آوای جنوب

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاداستان خبرداد

تعیین تکلیف وضعیت انجمن شعر کهگیلویه و بویراحمد تا ۲۰ خرداد

خردمندمعاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از تعیین تکلیف وضعیت انجمن شعر استان تا ۲۰ خردادماه خبر داد.

آوای جنوب؛

صبح امروز با حضور هنرمندان و مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نشست انجمن شعر استان برگزار شد.

آزاد خردمند در این نشست از رؤسای ادارات و انجمن‌های شعر و ادب هر شهرستان که در سال‌های قبل فعالیت خوبی داشتند، قدردانی کرد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد اسلامی استان افزود: اعضای انجمن‌ها بدون هیچ گونه حقوق و دستمزدی از وقت و هزینه خود برای پیشبرد اهداف انجمن هزینه می‌کنند.

خردمند با بیان این که شعر ودیعه‌ای است که خداوند در وجود شاعران گذاشته، عنوان کرد: یکی از مهارت‌های امروزی در ایران شعر است و کسانی که بر صنعت شعر مسلط هستند، باید قدر این هنر و استعداد خداوندی را بدانند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: آن چیزی که از درون ما تراوش می‌کند، زائیده افکار است.

خردمند عنوان کرد: امروزه هر کس در دنیا بر شعر، حدیث و روایت مسلط باشد جزو خطیب‌ترین افراد بوده، یعنی این افراد کسانی هستند که سخن آنها نفوذ بالایی داشته و مطالب درونی خود را با زبان رسایی می‌توانند عنوان کنند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن شعر یکی از انجمن‌های پرطرفدار، پرمخاطب، بانفوذ و اثرگذار در کشور و استان است.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، انجمن‌ها را جزیره‌های کوچک وابسته به هم در استان دانست و اظهار داشت: در سطح کلان برای پیگیری مطالبات این حوزه‌ها و هماهنگی رابطی بین این حوزه و اداره‌کل در استان نیاز به انجمن استانی است.

خردمند گفت: در اکثر شهرستان‌ها انتخابات انجمن شعر برگزار شده و امروز در تلاش برای انتخاب رئیس انجمن شعر استان هستیم.

وی با بیان اینکه تا ۲۰ خردادماه اساس‌نامه انجمن شعر استان تدوین و پس از آن تکلیف رئیس انجمن شعر استان مشخص می‌شود، گفت: شعر از هنرهای پویا و تأثیرگذار است که می‌تواند حتی در توسعه استان در زمینه‌های مختلف اثرگذار باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president