آوای جنوب

تطهیر فتنه‌گران توسط برخی مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی با کدام استراتژی

برخی مسئولان در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت رسمی و غیر رسمی مسیر تطهیر فتنه‌گران را در پیش گرفته‌اند که این استراتژی نیاز به واکاوی دارد

۴۷۴۷۴چندی است که برخی مسئولان در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت رسمی و غیر رسمی مسیر تطهیر فتنه‌گران را در پیش گرفته‌اند که این استراتژی نیاز به واکاوی دارد.

آوای جنوب؛

طی یکی دو ماه اخیر از سوی برخی تشکل‌های دانشجویی عده‌ای از افراد که در فتنه ۸۸ امتحان خوبی پس نداده بودند به بهانه سخنرانی، آن هم با عنوان‌هایی مانند تبیین قیام عاشورا! دعوت شده و مواضعی اتخاذ کردند که تا هم اکنون فضای سیاسی استان را ابهام‌آلود کرده‌اند.

این سخنرانی‌ها به اضافه برخی رفت و آمدهای مشکوک، دستاویزی شد تا برخی مدیران در استان که چندان از نظر سیاسی افراد تحلیل‌گری هم به شمار نمی‌روند مواضعی داشته باشند که قبل از هر چیز به ضرر خودشان تمام شده است.

مدیر جوانی که از فتنه و سران فتنه به راحتی با مطبوعات مصاحبه می‌کند و بدون این که فتنه را تحلیل کرده و از جایگاه خود با خبر باشد در خصوص فتنه بزرگ سال ۸۸ اظهار نظر اعجاب‌انگیز می‌کند.

در این میان هر چند که اظهار نظر مدیر تبلیغات اسلامی جالب‌تر از همه به نظر می‌رسد، تعجب‌انگیزتر این است که با بیان چنین مواضع و داشتن چنین ایده و تفکری چگونه رسالت تبلیغی در چارچوب نظام را در استان و در شهرستان تحت مدیریتش انجام می‌دهد.

هر چند که این حاشیه‌ها به فرمانداران هم رسید و ظاهرا فرمانداری بی‌حاشیه وارد حاشیه‌ای بزرگ شد و تنها چند روز از ۹ دی گذشته همه چیز را از یاد برد.

با شناختی که از این مدیران داریم بعید است که چنین افرادی با یک عقبه و استراتژی از پیش تعیین شده چنین مواضعی را اتخاذ کرده باشند چرا که با گذشت تنها چند روز از یوم‌الله ۹ دی، بیان این‌گونه اظهار نظرها آن هم در خصوص فتنه و سران فتنه نوعی خودکشی سیاسی محسوب می‌شود.

این‌گونه اظهار نظرها در استانی که حماسه ۹ دی را از سال ۸۸ تاکنون بهتر از هر جای دیگر پاس داشته توسط این مدیران قبل از اینکه تأمل‌برانگیز باشد بی‌اطلاعی آنها از همه حوادث ۸۸ را می‌رساند که فکر می‌کنند آن بحران فتنه بزرگ یک جنگ و جدل سیاسی ساده میان دو جریان در کشور بود.

گمانه‌زنی‌ها در خصوص بروز این گونه رفتار و گفتار نیاز به تحلیل بیشتر دارد، اما یک تحلیل ساده می‌گوید که این دسته از مدیران متهورانه ریسک بزرگی را پذیرفته‌اند و به گمان و خیال خویش بیان چنین عقایدی مقدمه‌ای برای پرش به سوی جایگاه‌های بهتر و بالاتر در آینده و شاید با نزدیک شدن به انتخابات مجلس و بیرون آمدن نتیجه دلخواه از صندوق‌ها خواهد بود.

تحلیل دیگر این است که با رفت و آمدهای مشکوکی که در استان طی چند وقت اخیر داشته‌ایم،‌ برخی بی‌پروا در دانشگاه‌های استان مسائلی را مطرح کرده‌اند که طرح آن در کشور بی‌سابقه بوده و نوعی توهم در مدیران یاد شده ایجاد کرده است.

بیان مواضعی همچون انتساب اسیدپاشی به دیگران، بیان جمله سخیف رنجیده خاطر بودن این افراد از رهبری معظم انقلاب در هنگامه فتنه ۸۸، تمسخر شورای نگهبان، تعریف و تمجید از سران سه‌گانه فتنه، تقبیح انرژی هسته‌ای و برخورد با دانشجویان انقلابی در این نشست‌ها و عدم اجازه به آن‌ها برای پاسخگویی به اظهار نظرهای موهن و کوچک جلوه دادن فتنه ۸۸ از آن دسته مواضعی بود که به قول معروف ترس این مدیران را برای اتخاذ مواضع سؤال‌برانگیز اخیر به زمین ریخت تا آن‌جا که صراحتا در مقام تطهیر فتنه‌گران برآمدند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president