آوای جنوب

تاجگردون : اگر بازی تُرک و لُر شد نتیجه بازی مشخص است / با ۵۵ هزار رأی پیروز می شوم

می گویند مگر مجلس خوشتیپ و سخنران می خواهد. بله کسی باید به مجلس برود که بتواند خوب صحبت کند . بله آقاجان کسی باید به مجلس برود که لباس مرتب بپوشد.

تاجگردون

می گویند مگر مجلس خوشتیپ و سخنران می خواهد.

بله کسی باید به مجلس برود که بتواند خوب صحبت کند .

بله آقاجان کسی باید به مجلس برود که لباس مرتب بپوشد.

دکتر غلامرضا تاجگردون عصر روز پنج شنبه در نشستی صمیمی به میزبانی بزرگان جمع ۹ طایفه از طوایف گچسارانی که در سالن بشارت این شهرستان نشستی صمیمی داشتند حضور پیدا کرد و پس از شنیدن بزرگان هر کدام از طوایف گفت :

آوای جنوب؛


امروز در برابر جماعت طوایف حرف هایمان را می زنیم ، در برابر کسانی که راحت و بی صدا حرفشان را می زنند و این رفتار پسندیده است و امید به تداوم است . بیشترین هدف این نشست ها همواره این بود یک روز نماینده شوم و در برابر این جمعیت بایستم و آنان حرفشان را بزنند و این بهترین هدیه است که حرف دلشان را بی پروا بزنند .
دوستان مملکت ما شرایط خاصی دارد ، شرایطی که سختی ها را تحمل کردیم ، شرایطی که باید از بن بست ها و تنگناهایی که تحمل کردیم ، نجات پیدا کنیم . شرایطی است که می خواهیم مرز مشخص کنیم ، باید بدانیم هر جایی که می خواهیم گام برداریم ، رضای خدا و مستضعفین را رعایت کنیم . شرایطی که باید گفت من بابت منافع شما با هیچ کس و هیچ جریانی معامله نمی کنم .DSC_0834
گره کوری که پیش روی ما بود با تدبیر رهبری به تصمیمی تاریخی بدل شد. این شرایط به تمام مباحث ارتباط داشت . سیاسی ، نظامی ، هسته ای و اجتماعی باید همه موارد کنار هم بررسی می شد . بیانات حقیر و دوستانی که مقاومت می کردند که این سد باز نشود ، ثابت کرد ما می خواهیم از این سد عبور کنیم و کشورمان را در این موقعیت حمایت کنیم و به طبع تدبیر حکیمانه رهبرمان ، در دنیا پایداری کنیم .DSC_0769
آنان که این روزها جام شیرین برجام را زهر خورده بر رهبر می دانند بدانند ، خیانت به رهبری ولایت و انقلاب است اگر بخواهیم سیاهنمایی کنیم و بگوییم دوران خوبی نبود . آنان در مسیر رهبری نیستند و بدانند عدم شرکتشان در جشن و شادی تدبیر مقام معظم رهبری این است ، جام زهری است که می خواهند به دولت و رهبری بدهند.
مقام معظم رهبری با تحکم فرمودند ما عزتمان را می خواهیم ، ولی مذاکره ای با آمریکا نداریم ، حلقه بین دولت و ملت و جهان را حفظ می کند قدر بدانیم .DSC_0760
ما دلواپس گره های بسته شده بر پاهای فرزندان مردم هستیم و آنان دلواپس منافع خودشان . ما باید پاسخگوی خون های ریخته شده ، گره های بسته شده بر پای فرزندان این دیار باشیم ، نه برای منافع کسانی فانی که می دانیم برای منافع خودشان هستند . اینان دلواپس رهبری نیستند و گرنه رفتارهای غیر منطقی و غیر عقلانی بروز نمی دادند . رهبری فرمودند می خواهم برجام ، عامل موافقت مردم باشد همان همدلی همزبانی و وحدت .
این ظلم است به رهبری و تاریخ انقلاب که چنین معامله ای را عهدنامه ترکمانچای بخوانند . برجام در فضای عمومی جامعه بسته شد ، ظلم است بخواهیم با چنین روشی با خودمان مدارا کنیم .

این دوره طلایی دوره رهبری خامنه ای است و در تاریخ ماندگار است و تا هزاران سال بعد در تاریخ ثبت شده خواند ماند ، چه اصراری است که این دوره را برای آیندگان سیاه نمایی کنیم .

دوره ای که در آن ما به دانش هسته ای دست پیدا کردیم ، ابرقدرت ها مقاومتشان در برابر خاص ایرانیان ، خاص جوانان ما شکسته شد و چه اصراری در سیاهنمایی دارید؟ این خیرخواهی عزت ایران بزرگ اسلامی ما ، رهبر ما و ملت ما نیست .
دوستان این فضای انتخاباتی نیست . من نماینده ام در هر مجلس و محفلی در برابر مردمم مسئولم و در برابرشان حرف می زنم و هر کس اسفند ماه پیش رو ، به هر که می خواهد رای بدهد.

