آوای جنوب

تعجب دادستان گچساران از این همه مشکلات فرودگاه/فرودگاه نیاز به کار جهادی دارد/آن همه تبلیغ و فضای مجازی برای هیچ

آوای جنوب 

دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: به این نتیجه می‌رسیم آقایان فقط وقت گذاشته اند و به نظر می‌رسد باید کار جهادی برای فرودگاه گچساران صورت بگیرد.

تعجب دادستان گچساران از این همه مشکلات فرودگاه/فرودگاه نیاز به کار جهادی دارد

 به گزارش آوای جنوب از گچساران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صدرا ادیبان در نشست بررسی مشکلات فرودگاه گچساران با اشاره به مصوبات گذشته و اجرا نشدن آنها با انتقاد از وضعیت موجود ظهار کرد:  فرودگاهی که این همه مشکل داشته است که فرودگاه نیست و با توجه به تبلیغاتی که در رسانه‌ها و فضای مجازی شد با آن چیزی که ما  مشاهده کرده‌ایم ، تناقض دارد.

وی ادامه داد: در فضای مجازی و رسانه ها بیان کردند برای مشهد پرواز دارند ما به خیالمان این‌گونه است اما وقتی این فرودگاه  آتش نشانی و نقشه ندارد و برج مراقبت آن ایراد دارد و سیستم سوخت رسانی ندارد و هواشناسی نیز ندارد تعجب می‌کنم؛ ما به خیال خود گفتیم پرواز به عتبات عالیات هم برقرار است.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت:  در ۲ سال گذشته چندین مصوبه داشته‌اند و هیچ کدام اجرایی نشده و در سال ۹۸ مصوبات را انجام نداده‌اند و آخرین صورت جلسه آن  انجام نشده است.

ادیبان ابراز کرد: به این نتیجه می‌رسیم آقایان فقط وقت گذاشته اند و به نظر می‌رسد باید کار جهادی برای فرودگاه گچساران صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اجازه ساخت در اطراف فرودگاه داده نمی‌شود، گفت: به  ادارات منابع طبیعی ، هواشناسی و میراث فرهنگی اعلام می کنیم بعد از جلسه در فرودگاه  نشستی  بگذارند و به نتیجه برسند.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران خاطر نشان کرد: مدیریت فرودگاه از تهران پیگیر خودرو آتش نشانی باشد و پخش و پالایش در این خصوص سریعا ورود کند.

 ادیبان خاطرنشان کرد:  دلیلی ندارد سالها است فقط مصوبات انجام می شود اما خروجی ندارد.

به دنبال رفع مشکلات فرودگاه گچساران هستیم/ فاصله زیاد فرودگاه شهیدخلیان ابراهیم امید بخش با استاندارها

سرپرست فرودگاه گچساران گفت: ما رده ۶ فرودگاهی را برای فرودگاه گچساران در نظر گرفته‌ایم و باید بر اساس این استاندار حرکت کنیم.

به دنبال رفع مشکلات فرودگاه گچساران هستیم/ فاصله زیاد فرودگاه شهیدخلیان ابراهیم امید بخش با استاندارها

 محمد رضا محمدیان رسنانی اظهار کرد: یک تفاهم‌نامه از سالیان گذشته بین وزارت نفت و شرکت فرودگاه‌های کشور در حال انجام بود که فرودگاه‌های نفت به بخش تخصصی یعنی سازمان هواپیمایی کشوری انتقال پیدا کند.

محمدیان ادامه داد: متاسفانه این فرودگاه‌ها با استانداردهای ملی فاصله داشتند و از روزی که به عنوان سرپرست فرودگاه گچساران منصوب شده به دنبال ایجاد استاندارد سازی‌های لازم در این حیطه هستم.

وی ادامه داد: هر فرودگاهی بخواهد تاسیس شود مطالعات جغرافیایی آن انجام می شود و یکی از معضلات فرودگاه‌های نفت نبود نقشه آنها است.

سرپرست فرودگاه گچساران افزود: در بحث سالن ترانزیت و با توجه به کمبود فضا نفت این سالن را ساخته است و ۹۵ درصد کار انجام شده و امیدوار هستیم تا نوروز سال آینده به اتمام برسد.

این مسوول اذعان کرد: در بحث برج مراقبت پرواز باید جایی باشد که به دو سر باند دید کافی داشته باشد و مشکل برج قبلی این بود که دید کافی نداشت اما باید در طولانی مدت بتوانیم با یک نقشه جدید برج مراقبت جدید را در میانه باند ایجاد کنیم.

محمدیان تصریح کرد: یکی از مشکلات فرودگاه گچساران در گذشته با تعداد کم پرواز و اکنون که این پروازها افزایش یافته است  نبود خودرو مستقل آتش نشانی در  فرودگاه است که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز در هنگام پرواز همکاری می‌کند و در هنگام پرواز ۲ دستگاه خودرو  آتش نشانی در فرودگاه مستقر می‌کند.

 سرپرست فرودگاه گچساران ابراز کرد: با توجه به نبود روشنایی باند در شب تمامی پروازهای این فرودگاه در روز است و اکنون که خودروی آتش نشانی در فرودگاه مستقر است اما  پاسخگوی نیازهای ما نیست.

وی در ادامه افزود: ما رده ۶ فرودگاهی را برای فرودگاه گچساران در نظر گرفته‌ایم و باید بر اساس این استاندار حرکت کنیم و انتظار داریم  یک ایستگاه آتش نشانی در فرودگاه  ایجاد شود.

