آوای جنوب

تذکر جدی امام جمعه گچساران به استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسولین گچساران / حجت الاسلام حجازی:خواهش می کنم لقب تان را درعمل حفظ کنید

آوای جنوب

حجت الاسلام حجازی گفت:برخی افراد خیلی بلدند که فقط حرف بزنند، اما عمل لازم است بنابراین از لفاظی ها بترسید و در مقابلشان هم حواس جمع باشید.

به گزارش آوای جنوب؛ حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:توجه داشته باشیم که از آنچه باعث مواخذه انسان نزد پروردگار می شود، بترسیم و در زندگی نیز تقوا پیشه کنیم. بایدبرای فردای قیامت توشه برداریم چرا که روز بسیار سختی برای انسان خواهد بود.

وی افزود:ماه غم انگیز محرم که ماه حزن اهل بیت علیهم السلام است از راه رسیده است و به همه مومنین و مومنات این ایام را تسلیت و تعزیت عرض می کنم،بحث ضرورت جامعه به امام بسیار حائز اهمیت است و اهل عقل می گویند وجود یک حاکم برای جامعه ضروری است و کسی بایدبه عنوان حاکم جامعه را مدیریت کند تا هرج و مرج هم به وجود نیاید.

امام جمعه گچساران ادامه داد:وقتی جامعه ای بخواهد امنیت و آرامش داشته باشد نیازمند یک حاکم الهی است و این نیاز هم دائمی خواهد بود و همیشه انسان به داشتن چنین امنیتی محتاج است. بنابراین مدیریت جامعه بشری را هر کسی هم قادر نیست اداره کند و یک انسان کامل( معصوم )لازم دارد تا جامعه را از ذلت ، فقر و تباهی نجات دهد و به سوی رستگاری نیز هدایت کند.

حجت الاسلام حجازی درادامه تصریح کرد: مناسبت های این هفته فردا مصادف با آغاز ماه غم انگیز محرم و ایام شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان است.با توجه به اینکه پنجم مردادماه سالگرد تشکیل نماز جمعه به دستور حضرت امام راحل بود و اولین نماز جمعه در انقلاب را مرحوم آیت الله طالقانی در تهران اقامه کردند و به این مناسبت نیز به همراه ائمه جمعه سایر نقاط کشورمان توفیق شرفیابی محضر مقام معظم رهبری را داشتیم.

خطیب جمعه گچساران گفت:رهبر انقلاب در این آیین فرمودند که نماز جمعه یک جایگاه استثنایی است و در بین سایر امور فرهنگی و مذهبی جایگاه نماز جمعه خاص است و هم توصیه به ائمه جمعه داشتند که تلاش کنید تا جایی که می توانید با همه جوانان ارتباط برقرار کنید هرچند دشمنان تلاش دارند جوانان ما را از رسیدن به اهداف انقلاب ناامید کنند.

وی افزود: قرارگاه نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی است که همه باید این قرارگاه را حمایت و تقویت کنند، چرا که امام جمعه حلقه اتصال بین مردم و مسئولین است نکته دیگری که رهبر انقلاب فرمودند اینکه امام جمعه سخنگوی انقلاب است یعنی اینکه امام جمعه دقت کنند که برخلاق حقایق سخنی نگوید و دیگر اینکه مسئولین هم به جایگاه نماز جمعه نیز توجه لازم را داشته باشند.

امام جمعه گچساران ادامه داد:به مسئولین دولت فعلی عرض کنم که آنچه که برای ما مهم است قرآن و عترت و در امور سیاسی نیز مشی ولایت حائز اهمیت است، بنابراین به مسئولین محترم فعلی هم تذکر می دهم از باب عید غدیر که در شهر ما رضایت بخش نبود و ما نگرانیم و انشاءالله این موضوعات دیگر تکرار نشود.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:رهبر انقلاب فرمودند که دشمن از دست زن ایرانی عصبانی است چرا که زن ایرانی؛ غیرتمند ،هوشیار ،محجبه و دشمن شناس است و دشمن تبلیغات فتنه انگیزی بسیاری می کند تا جایگاه رفیع زن ایرانی در جامعه را تحقیر کند.

خطیب جمعه گچساران گفت:منطقه غرب آسیا اخیر شاید برگزاری دو نشست بود یک نشست اینکه رئیس جمهور آمریکا سفری به سرزمین های اشغالی داشت که جلسه ای هم با برخی سران عربی نادان در جده برگزار کرد به امیدی که جریان فلسطین را جهان به فراموشی بسپارد که مایوس و ناامید هم برگشت.

وی افزود:نشست دیگری در ایران اسلامی برگزار شد و رئیبس جمهور روسیه و ترکیه محضر مقام معظم رهبری می رسند و حضرت آقا نیز راه اقتدار را نشان می دهند و هم بحث سوریه را مطرح کردند و هم راه استقلال کشورها را، که این هدایت های رهبر انقلاب بسیار پربار و نتیجه بخش بود .

امام جمعه گچساران ادامه داد: امروز جهان محتاج جمهوری اسلامی است و ما در جهان، قدرت تصمیم گیری کلان داریم و غرب مجبور است که به تصمیم منطقی ما بهاء دهد و این یاوه گویی ها و تبلیغات دشمن چندان اثری در اقتدار ایران اسلامی ندارد و به قول رئیس جمهور محترم کارهای بزرگی در کشور رخ خواهد داد من جمله در بحث معاملات تجاری ایران و روسیه و ترکیه که آینده درخشانی را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:جمهوری اسلامی در مواردی هوشمندانه تحریم را دور زد که عملا تحریم در حال بی اثر شدن است،بنابراین رئیس جمهور محترم هم بیان کردند که جراحی اقتصادی یعنی اینکه مجبور نباشیم در برجام از عزت و اقتدار مملکت دست برداریم و قرص و محکم در مقابل دشمن خواهیم ایستاد .

خطیب جمعه گچساران درادامه گفت:جناب استاندار بنده دوبار لقبی را به شما دادم خواهش می کنم آن لقب را درعمل حفظ کنید،به گونه ای که ما بعدها هم بتوانیم آن لقب را بگوییم.اینکه ادارات استان باید عفاف و حجاب را رعایت کنند چرا که اگر ادارات رعایت کردند بقیه هم رعایت می کنند و این قانون است و نیز دستوری است که جناب رئیس جمهور در جمع ائمه جمعه سراسر کشور رسما اعلام کردند.

وی افزود:رهبر انقلاب بارها فرمودند از تبلیغات فتنه انگیزان غافل نشوید،و پیامبر اکرم (ص) نیزفرمودند که برخی افرادخیلی بلد هستند که حرف بزند، اما عمل لازم است. پس بنابراین از لفاظی ها بترسید و در مقابلشان هم حواس جمع باشید.

امام جمعه گچساران ادامه داد:اول محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر است و بد است جمعی عزاداری کنند و در کناری هم برخی ها بدحجاب حضور داشته باشند، خیلی بد است که در جامعه اسلامی ربا و اختلاس پیدا شود و خیلی بد است که به امور مردم بی توجهی شود.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:مسئولین در خصوص بارندگی ها هشدار داده اند که لازم است مردم نیز توجه لازم را نسبت به این وقایع داشته باشند

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president