فضای این نشست ، فضای درد و دل و تخلیه روحیه است . باید تداوم داشته باشد روزی که گام برداشتم و خودم را نماینده معرفی کردم این روزها را تصور می کردم . آن روزها مثل امروز دفتری برنداشتم تا لیست بیکاران و قولهایی نامساعد را ثبت کنم و قلمی که نگارش کنم و ادا نشود.

با مردمم عهد بستم و به آنان قول دادم نقش مناسبی در مجلس برای احقاق حقشان داشته باشم و به دست آورم و گفتم کمک می کنم و خواهم کرد. بقیه تلاشم در حفظ عزت گچساران و باشت است تا نام گچساران و باشت با عزت گفته شود.
من قول بارشی دادم برای جای جای خاک باشت و باوی
کارهای عمومی ام بر کارهای حضوری ام می چربد . امیدوارم مردمم بفهمند که قول صادقانه دادم . علیرغم اطلاعاتم نسبت به مردم حوزه ام که بسیار بالا بود فکر نمی کردم وضع مردممان اینقدر وخیم باشد .

روزهای اول که نماینده بودم ، بحث پروژه ها بود هر چه پرسیدم در کمیته برنامه ریزی در جلسات مکرر هیچ کدام از مدیران قبلی ، خبری از اعتبارات و حتی جای پروژه ها نداشتند .

ما باید متکی به دست خودمان باشیم ، دیدم وضع خراب است ، منابع اعتباری ضعیف با اعتباراتی بسیار نگران کننده . اعتبارات ملی ۳ میلیارد بود در جایگاه نماینده و استاندار و مسئولین که باشی می دیدی با این پول کاری نمی شد انجام داد . این اتکا به کار همت و صبر و علم و ارتباطات و برنامه می خواست . همه ی اینها در کنار هم ، جمع کردن اعتبار می خواست ، همه این ها را که در کنار هم بگذاریم فکر و اعتبار می خواهد ، من با اینهمه موارد در جایگاه نماینده کارم ساده نبود چه رسد به اینکه اعتبارات نباشد .
امروز خوشحالم !اگر چه می دانم می گویند دوستانت در شهرستان همواره جو سازی می کنند و در تهران می گویند تمام تلاششان در عدم ریاست من در کمیسیون بود ، اگر می شد پول می آورد ، کار می آورد و مردم باز هم او را می خواستند . من امروز با مدرک مستند می گویم : اعتبار ۳ میلیارد تومانی سال ۹۱ در اعتبارات ملی آتی ؛ عدد ۲۰۰ میلیارد تومان است و ان شاالله که با اعتبارات برای بافت فرسوده ، مصوبه خاص برای ۱۱۸ میلیارد تومان را ، به عدد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برسانیم . به مسئولین استان قول دادم ، اگر این آرامش باشد وهمراه باشند و سنگی جلوی پایمان نباشد ، برای مردم استان اعتبارات استان را به ۱۰۰۰ میلیارد برسانم ، این قولی است که حق این استان است و حق این مردم و هیچ منتی بر گردن مردم ندارد . من حقم است که از ذخایری که حق مسلم ماست ، حق مردمانم را کسب کنم .

تلاش مضاعف و همراهی و قدرت که این حاصل شود در بین مردم و منافع مردم . زمانی در برابر جریان سیاسی خاص تفکرمان مسئولیم که اگر در مملکت ، جایی خلاف آن بود برخورد شود نه منافع مردم را قربانی سلایق سیاسی کنیم .

باید راهمان راه رهبری باشد راه نظام اسلامی

این ماه ، ماه محرم است ، ماه مردم ، ماه خدا ، ماه سیاست ، سلیقه ای نیست . عمدا در جمع ۹ طایفه از سران چند طایفه ترک زبان و قشقایی و غیر باوی هم دعوت کردم حضور پیدا کنند . من غلامرضاتاجگردونم ، ترک و لر ندارم این طرف یا آن طرفی نیستم ، جایی که منافع مردمم باشد با هیچکس تعارف ندارم !

