آوای جنوب

تنها بیمارستان بام نفتی ایران از کمبود پزشک رنج می‌برد

کمبود پزشک در تنها بیمارستان شهرستان گچساران سبب نارضایتی مردم این شهر شده است.

آوای جنوب / احسان طالبی

 امروزه بحث بهداشت و سلامت یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی و جدی در هر جامعه‌ای بوده و بی‌توجهی به آن پیامدها و مشکلات بسیاری را به طور قطع به دنبال دارد.

امروزه یکی از شاخص‌های بسیار مهم برای توسعه جوامع، بحث بهداشت و سلامت بوده و این حوزه نقش و تأثیر بسزایی در رشد و توسعه‌یافتگی جوامع دارد.

تأمین بهداشت و درمان از مطالبات اساسی و مهم شهروندان بوده و این حوزه باید در اولویت‌های نخست دولت‌ها و جوامع باشد.

ارائه خدمات مطلوب در حوزه بهداشت و درمان یکی از وظایف اساسی دولت بوده و بی‌توجهی به این حوزه نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

در شهرستان گچساران متأسفانه کمبود پزشک در بخش اورژانس بیمارستان شهید رجایی به عنوان تنها بیمارستان این شهر، نارضایتی‌های شهروندان را به دنبال داشته است.

برخی شهروندان گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم نسبت به کمبود پزشک در این بیمارستان معترض و خواستار پیگیری این مشکل شدند.

خدمات‌رسانی مناسبی در تنها بیمارستان گچساران ارائه نمی‌شود

یک شهروند گچسارانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: گچساران متأسفانه تنها یک بیمارستان دارد و اکنون اورژانس این بیمارستان پزشک کافی ندارد.

وی بیان کرد: متأسفانه به دلیل کمبود پزشک در بخش اتفاقات بیمارستان شهید رجایی، خدمات‌رسانی مناسبی در این بیمارستان به شهروندان ارائه نمی‌شود.

این شهروند گچسارانی عنوان کرد: گاهی اوقات به دلیل مراجعه بسیار زیاد شهروندان به بخش اتفاقات بیمارستان و کمبود پزشک ما زمان زیادی را در بیمارستان به سر می‌بریم و معطل می‌مانیم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان شهرستان باید این مشکل را برطرف کنند، ابراز کرد: از مسئولان شهرستان انتظار داریم که این مشکل را هر چه سریع‌تر پیگیری کنند.

مشکلات تنها بیمارستان گچساران پیگیری و سروسامان یابد

یک شهروند دیگر گچسارانی اظهار داشت: وضعیت خدمات‌رسانی در بخش اتفاقات بیمارستان شهید رجایی به دلیل کمبود پزشک مناسب نیست.

وی گفت: گچساران یک شهر نفت‌خیز بوده و اینکه چرا با کمبود پزشک در بیمارستان شهید رجایی مواجه هستیم، جای تعجب دارد.

این شهروند تصریح کرد: ما بارها نسبت به کمبود پزشک در بیمارستان شهید رجایی اعتراض کرده‌ایم ولی نتیجه‌ای نگرفته‌ایم و این مشکل هنوز برطرف نشده است.

وی ابراز کرد: از مسئولان درخواست داریم که وضعیت سلامت در گچساران را پیگیری و سر و سامان دهند.

جذب ۴ پزشک برای بیمارستان شهید رجایی گچساران در دستور کار قرار دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز درباره مشکلات کمبود پزشک در تنها بیمارستان این شهرستان، اظهار داشت: مشکل کمبود پزشک در بخش اتفاقات بیمارستان شهید رجایی گچساران به دلیل عدم استقبال پزشکان از این بیمارستان است.

ستار اسدپور گفت: البته امسال نسبت به سال قبل تعداد پزشکان بیشتری در بخش اتفاقات این بیمارستان مشغول خدمات‌رسانی بوده ولی هنوز هم این بیمارستان با کمبود پزشک مواجه است.

وی عنوان کرد: افزایش پزشکان در بیمارستان شهید رجایی گچساران در دستور کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: جذب ۴ پزشک برای بیمارستان شهید رجایی این شهرستان در دستور کار قرار دارد و به زودی آزمون استخدامی جذب این تعداد پزشک مورد نیاز برگزار می‌شود.

اسدپور تصریح کرد: متأسفانه مردم گچساران با وجود درمانگاه شماره ۲، تنها به بیمارستان شهید رجایی مراجعه می‌کنند و این درحالی بوده که درمانگاه شماره ۲ هر روز تا ساعت ۲۲ شب فعالیت دارد و خدمات‌رسانی می‌کند.

وی ابراز کرد: امیدواریم با جذب پزشکان جدید مشکل کمبود پزشک در بخش اتفاقات بیمارستان شهید رجایی گچساران برطرف شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president