آوای جنوب

تاجگردون : جبهه پایداری ها در اقلیتی فاحش قرار دارند

طیف پایداری که گاه سر و صداهایی راه می‌اندازند و گاه در برابر اصولگرایان نیز به مخالفت برمی‌خیزند در اقلیتی فاحش قرار دارند.

تاجگردونزیر پوست انتخابات هیات‌رئیسه؛ به قلم غلامرضا تاجگردون

آوای جنوب / غلامرضاتاجگردون

{{ مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی می باشد }}

آخرین انتخابات هیات‌رئیسه مجلس برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رفت تغییرات کمی در ترکیب هیات‌رئیسه رخ داد.

آخرین انتخابات هیات‌رئیسه مجلس برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رفت تغییرات کمی در ترکیب هیات‌رئیسه رخ داد.

از چندی پیش در راستای ائتلاف دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان مباحثی مطرح شد که در مورد آن هم موافق وجود داشت و هم مخالف. وقتی موضوع نواب رئیس به میان آمد ابتدا وضعیت محمدرضا باهنر در جلسه فراکسیون رهروان ولایت مورد بحث قرار گرفت که اعضا به این نتیجه رسیدند که جز آقای باهنر فرد دیگری کاندیدا نشود.

انتظار می‌رفت که در این انتخابات الیاس نادران نیز حضور داشته باشد که اگر چنین می‌شد قطعا تغییراتی قابل توجه در معادلات به وجود می‌آمد در واقع حتی اگر نادران نه در قالب فراکسیون اصولگرایان بلکه به عنوان نماینده مستقل وارد میدان می‌شد باز تاثیر بسزایی در انتخابات برجای می‌گذاشت.

در هر صورت در شرایطی که انتظار می‌رفت نادران کاندیدا شود این اتفاق نیفتاد. ناگفته نماند نسبت به محمدرضا باهنر نیز در فراکسیون رهروان ولایت انتقادات بسیاری وجود داشت که این انتقادات در جلسه فراکسیون مطرح شد و البته آقای باهنر نیز آنها را پذیرفت و اذعان داشت که باید این موارد رعایت شود.

در حقیقت نگرانی‌های عمده‌ای نسبت به مواضع آقای باهنر مطرح بود که مهمترین آنها را می‌توان این مسئله دانست که متاسفانه آقای باهنر بین دوست و غیردوست تفاوت قائل نیستند هرچند نباید این نکته را از نظر دور داشت که محمدرضا باهنر دارای شخصیتی سیاسی است و این رفتار عموماً از اشخاص سیاسی سر می‌زند.

با وجود آنکه ایشان در جلسه فراکسیون اعلام کردند نکات یادآور شده را مد نظر قرار خواهند داد اما برخی خلف وعده را مطرح کردند که در هر صورت باید گفت دنیا کوچک است و انتخاباتی دیگر در راه است و به احتمال زیاد آقای باهنر باز نماینده خواهند شد.

نکته دیگر که به نظر نکته جالب انتخابات هیات‌رئیسه بود کاندیدا شدن روح‌ا… حسینیان در مقابل علی لاریجانی بود؛ کاندیدایی که تنها توانست ۳۶ رای به دست بیاورد و این اقدام نشان داد که رای جبهه پایداری چه مقدار است.

البته به طور یقین آقای حسینیان قصد داشت انتقاد خود و همفکرانش را به آقای لاریجانی عیان‌تر سازد و از آنجایی که نتوانستند بیشتر از ۳۶رای کسب کنند، نشان دادند که طیف آنها که گاه سر و صداهایی راه می‌اندازند و گاه در برابر اصولگرایان نیز به مخالفت برمی‌خیزند در اقلیتی فاحش قرار دارند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. خرداد گفت:

    خوب حالا شما اصولگرا هستی یا اصلاح طلب
    نوع صحبت کردنت نشان از پوشیدن لباس اصولگرایی داشت

  2. گچسارانی گفت:

    اعتبار و ابروی کهگیلویه و بویراحمد…..هیچ تخریبی هم وجهه ایشان رو خراب نمیکنه

  3. انقلاب گفت:

    مرد چند چهره هم اصولگراست و هم اصلاحطلب

  4. عمار گفت:

    غلامرضا تاجگردون طرفدار حزب باد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president