من تاجگردونم فرقی ندارد هدفم آسایش مردم است .آنهایی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند ، برای رزق خودشان کار کردند ، اینجا مردم هستند که می گویند تاجگردون کاری کرده است یا نه ؟ هیچ کس نمی تواند رنگ و لعاب بیکاری جوانان و سختی که واقعیت ها را کتمان کند ، من در مجلس و پشت تریبون مجلس می گویم .
شما همه سختی برجام را دیدید ، نتیجه اش رضایت مردم از فعالیت ما بود اگر عهد و پیمانی می بندیم ، با مردممان می بندیم .
چه نیازی است که بخواهیم برای قشری که به هیج جا دستشان بند نیست به جز شناسنامه و صندوق رای ، چیز دیگری وعده داد و طمع تضییع حق مردم را انجام دهیم ؟

خیانت است با حقوق مردم بازی کنیم . هیچگاه محفل حقوقی را قطع نکردم ، ارتباطم با مردم را قطع نکردم ، دروازه هیچ روستایی بر من بسته نیست ، گذشت دوره ای که بگویند نماینده لر است ! در روستای ترکها نیاید .

دروازه روستاها بر روی من باز است و هیچ قومی مرا غیر از خود نمی داند . 

اگر روش دیگری رفتید و خطا کردید پاسخگوی مردم هستید . اگر هم عقیده من هستید پس دوستیم و اگر دوست ، دست به دست هم محرومیت را بزداییم .واقعیت های استان ما هیچوقت به خوبی بیان نشد .

یک روزی مطالبه تمام مردم جدایی گچساران از استان بود . من برای اینکار رفتم و تلاش کردم .

من از حق شهر خودم حتی اگر یاسوج ناراحت بشود نمی گذرم .

به نسبت جمعیت یک درصدی ، سهم ذخایر یک درصد بود و ما توانستیم این رقم را به ۴۶ میلیارد تومان برسانیم .

حوزه گچساران و باشت در بحث مدیریتی هیچ اختلافی در شورا و شهر و شهرداری و مدیریت های شهری ندارند و نشان دهنده منش و رفتار مردممان است . خیلی ها دوست دارند نماینده نباشم ولی من نماینده ام . در دوره نمایندگی من سه مدیرعامل در حوزه نفت عوض شد ، باید مقاومت واصلاح رفتاری در مدیریت ها داشته باشیم ، با تعویض ها راه به جایی نمی بریم . امروز ساده و بی ریا ، ثمره این درد و دلها را رقم زدید . برای منافع ملت ؛ من نمی خواهم بگویم چه اتفاقات و چه پرونده هایی در نفت انجام شده.
این شهر من است بیمارستانش قتلگاه بود ، امکانات پزشکی نبود ، برای حیات نوزادان نارس ، برای سی تی اسکن و ام آر آی برای مهاجرتها و هزینه های هنگفت در شهرهای اطراف هیچ راه نجات جان نبود و این رفت و آمدها تصادفاتی دلخراش هم داشت . این موانع رفع شد . دعای خیر مادری که کودک نارسش با این بخش نجات پیدا می کند برای یک عمر من مفید است . مژده نصب دستگاه ( ام آر آی ) را در آینده و چند روز دیگر می دهم . برای نصب دستگاه ( ام آر آی ) به شهرستان زیر ۲۵۰ هزار نفر داده نمی شد و من برای مردمم این کار را انجام دادم .

وزیر محترم نفت برای تکمیل مسیر گچساران به گناوه ، ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص دادند و ۴۶ میلیارد اعتبارش برای جاده گچساران تا باباکلان است . مردم تفاوت ها را می بینند . و امروز به تمام مدیران می گویم به تمام مقدسات آن چیز که منافع مردم است برای پست خود به هدر ندهید . اداره مملکت استان و شهرستان مسیر هدایت می خواهد .

راه ما مشخص است و تلاش می کنیم حرفهایی صادقانه بزنیم .

خوشحالم و خوشحالتر که هیچکس راهش را گم نکرد ، گفته ها را بگویید . مواظب باشید راهتان را گم نکنید.

حرف نیک رفتار، نیک و پندار شایسته ، عامل موفقیت است . تفرقه چیزی است که خیلی ها عادت دارند به آن بپردازند.

من احساس خطر می کنم ، این بازی راه افتاده ، بازی ترک و لر خطرناک است نتیجه مشخص است به عنوان یک لر می گویم ، تفرقه باعث عدم خدمت صادقانه می شود .

هدف ما خدمت آبادانی و عمران است باید از حاشیه ها چشم پوشی کرد ، گله ها ارزش آن را ندارد که اصل را فراموش کنیم . برای آنان که می گویند به فلانی رای ندهید می گویم ، من خدمت منافع جامعه ام را نگاه می کنم و هر جا به نفع جامعه ام باشد خدمت می کنم .

امروز اعلام می کنم این بازی ترک و لر که راه افتاده است خطرناک است.

نتیجه مشخص است ؛ اگر بازی ترک و لر شد نتیجه بازی مشخص است.

مراقب تفرقه باشید.

به ترک زبان ها هم گفته ام و امروز به شما لر زبان ها می گویم تکلیف این شهر مشخص است.