محمدیان با بیان انکه نبود نقشه کامل فرودگاهی و آتش نشانی و سومین مشکل ما در درون خود فرودگاه است، اذعان کرد: در جانمایی باید از چهار سمت باند هیچ موانعی نداشته باشد چنان که در گذشته یک تپه ای وجود داشت که آن را پایین آوردند.

سرپرست فرودگاه گچساران عنوان کرد: برای مثال هواپیمای ایران ایر از یک سمت که مشکل دارد نمی‌نشیند و براساس قانون باید از هر طرف ۱۵۰ متر عاری از موانع باشد و در حال حاضر در ۷۰ متری و ۱۱۰وجود دارد و کانال های متعدد دیگری  وجود دارد.

محمدیان خاطرنشان کرد: فرکانس‌های ما تا ۲۵ مایلی جواب می‌دهد و به دنبال آن هستیم آن را به ۵۰ مایلی برسانیم.

وی  با بیان اینکه همه ادارات و افرادی که می خواهند اطراف فرودگاه  ساخت و ساز داشته باشند استعلام خود را باید انجام دهند، اظهار کرد: در مقابل فرودگاه شاهد آب های روان هستیم که انتظار می ‌ود در این خصوص پیگیر باشند.

سرپرست فرودگاه گچساران ادامه داد: با  شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان به توافقات خوبی رسیده‌ایم و انتظار داریم مسافرین در وقت مقرر در فرودگاه حضور پیدا کنند.

 محمدیان خاطرنشان کرد: در بحث استقبال از مقامات کشوری که مسوولین حضور پیدا می‌کنند انتظار داریم که ۲۴ ساعت قبل از آن به مدیریت فرودگاه اطلاع دهند.

تارفع مشکلات فرودگاه گچساران همکاری خواهیم داشت

سرپرست روابط عمومی شرکت نفت وگاز گچساران گفت:ساختمان فرودگاه گچساران به اتمام رسیده و در بحث فنی هنوز تکمیل نشده و در بخش جایگاه سوخت استعلامات آن را انجام داده‌ایم که در این خصوص انتظار می‌رود فرماندار گچساران پیگیر این مهم باشد.

تارفع مشکلات فرودگاه گچساران همکاری خواهیم داشت

 علی جعفری دیزگانی در نشست بررسی مشکلات فرودگاه گچساران اظهار کرد: با توجه به توافق نامه‌ای که میان وزارت نفت و راه و شهرسازی صورت گرفته فرودگاه گچساران به وزرات راه وشهرسازی واگذار شد.

تا رفع مشکلات  فرودگاه  همکاری لازم را خواهیم داشت

وی با بیان اینکه با واگذاری فرودگاه گچساران به وزارت راه و شهرسازی، سرپرست جدید این فرودگاه  باید پاسخگو  و پیگیر استعلامات آن حوزه باشد، افزود: مجموعه نفت پروژه هایی مانند استانداردسازی فرودگاه و برج مراقبت که مجری آن نفت گچساران بود در دست اجرا داشت.

سرپرست روابط عمومی نفت گچساران  ادامه داد: ساختمان فرودگاه گچساران  به اتمام رسیده و در بحث فنی هنوز تکمیل نشده  و در بخش جایگاه سوخت استعلامات  آن را انجام داده‌ایم و در خصوص این پروژه‌ها انتظار می‌رود فرماندار گچساران پیگیر این مهم باشد.

تناقض اطلاعات جوی مشکل فرودگاه گچساران

در ادامه رئیس اداره هواشناسی گفت: با توجه به دستورالعمل هر نقطه‌ای که بخواهد فرودگاه احداث شود باید یک ایستگاه هواشناسی احداث شود.

علی کوهکن ادامه داد:  اداره هواشناسی از وضعیت جوی اطلاعاتی را به فرودگاه ارسال می‌کند اما اطلاعات اداره هواشناسی با اطلاعات فرودگاه متناقض است.

وی ادامه داد: تا کنون چندین جلسه گرفته شده است که  ایستگاه هواشناسی به درون فرودگاه انتقال پیدا کند و استعلامات آن انجام شد و بر اساس صورت جلسه مقرر شد منابع طبیعی اعلام کند که یک هکتار زمین در اختیار اداره هوا شناسی قرار دهد.

 کوهکن ابراز کرد: از سال ۹۵ پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم به نتیجه ای برسیم که بر اساس توافقنامه کشوری این زمین در اختیار هواشناسی قرار بگیرد.

 توسعه و رفع نیازهای فرودگاه گچساران اهتمام و همکاری مسوولان را می‌طلبد

در ادامه مسعود ظفری، شهردار دوگنبدان با اشاره به قدمت فرودگاه گچساران گفت: با توجه به قدمت و ساابقه طولانی فرودگاه گچساران اما هنوز این فرودگاه نیاز به زیرساخت های لازم دارد.

شهردار دوگنبدان با اشاره به اینکه فرودگاه گچساران نیاز به توسعه دارد، افزود:  برای توسعه فرودگاه نیاز است  که همه مسوولان در کنار هم باشند و بر اساس مجوزات کشوری اقدام کنند.

 ظفری خاطرنشان کرد: فرودگاه گچساران نیاز به  ایستگاه و خودروی مستقل دارد.

انتهای پیام/

 

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president