آوای جنوب

تاجگردون : برخی در جهت پیاده‌سازی تفکر سیاسی به اقوام لر و ترک توهین می کنند

اگر شیراز متعلق به لرها نیست که هست، اگر کریم‌خان لر نبود که هست، آقای پرویزی یک ترک است و شیراز متعلق به آنهاست. مگر باغ ارم شما متعلق به صولت الدوله قشقایی نبود؟! این‌ها را میگویم تا عرض کنم که مشکل آقایان چیز دیگری است

farsآن روز ما به خودمان اجازه ندادیم بگوییم چون از قوم اصیل لر هستیم و ریشه آریایی، نمی‌گذاریم یک شیرازی بیاید مسئول ما شود. ما ایرانی اصیل هستیم و هر ایرانی را دوست داریم.

آوای جنوب / غلامرضا تاجگردون

بحث تعیین آقای مهندس افشانی به‌عنوان استاندار فارس این روزها یکی از موضوعات مهم در کشور و مجلس شده است.

این موضوع باعث شده برخی از عزیزان در جهت پیاده‌سازی تفکر سیاسی به خود اجازه داده و به قوم بزرگ لر توهین کنند.

این حرکت زشت و غیردینی اینان مذموم و محکوم است و قطعاً مورد قبول هیچ‌کس نیست. این داستان من را به یاد سال ۷۳ انداخت.

در آن سال قرار شد به‌عنوان رییس سازمان برنامه‌وبودجه فارس منصوب شوم. تمام نمایندگان آن دوره به همراه استاندار از رییس‌جمهور درخواست داشتند من منصوب نشوم. آن زمان علیرغم مخالفت، منصوب‌شده و هفت سال در آن استان خدمت کردم. در آن ایام، استاندار و عمده مدیران استانمان فارس زبان بودند.

دو ماه اول خدمتم خانواده در یاسوج بودند و من در شیراز و ناگزیر بودم آخر هفته به استان تردد کنم. آقای رجاء استاندار کهگیلویه و بویراحمد یک روز به من گفت آقای تاج گردون من پنج‌شنبه‌ها شما را در مسیر برگشت به یاسوج می‌بینم و به شما بوق می‌زنم. خدمتشان عرض کردم من هم شما را می‌بینم و به شما بوق می‌زنم. با این تفاوت که من باید از شیراز تا یاسوج مرتب بوق بزنم و شما فقط یک بوق باید بزنید چون تنها کهگیلویه‌ای که از یاسوج به شیراز رفته منم و استان ما همشون فارس زبان هستند.

آن روز ما به خودمان اجازه ندادیم بگوییم چون از قوم اصیل لر هستیم و ریشه آریایی، نمی‌گذاریم یک شیرازی بیاید مسئول ما شود. ما ایرانی اصیل هستیم و هر ایرانی را دوست داریم.

مصاحبه اخیر یکی از نمایندگان که توهین‌ به قوم لر و استانمان و برادر عزیزم جناب مهندس افشانی بوده بسیار مایه شگفتی شد که چرا باید یک فارسی که می‌تواند مدعی اخلاقی و ایرانی باشد اینگونه کوته‌فکر و متعصبانه حرف بزند. دو سال گذشته که انتخابات شورای شهر بود این عزیز نماینده ناظر انتخابات شهر شیراز بود. برادر عزیزمان جناب پرویزی از قشقایی‌های همشهری و برادر شهید در شیراز کاندیدا بودند، ایشان را رد صلاحیت کردند.

خدمتشان عرض کردم من آقای پرویزی را می‌شناسم برادر شهید و مؤمن هستند چرا رد صلاحیت می‌کنید. گفت ایشان قوم‌گراست. این را گفتم تا بفهمیم ما در این قضیه با چه جماعتی روبه‌رو هستیم.

اگر شیراز متعلق به لرها نیست که هست، اگر کریم‌خان لر نبود که هست، آقای پرویزی یک ترک است و شیراز متعلق به آنهاست. مگر باغ ارم شما متعلق به صولت الدوله قشقایی نبود؟! این‌ها را میگویم تا عرض کنم که مشکل آقایان چیز دیگری است. آقای افشانی مهندس برجسته، فارغ‌التحصیل بهترین دانشگاه‌های کشور (شیراز و شریف) و دارای تجارب بسیار ارزشمند بوده و هستند. باید پرسید که کوتوله سیاسی ایشان است یا کسانی بودند که دولت محبوبشان-یعنی آقای احمدی‌نژاد-شخصی را بدون حتی یک روز تجربه کاری به استانداری فارس منصوب کرد شما تا کمر در برابرش خم شدید و سکوت کردید، آن موقع واژه کوتوله را بلد نبودید.

آقای افشانی از قوم اصیلی است که همواره خدمتش به اقصی نقاط میهنمان بود و برایش یاسوج، سمنان، تهران، اهواز و شیراز فرقی نمی‌کند و از اینکه یک شیرازی در یاسوج مسئول باشد رگ گردنش باد نمی‌کند ولی ای‌کاش شما در مقابل آن همه معضلات که مردم شریف شیراز را آزار می‌دهد برآشفته می‌شدید سکوت نمی‌کردید…

امیدوارم مردم شریف شیراز ارجح بدانند آنانی را که منافع جامعه را بر مطامع سیاسی ارجح می‌دانند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president