آوای جنوب

ترقی: اصول‌گرایی که با اصلا‌ح‌طلبان ائتلاف کند، اصول‌گرا نیست

ترقیرئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه با اشاره به طرح برخی اصلا‌ح‌طلبان برای ائتلاف با اصول‌گرایان معتدل گفت: قطعاً اگر گروه و جریانی از میان اصول‌گرایان بخواهد با اصلاح‌طلبان ائتلاف کند، قطعا کار اشتباهی کرده و اصول‌گرا نیست.

آوای جنوب؛

حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره لزوم وحدت میان اصول‌گرایان اظهار داشت: محاسبه دقیق از گرایش‌های مختلف نشان می‌دهد که نه اصلاح‌طلبان بدون وحدت می‌توانند اکثریت آرای مجلس را بدست آورند و نه اصول‌گرایان بدون ائتلاف و وحدت می‌توانند اکثریت مجلس را کسب کنند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر بنا بر موفقیت در انتخابات باشد، لازمه آن این است که اصول‌گرایان ضمن اینکه مسیر وحدت را طی می‌کنند، به ائتلاف حداکثری برسند تا لیست واحدی را برای رأی دادن به مردم ارائه کنند. پس، راه دیگری برای موفقیت اصول‌گرایان وجود ندارد و باید علاوه بر متحد کردن آراء خود، آرای قشر خاکستری را نیز به سمت خودشان جذب کنند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: اصول‌گرایان باید با نشان‌دادن توانمندی و کارآمدی خود و مطرح‌کردن نامزدهایی که از پایگاه اجتماعی خوبی در میان مردم برخوردار هستند، آرای قشر خاکستری را جذب کنند تا اکثریت مجلس را به‌دست آورند و در غیر این صورت موفقیت لازم را قطعاً نخواهند داشت.

ترقی با اشاره به طرح برخی اصلا‌ح‌طلبان برای ائتلاف با اصول‌گرایان معتدل تصریح کرد: قطعاً اگر گروه و جریانی از میان اصول‌گرایان بخواهد با اصلاح‌طلبان ائتلاف کند، قطعا کار اشتباهی کرده و اصول‌گرا نیست.

وی تأکید کرد: اصلاح‌طلبان با طرح ائتلاف میان خود و اصول‌گرایان معتدل، به دنبال ایجاد شکاف و دودستگی در میان اصول‌گرایان هستند و می‌خواهند با یارگیری از درون اصول‌گرایان و استفاده از ظرفیت‌های اعتباری آنها مشکل ضعف پایگاه اجتماعی خود را حل کنند و در بین رقیب نیز شکاف ایجاد کنند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص وظیفه اصول‌گرایان در مقابل طرح اصلاح‌طلبان گفت: اصول‌گرایان باید با کلان‌نگری و ترجیح منافع اصول‌گرایی بر منافع حزبی و گروهی اجازه انشقاق را در بین خودشان ندهند.

ترقی یادآور شد: اصول‌گرایان باید سعی کنند با از خودگذشتگی و فداکاری موقعیت خود را در انتخابات آینده حفظ کنند تا بتوانند اکثریت مطلق مجلس را داشته باشند؛ در غیر این صورت باید شاهد مشکلاتی در کشور باشند که روند جامعه سازی اسلامی و دولت‌سازی اسلامی را مدتی به تأخیر بندازد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president