آوای جنوب

رئیس اداره ارشاد کهگیلویه :

بی‌رغبتی شهرداری دهدشت در انجام کارهای فرهنگی

کاظمیرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: شهرداری دهدشت در انجام کارهای فرهنگی رغبتی از خود نشان نمی‌دهد.

آوای جنوب؛

ایرج کاظمی‌جو ظهر امروز در نشست کمیته مطالعه مفید شهرستان، افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب در دهدشت را آغازگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار داشت: در این نمایشگاه ۷۰ هزار جلد کتاب با بیش از ۵ هزار عنوان عرضه می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: به رغم هماهنگی قبلی در برپایی نمایشگاه و درخواست تبلیغات و اطلاع‌رسانی شهرداری اما متاسفانه با وجود افتتاحیه نمایشگاه هنوز بنر تبلیغات در سطح شهر نصب نشده است.

کاظمی‌جو با بیان اینکه بی‌رغبتی شهرداری و شورای شهر در انجام کارهای فرهنگی جای تامل دارد، افزود: بنرهای اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب در اتاق قفل شده شهردار مانده است و به علت عدم حضور شهردار امکان نصب در سطح شهر وجود نداشته است.

وی از شهرداری‌ها به عنوان نهاد اصلی کارهای فرهنگی در هر شهر نام برد و گفت: شهرداری دهدشت نه تنها اقدام فرهنگی ندارد بلکه در اجرای برنامه‌های فرهنگی دیگر ادارات همکاری هم نمی‌کند.

این مسئول عدم حمایت از نویسندگان و پژوهشگران را از دیگر مشکلات خواند و گفت: نهایت کاری که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از نویسندگان یا دیگر هنرمندان دارد خرید بخشی از آثار آنان است و به همین بسنده می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه اگر قرار است در این زمینه حمایت شوند و انگیزشی بوجود آید باید سایر ادارات هم همکاری داشته باشند، افزود: از سال ۸۳ تاکنون مرتب اسامی نویسندگان برای تهیه بانک اطلاعاتی از اداره ارشاد استعلام می‌شود اما اقدام قابل توجهی در حمایت از آنان صورت نمی‌گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president