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی نماینده جدید ولی‌فقیه پدر معنوی مردم است و از حقوق آنها دفاع می‌کند و همانطور که مشکلات مردم را پیگیری کردیم وی هم ادامه دهنده این خدمات است.

آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: افرادی که از دفتر رهبری و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به استان سفر می‌کنند مردم احترام لازم را برای آنها قائل شوند تا بلوغ فرهنگی و دینی و اجتماعی خود را نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد : از احترام و حمایت های مردم و مسوولان قدردانی می‌کنم.

آیت‌الله ملک‌حسینی در خصوص انتخابات گفت: انتخابات مجلس در پیش است و مردم باید خداوند را در انتخاب فرد اصلح حاضر و ناظر بدانند و دین و آخرت خود را فدای کسی نکنند و آن را حفظ کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president