آوای جنوب

تا آخردر صحنه انتخابات گچساران می مانم/پشت پرده فشار برای استخدام لیستی در بیمارستان های استان

آوای جنوب 

معاون اسبق دانشگاه علوم پزشکی یاسوج امشب در یک برنامه لایو اینستاگرامی از پشت پرده فشار برای استخدام لیستی در بیمارستان های استان سخن گفت.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آوای جنوب، امین اله بابویی، معاون اسبق دانشگاه علوم پزشکی استان و کاندیدای انتخابات میاندوره ای گچساران و باشت در برنامه لایو زنده اینستاگرامی دقایقی امشب با آوای جنوب از ماجرای استخدامی های دانشگاه در سطح استان تا ناگفته هایش از دانشگاه یاسوج پرده برداشت.

وی در این برنامه مجازی گفت:فامیل نزدیک دو کاندیدا و دوست صمیمی کاندیدای مطرح حوزه انتخابیه گچساران و باشتم اما به عنوان مستقل در انتخابات حضور پیدا می کنم.

بابویی تصریح کرد:نه در تفکرات اصلاح طلابی و نه اصولگرایی هیچ وقت افراط نکردم، همه دوستان مرا می شناسند . با دو نماینده سابق هم کار کردم، همیشه در بحث هایی با دو نماینده چالش داشتم.

وی افزود:خدا این خصلت را در وجودم نگذاشت که دست بسته از کسی فرمان برم.

این کاندیدای احتمالی گچساران و باشت در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:از نظر قبیله ای با تمام طوایف باشت،باباکانی ها، بهبهانی ها و سادات سببی وصل هستم ، با باباکانی ها نسبی (از سمت مادربزرگ )و با دیلی ها هم (از طرف پدربزرگم) نسبی مرتبط هستم.

بابویی تصریح کرد:داماد بهبهانی ها هستم،با تمام طوایف یه جورایی نسبت دارم اما خیلی وارد بازی های قومی و قبلیه ای نشدم، هر چند این ظرفیت ها هستند.

معاون اسبق دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با شفاف سازی آزمون و نیروهای جذب شده این دانشگاه،گفت:از ۹۱ تا ۹۳ مسئول جذب کمیته نیروی انسانی بودم تا این اواخر که رسیدم به معاونت پشتیبانی ؛من ۲ سال سکوت کردم، امشب خیلی راحت صحبت می کنم .

بابویی تصریح کرد:از مرداد سال ۹۶ کار می کردم، متوجه شدم که من اگر بخواهم در این معاونت بمانم ،باید خیلی از چیزها را زیر پا بگذارم.

وی افزود:در مورد بیمارستان بی بی حکیمه نامه زدم به ریاست که وضعیت نیروهای بیمارستان بی بی حکیمه را مشخص کنید.اما رئیس دانشگاه نشنیده می گرفت و پشت گوشت می انداخت. حتی به ما می گفتند این لیست از کجا آمده است؟بعضی موقع معلوم نیست لیست را چه کسی مدیریت می کند، حتی رئیس دانشگاه هم می گفت خبری ندارم.

این نامزد احتمالی مجلس شورای اسلامی گچساران و باشت ادامه داد:رئیس بیمارستان هم می گفت اطلاعی از لیست ندارم، با تمام احترامی که برای این لیست قائل بودم یه جورایی سر کار آمدند و هر روزی یک لیست می آمد که حاجی فلانی و دکتر فلانی می داد ،تا رسیدیم به آزمون.

بابویی تصریح کرد:گفتم وقتی می خواهید لیست ۳۰ نفره بدهید، انصاف را هم رعایت کنید ،باید همه از عدالت نیروی انسانی بهره ببرند. من اعتراض کردم که ترک زبان ها ۳۰ درصد از جمعیت گچساران هستند، باید ۵ نفر ترک زبان و چند نفر بهبهانی انتخاب می کردید.

وی ادامه داد:این عوامل باعث تنش هایی هم بود . در باشت هم می خواستند لیست بدهند، به من می گفتتند این لیست باشت است، این بی احترامی به من است که بگویند در باشت این ۱۶ نفر سرکار بیایند ،اگر می فهمیدم از خانواده های فقیرند و دستشان به دهانشان نمی رسد اول آزمون، دوم آزمون، در غیر این صورت فقرا را ترجیح می دادم نه خانواده لیدرهایی که ۴ نفر استخدامی داشتند و حالا پنجمی و ششمی هم می خواست در این لیست ها استخدام شود.

بابویی تصریح کرد:سادات شاه زینعلی که از ما حمایت نکردند آیا باید از لیست محروم شوند؟من به این نیروها اعتراض شدید کردم.

