آوای جنوب

تاج گردون در دیدار با آیت الله مقتدایی درقم : دولت باید در ساخت مدارس دینی ورود کند

تاجگردونرئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از جهت گیری هماهنگ دولت و مجلس برای حل مشکلات حوزه های علمیه خبر داد .

آوای جنوب؛

غلامرضا تاج گردون در دیدار با آیت الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه قم با بیان این مطلب گفت : بخش عمده ای از مشکلات بودجه ای حوزه های علمیه را می توان با اصلاح قوانین بودجه ای حل کرد .

نماینده شهرستان های گچساران و باشت در مجلس با تشریح اقدامات انجام شده در کمیسیون برنامه و بودجه برای حل مشکلات حوزه های علمیه ، افزود : یکی از مشکلات حوزه های علمیه بحث ساخت و ساز فضاهای آموزشی بود که عده ای ورود دولت به این موضوع را تضاد با استقلال حوزه های علمیه می دانستند در حالی که ما معتقدیم دولت همانگونه که هنرستان و مدرسه می سازد باید در ساخت مدارس دینی هم ورود کند .

تاج گردون ادامه داد : این موضوع را در قانون سال گذشته دایمی کردیم و هر چند دولت بعلت مشکلاتی آنرا تاکنون اجرا نکرده ولی قانونی است و باید اجرا شود که امیدواریم در سال آینده محقق شود .

وی با اشاره به اینکه تاکنون کمک به حوزه های علمیه ذیل فصل کمک قرار می گرفت ادامه داد : با این شیوه تنها ۶۰ درصد بودجه در نظر گرفته شده تخصیص می یافت که با تغییر فصل بودجه حوزه های علمیه از فصل کمک به فصل آموزش شاهد تخصیص بیشتر بودجه به این نهاد هستیم و تحولی در این خصوص رخ خواهد داد .

وی با تشریح رایزنی های خود با مسئولان سازمان مدیریت برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: با سخنگوی دولت صحبت‌های لازم انجام شده که ایشان این موضوع را پذیرفتند و این تغییر فصل بودجه حوزه های علمیه مصوب شد .

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با پیشنهاد اینکه ضرورت دارد مدیریت جامع‌تری در بحث بودجه و کمک های دولت در حوزه های علمیه ساماندهی شود گفت: اگر چنین مدیریت جامعی شکل گیرد و جزیره‌ای عمل کردن فعلی سازماندهی شود آنگاه هر کمکی به بحث های دینی در کشور به نام حوزه های علمیه نوشته نمی شود .

نماینده گچساران و باشت با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی بودجه حوزه علمیه از سوی دولت احمدی نژاد در سال آخر دولت دهم گفت : در آن سال با تغییرات انجام شده اجازه انحراف و این کاهش بوجه حوزه های علمیه را ندادیم که مورد حمایت فقهای شورای نگهبان قرار گرفت .

تاج گردون از هماهنگی و همسویی دولت و مجلس برای حل مشکلات حوزه های علمیه خبر داد و اظهار کرد : دکتر لاریجانی هم نگاه ویژه ای در این خصوص دارند و همواره از حل مشکلات حوزه های علمیه حمایت می کنند .

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president