من به عنوان یک لُر می گویم در گچساران و باشت در مجموع ۸۵ هزار رای داریم که چیزی حدود ۲۰ هزار تا حداکثر ۳۰  هزار رای ترک زبان ها را داریم و ۵۵ هزار رای لُر زبان ها را داریم.

خوب نتیجه مشخص است ؛ چه کسی پیروز می شود ؟ مشخص است که من پیروز می شوم.

آیا اگر چنین شد من باید به شهردار بگویم به مردم محله لبنان و کیامرثی به دلیل اینکه ترک زبان هستند خدمات ندهد.

دوستان خدمت کردن به مردم ترک و لر نمی شناسد.

فضای فرهنگی و ورزشی نداریم و نوجوانان و جوانان محله های محروم شهرم در بازگشت از مدرسه و در محیطی بی مناسبت با کودکانه اشان اغفال جهل برخی موارد و معضلات می شوند .

توجه من به بافت فرسوده و تکمیل فضاهای فرهنگی و ورزشی برای نجات نسل آینده از محدودیت ذهنی و جسمی است .

دنیا می داند من غلامرضا تاجگردون یک اصلاح طلب هستم.

۱۷۰ میلیون متر مکعب آب سد هایمان را بردند صدای هیچ کس در نمی آید.

می گویند مگر مجلس خوشتیپ و سخنران می خواهد.

بله کسی باید به مجلس برود که بتواند خوب صحبت کند .

بله آقاجان کسی باید به مجلس برود که لباس مرتب بپوشد.

مجلس همه چیز می خواهد ؛ ولی کسی که نتواند خوب صحبت کند ، نتواند راه برود، و نتواند لباس بپوشد برای چه می خواهد برود.

راه ما نزدیک نیست ، فرصت غرور و تمجید را از خود دور کنیم . شهر من شهری است که راهکارش در سخنرانی نیست عمل می خواهد اگر مجلس خوش تیپ نمی خواهد ، ناطق خوب و با دانش و درایت می خواهد ، راه را کج نروید ، اصل هدف است .
بین طوایف خط نکشید خط ها طوری نباشد ، که خفقان شود ، تفرقه شود ، مشکلات اشتغال را برطرف کنیم . من قول می دهم فضا را فضای تلاش و سازندگی کنم و این قول را به مردم می دهم که به زودی موانع رفع خواهد شد. این قول ، قول رهبری است اشتغال میسر شود ، مسیر کشور اصلاح می شود و تدبیر رهبری ، هدایت این قول است و ان شاالله عمل می کنیم . نباید شهدا و انقلاب و عهد با جانبازان را فراموش کنیم .
سال ۶۲ در یک شب سخت عملیاتی من و همرزمانم در حال استراحت بودیم ، همرزمی دیگر که الان حضور دارد ، آقای عباسی ، آن شب به نوبت خودش نگهبان سنگر ما بود دستش تیر خورد ، به گونه ای که هنوز یادگار آن شب را لمس می کند ، اما دلش نیامد ما را بیدار کند و تا صبح نگهبان حفاظت جان همرزمان بود . ما مدیون این رزمندگان بیداردلی هستیم که ، بیدار ماندند تا ما آسوده باشیم ، ما جنگیدیم شما آسوده باشید و شهدا رفتند ، ما بمانیم و خدمت کنیم و تلاش ما در خدمت بی منت است .

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. باشت گفت:

    تاج فقط زبون تبلیغات داره وگرنه کار خاصی انجام نداده

  2. بویراحمدمیگه گفت:

    برادران عزیز بخداقسم تاجگردون اگرمال هراستان دیگری بودالان ازش یه استوره درست کرده بودند من اسلا این شخصیت فراملی رانمیشناسم ونه اومراولی خودتونو گول نزنید ای مردم شریف گچساران و باشت که تاجگردون دیگر تکرارنخواهدشدواقعاابروی استان محرومان میباشد و حق و حقوقی که در این چند سال اخیرازماسلب شده بود ایشان دارندبرمیگردونندهرگوشه استان کهکیلویه و بویراحمدبخصوص گچساران و باشت پروژه های مختلف عمرانی ازسدسازی جاده سازی آزادراه وتمام بخش های مختلف زیربنایی فعالیت داشته وداره بی انصاف نباشیم خدارو مدنظرتان قرار بگیرید برادران و خواهران.

  3. شیدا گفت:

    درود بر تاجگردون ،معمار اقتصاد ایران زمین

  4. ناشناس گفت:

    امکان ندارد که رای بیاری هم ترکها و هم اصولگرایان لر همه و همه به رقیب پر آوازه ی تو رای می دهند

  5. امین گفت:

    گاش تاجگردون نماینده یاسوج بشود.کاش

  6. محمد رضا گفت:

    کاش تاجگردون نماینده شیراز بود

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president