معاون اسبق دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: با وجود همه کارشکنی های که وزارت می کردند و می گفتند چرا برای نیروی خدماتی باید آزمون بگیرید،گفتم یا مرا بردارید، اگر فهمیدید اشتباه کردم،گفتم من معاونت اجتماعی بودم و لذت می بردم که به محرومین خدمت می کردم ،گفتند در آزمون مستقلید مصاحبه را گفتم باید از بیرون بیاورید، استعلام کردم از سازمان مدیریت که یک تیم قوی مصاحبه شغلی را برای من بفرستید، یک نفر را ۱۴ سال شغلش بود آمد.

بابویی ادامه داد:حاشیه از اینجا شروع شد، ۴۰ درصد مصاحبه بود، من جای استراحت این تیم را نداده بودم که کسی مزاحم شود. با این حال مصاحبه بدون اینکه مصاحبه گر متوجه شود چه کسی مصاحبه می شود برگزار شد.

وی گفت:خیلی ها در آزمون کتبی نمره بالا آوردند اما مصاحبه کم آوردند،دو تا از فامیل های نزدیک خودم برای اختلاف دو دهم نمره نیاوردند؛ دوستان سیاسی می خواستند که دست در نمرات مصاحبه ببرم اعتراضات تا اطلاعات و بازرسی رفت اما تغییری در نتیجه آزمون به وجود نیامد یعنی آزمون ما مورد تایید مقام های نظارتی بود.

این نامزد احتمالی انتخابات گچساران و باشت در پاسخ به اینکه پدرش با سید قدرت حسینی عکس گرفت و از وی حمایت کرد،گفت:پدر ما افتخار ماست، از جانبازان شهرستان است موقعی که سردار محمد پور تعریف می کرد گفت تنها کسی که با فراخوان ماشین اعزام زمان جنگ در باشت حاضر به اعزام شد پدر من بود،او گفت پدر من شخصیت خاصی داشت.منم خیلی در این مسائل مشکل ندارم، ایشان باورها و شاخص هایی برای خود طراحی می کند ،بعضی وقت ها این شاخص ها در وجود یکی از این کاندیداها هست که پایش می ماند و اجباری هم به ما نمی کرد که ما هم این کار را بکنیم؛ خانواده ما در انتخابات آزاد است، معتقدیم انتخاب باید از روی تفکر و تعقل باشد نه اجبار.

بابویی در ادامه با اظهار تاسف از خواسته های نامعقول برای رای دادن،گفت:یکی از بزرگان سیاسی مرا به خانه ای برد و گفت کابینت ندارند،برایشان هزینه کابینت را پرداخت کن تا همه آنها به شما رای دهند؛من ماندم به این فرد چه بگویم ،گفتم شهرستان باشت و گچساران چه بلایی سرش آمد که یک نفر آدم بزرگ سیاسی حاضر است به ازای دریافت هزینه کابینت آشپزخانه بچه خواهرش که در چهارراه کارگری می کند، قول رای بگیرد.

وی با توصیه به شهروندان گفت:من خواهش می کنم هر گاه دیدید کسی زیاد سینه چاک یک کاندیداست ،مطمئن باشید پشت پرده چیزهایی با هم دارند.

این فعال سیاسی حوزه انتخابات گچساران و باشت در پاسخ به اینکه آیا با وجود ساسان تاجگردون در صحنه می مانید یا نه؟گفت: من تا آخر می مانم ، حتی اگر تنها خودم و خانواده ام به من رای دهند.

بابویی به واژه های زیر پاسخ یک کلمه ای داد:

گچساران:ثروتمند فقیر

باشت:قدت سیاسی انتظامی قبل از تشکیل استان

سردار سلیمانی:قهرمان ملی

تاجگردون:نماینده دوره نهم و گچساران و باشت

سید قدرت حسینی:فرهنگی بازنشسته

احمدی نژاد:مسکن مهر ،سهام عدالت

بهرام تاجگردون :قابل احترام

مرحوم نبی زاده:روحش شاد

عبدالرحیم رحیمی:فرماندار با اقتدار

ساسان تاجگردون:برادر حاج غلام تاجگردون

شورای نگهبان:امین و معتمد نظام

انتخابات ۹۸ گچساران و باشت:دورانی از تاریخ

قالیباف:رئیس مجلس

زاکانی:سیاستمدار اصولگرا

موحد:نماینده کارکشته

بزرگواری:صادق، پاک و بی آلایش

قشقایی ها:برادر لر

کهگیلویه وبویراحمد:برداران غیور و با غیرتم

صحبت خاص:

از طرف خودم از مردم فهیم گچساران و باشت که دیگر کاندیداها که ادعای قانون گذاری دارند در این شرایط بحرانی وارد منزلشان می شوند و عکس می گیرند، من از این مردم نجیب عذرخواهی می کنم، از طرف خودم و آنها از کاندیداها هم می خواهم که رعایت کنند ؛در روزهای اخیر دیدیم که جوان ۲۳ ساله ما ،بسیجی عزیز ما که پرستار بود جان خود را از دست داد، ما خواهش می کنیم از این دوستان که رعایت کنند

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president