آوای جنوب

تاکید “اتابک” بر سرعت واکسیناسیون در گچساران/بام نفت ایران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

آوای جنوب

فرماندار گچساران گفت:رنگ بندی شهرستان از وضعیت قرمز به نارنجی تغییرکرده و آمار بستری ها به زیر ۵۰ نفر تقلیل یافته است اما همچنان تاکیدمی کنیم که بازهم مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

علیرضا اتابک، فرماندار گچساران در خصوص آخرین اقدامات ستاد کرونا در این شهرستان گفت:در حال حاضر ۱۹مرکز واکسیناسیون در سطح شهر ،روستاها و کارگاه های صنعتی عمرانی(شرکت نفت،پتروشیمی،چم شیر) این شهرستان در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند هرچند عمده کار واکسیناسیون در دو مرکز تجمعی در محل کانون جوانان بسیج(دوز اول) و مصلی نماز جمعه(دوز دوم) با جدیت هرچه تمام تر انجام می شود.

وی افزود:با توجه به وضعیت شهرستان گچساران در پیک پنجم کرونا،بنابر تصمیمات ستاد کرونا طیف بندی واکسیناسیون گچساران نسبت به دیگر شهرستان ها نیز ۵ سال پایین تر است که در حال حاضر نیز واکسیناسیون با سرعت بیشتری در حال انجام است و به طور میانگین روزی دوهزار و ۵۰۰ دوز واکسن در این شهرستان تزریق می شود.

فرماندار گچساران تصریح کرد:رنگ بندی شهرستان از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر کرده است و آمار بستری ها در این شهرستان به زیر ۵۰ نفر تقلیل یافته اما همچنان تاکید براین است که بازهم مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

اتابک ادامه داد:به هرحال مردم بایستی از دورهمی های خانوادگی،تجمعات،رفتن به مراسمات عزا و شادی پرهیز کنند، هرچند پیک کرونا در این شهرستان نزولی شده است اما بازهم در صورت ساده انگاری و عدم توجه به اصول بهداشتی و دستورالعمل ها می توان شاهد پیک های بعدی و خطرناک کرونا در این شهرستان باشیم.

فرماندار گچساران افزود:به هرحال یکی از مهمترین راه های مقابله با این بیماری همان بحث واکسیناسیون است که تاکیدمان این است مردم از واکسیناسیون استقبال بیشتری داشته باشند،بنابراین آمار بسیاری خوبی را در بحث سرعت واکسیناسیون داریم که بازهم همکاری شهروندان را می طلبد.

وی تصریح کرد:با این وجود نیز این نکته مهم است که تزریق واکیسناسیون در هرشهرستانی به ظرفیت آن شهرستان بستگی دارد که هر شهرستانی بیشترین دوز واکسن را تزریق کند به تبع سهمیه بیشتری از واکسن هم در اختیارش قرار خواهد گرفت.

اتابک گفت: در حال راه اندازی کاروان خودرویی در سطح شهرستان جهت ترغیب و تشویق هر چه بیشتر شهروندان به امر واکسیناسیون هستیم، هرچند تیم سیاری هم جهت راه اندازی در مراکز ترک اعتیاد ،مراکز وابسته به بهزیستی ، سطح بازار و دیگر مناطق شهرستان هم برنامه ریزی شده است.

فرماندار گچساران در پایان افزود:به هرحال بازهم از همه کار درمان و بهداشت شهرستان گچساران که در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا فعالیت می کنند قدردانی می کنم ،اما این نکته مهم است که همچنان برخی محدودیت ها بر اساس رنگ بندی نارنجی ار سطح شهرستان وجود خواهد داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president