آوای جنوب

تذکر به مجریان و ناظران انتخابات برای حضور در محافل سیاسی و انتخاباتی

خرم روزرئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود مسئولان اجرای انتخابات هم ناظران و هم مجریان در محافل سیاسی انتخاباتی شرکت نکنند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام قدرت‌الله خرم‌روز ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته بحث تاریخ انتخابات را نهاد وزارت کشور پیشنهاد داد و چند روز قبل نیز وزیر کشور پیامی در همین راستا داشت.

وی ادامه داد: جای تشکر از حرکت وزیر کشور دارد چراکه مسئولیت‌ها و مأموریت‌ها مشخص و همدلی و همکاری و تعامل مسئولان اجرای انتخابات هم در کشور و هم در استان ما زمینه آن‌ فراهم بوده که فرصت خوبی را برای خدمت فراهم کرده است.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یادآوری چند نکته لازم است و اگر مسئولان وزارت کشور به این مسائل توجه نکنند در روند کاری انتخابات اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: موضوع اول و مورد نیاز آموزش است.

خرم‌روز متذکر شد: باید آموزش را قبل از هر چیز در دستور کار قرار دهیم و برای این کار نیاز به ایجاد بسترهای لازم است.

این مسئول توضیح داد: بحث نظارت وظیفه قانونی است که با حفظ انجام وظیفه و استقلال این نهادهای مجری و ناظر اما تعامل و همراهی و همکاری در پیشبرد اهداف بسیار اثرگذار است.

خرم‌روز تشریح کرد: در بحث آموزش به دلیل اینکه دو انتخابات بزرگ و احیانا چالش‌برانگیز داریم با توجه به وضعیت مناطق عشیره‌ای و قومی و قبیله‌ای وضعیت با سایر نقاط تفاوت دارد.

وی بیان داشت: انتظار داریم که در بحث آموزش و تعیین سرانه هزینه‌ها توجه بیشتری به چنین استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد در پایان یادآور شد: یک موضوع دیگر که دغدغه همه مسئولان و مجموعه کسانی که دغدغه انتخابات آرام و حضور حداکثری مردم را دارند بحث عدم حضور مجریان و ناظران در جناح‌بندی‌ها و نشست‌های سیاسی و احیانا شائبه جانبداری از جناح و گروه و افراد خاص است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president