آوای جنوب

بی‌رغبتی مدیران کهگیلویه و بویراحمد برای حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی

۲۴۵۴۱۶۳۹۳۸۵۲۷۸۱۰۶۱۷۷در نشست شورای فرهنگی موارد مختلفی از جمله غیبت مکرر مدیران کهگیلویه و بویراحمد در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح شد.

آوای جنوب؛

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف بررسی علل و عوامل خودکشی و راه برون‌رفت از این پدیده شوم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امین کمالوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه برخی از مدیران بنا ندارند در این جلسه شرکت کنند، گفت: این موضع را در جلسه‌ای در تهران عنوان کردم که باعث ناراحتی وزیر ارشاد و مسئولان شد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی عالی‌ترین جلسه تصمیم‌گیری در استان است اما مدیران ما خود که حضور پیدا نمی‌کنند معاونین خود را نیز به جلسه نمی‌فرستند.

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه یاسوج و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیز در این خصوص گفت: عدم حضور پیدا نکردن مدیران در جلسه شورای فرهنگ عمومی نشان‌دهنده بی‌توجهی به فرهنگ عمومی است.

امام جمعه یاسوج افزود: باید عدم حضور مدیران بررسی شود که یا مسئله را مهم نمی‌دانند و یا این مسئله و جلسه را مهم می‌دانند اما شرکت نمی‌کنند که این مصیبت بزرگی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه مدیران ما در تمام جلساتی که مربوط به شورای نماز، زکات و امر به معروف است کوتاهی می‌کنند و حضور پیدا نمی‌کنند اما در سایر جلسات این کوتاهی مشاهده نمی‌شود.

سردار غلام‌عباس غلام‌زاده فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکلات روحی و روانی، اختلافات خانوادگی، اعتیاد و مسائل اقتصادی و بیکاری از علل خودکشی در بین جوانان است، اظهار کرد: انجام کارهای فرهنگی و همچنین ایجاد وحدت و انسجام در زندگی افراد این مشکلات را حل و فصل می‌کند.

در ادامه هادی زارع‌پور انجام کار تحقیقاتی در خصوص مسائل و مشکلات اجتماعی را مؤثر دانست و تصریح کرد: با انجام کار تحقیقاتی خوب و عملی می‌توان بسیاری از معضلات اجتماعی را کاهش و کنترل کرد.

همچنین علی‌حسن نوروزی معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مسائل و مشکلات اقتصادی را مهم‌ترین عامل ایجاد معضلات اجتماعی به خصوص خودکشی برشمرد و عنوان کرد: مشکلات و معضلات اقتصادی خود عامل مهمی است که فرد به خودکشی دست می‌زند.

وی گذر از دوران سنتی در استان را از دیگر مشکلات اجتماعی دانست و بیان کرد: استان ما یک استان سنتی و قبیله‌ای است و امروزه وجود ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی که برای دورترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد قابل دسترس شده جامعه استان را از حالت سنتی بیرون برده و مشکلاتی ایجاد کرده است.

شاپور رمضانی سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: نبود بازار مناسب کار بعد از فارغ‌التحصیلی باعث ایجاد سرخوردگی در دانشجویان و در نهایت تصمیم‌گیری غلط می‌شود.

وی یادآور شد: مسائل اقتصادی باعث مشکلات اجتماعی شده که نیاز است در سطح کلان در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد حل شدن مشکل اقتصادی در جامعه را مهم دانست و گفت: حل شدن مشکلات و معضلات اقتصادی مؤثر است اما مهم‌تر از مسائل اقتصادی مباحث دینی است که باید مورد توجه واقع شود.

وی عنوان کرد: فقر مذهب و برهنگی فرهنگی باعث افزایش مرگ‌ و میر ناشی از تصادفات و خودکشی‌ها شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مردم با مقوله دینی به خوبی آشنا نیستند، تصریح کرد: باید در کنار مسائل اقتصادی مباحث دینی هم مورد توجه قرار بگیرد که فعال‌تر شدن مساجد و مراکز دینی ما مشکلات جامعه ما را حل خواهد کرد.

محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: همه تریبون‌های ما سیاسی شده است و این مباحث سیاسی باعث ایجاد تنش‌های اجتماعی در بین مردم شده است که اگر روی مسائل و باورهای دینی مردم کار شود بیشتر از پول جواب می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید تریبون‌های خودمان را اصلاح کنیم و به جای پرداختن به مسائل سیاسی که فایده‌ای به حال استان ندارد مباحث دینی و فرهنگی مطرح شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president