آوای جنوب

تحلیلی بر وضعیت سیاسی اصلاح طلبان در کهگیلویه

آوای جنوب
یکی از مخاطبان آوای جنوب کهگیلویه و بویراحمد با ارسال یادداشتی وضعیت اصلاح طلبان حوزه چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده را تشریح کرده است.

در این مطلب عمده دلایل ضعف اصلاح طلبان ۴ شهرستان کهگیلویه به شرح زیر مطرح شده است:
۱-با توجه به وضعیت موجود درصد زیادی از رای دهندگان پای صندوق رای نمی‌روند که ۹۵ درصد این جمعیت از سبد اصلاح طلبان کسر می‌گردد.
۲-با احترام، حمایت استاد لاهوتی و خصوصا استاد منطقیآن دومین دلیل ریزش سبد اصلاح طلبان خواهد بود به دلایل مختلف از جمله خودخواه خواندن و عدم تفکر و تأمل آقایان با یکدیگر و عدم گذشت که رفتار این بزرگواران مخالف با روحیه اصلاح طلبی بوده و هست و دیگری اتهام تبانی و گرفتن رانت از یکی از کاندیداها که جز تحلیل و حدس و گمان هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد و فقط در حد اتهام می باشد اما متاسفانه جامعه این اتهام را نزدیک به واقعیت میدانند!
۳-رفتار تند و پرخاشگرانه در تصمیم گیری ها و حتی بعضی مواقع در برخورد دکتر کامرانی و قضاوتهای عجولانه و نداشتن پتانسیل جذب آرا و تا حدودی نداشتن زمینه قبلی معروفیت و محبوبیت و عدم اعتماد به نفس و داشتن اعتماد به نفس کاذب باعث دفع آرا قبلی می‌شود در ضمن دور قبل شرایط خاص باعث بوجود آمدن موج در جامعه و گرفتن بیش از ۲۸ هزار رای کامرانی شد.
۴-رفتار سرد و بی روح دکتر دهبانی و نداشتن محبوبیت لازم در بین اصلاح‌طلبان در این ۵-۶ سال اخیر بیشتر چهره خنثی از خود بجا گذاشتند و کمتر کارایی داشته در صورتی که مدیر فرهنگ استان بود و قدرت مانور زیادی داشت، در واقع مدیریت ایشان چنگی به دل نمیزد ولی با این حال دافعه هم ندارد
۵-همانطور که در ردیف اول عرض کردم شرایط معیشتی بسار وخیم است و بعضی از اصلاح طلبان که بیش از ۲۰ سال عمر خود را به حمایت از اساتید عزیز اصلاحات از دست دادند و هیچ نوایی چه مادی، چه معنوی، چه پستی چه پیمانکاری و مهمتر وضعیت عمومی و آینده فرزندان خود بدست نیاوردند ، اجبارا بخاطر منفعت شخصی و گرفتن رانت به رقبای اصلاح طلبان می پیوندند!
۶- مزایده شناسنامه از طرف بعضی کاندیدهای متمول، دارا و بی اخلاق برای قشر خیلی خیلی ضعیف جامعه، کارتن خوابها، معتادها و برخی بیکاران خیلی فقیر.
۷-مشکلات دولت و دوگانگی های عملی و کلامی دولت باز هم پای اصلح طلبان نوشته می‌شود و باز هم از سبد اصلاح طلبان آرا کسر می گردد.
مطمئن باشید این دور بد ضربه ای بر پیکر نیمه جان اصلاحات کهگیلویه وارد خواهد شد.
این مخاطب که خود را اصلاح طلب سابق ! می داند در پایان می نویسد : با عرض پوزش از دو استاد عزیز و بزرگوار امیدوارم ناراحت نشوند، چون بنده بدون غرض فقط استنباط خودم را از مشاهدات میدانی به همراه نظر شخصی اعلام کردم و احترام آقایان بر من واجب است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president