آوای جنوب

نماينده مردم اهواز :

بیماری تبعیض با پیشرفت فراوانی در خوزستان در حال رشد است

سودانینماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بیماری تبعیض با پیشرفت فراوانی در خوزستان در حال رشد بوده و برکت را از این استان گرفته است.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب، ناصر سودانی در نشست با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: یک حرکت خطرناک در کشور در حال شکل گیری است که قطعا اقتصاد کشور را با مشکل مواجه می کند و آن هم انباشت سرمایه در بانک است. متاسفانه بسیاری از افراد سرمایه خود را به این دلیل که کمترین مشکلات را برایشان خواهد داشت در بانک انباشت می کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار بومی در استان خوزستان و همچنین غیر بومی کشور های حاشیه خلیج فارس بسیار زیاد است، افزود: با تشکیل یک ستاد ویژه می توانیم این سرمایه گذاران را جذب کنیم. با تزریق آرامش فکری، فراهم آوردن زیرساخت های لازم، پرداخت تسهیلات و غیره به راحتی می توانیم شاهد حضور سرمایه گذاران و فعالیت پررنگ آنها در استان باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: نوع تولید و ایجاد فرصت شغلی ما باید رویکرد بین المللی داشته باشد. باید فرصت های شغلی را در بازارهای فراملی تعریف کنیم. متاسفانه ما حق محصول خرما را در خوزستان به خوبی ادا نکردیم زیرا تولیدات خوزستان باید به سمت برند سازی جهانی پیش برود.

سودانی بیان کرد: از نظر مهارت های کارآفرینی چیزی کم نداریم. چرا چین با جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی در اشتغال خود هیچ مشکلی ندارد ولی مشکل دارد. متاسفانه رابطه علمی بین آموزش و بازار کار و ایجاد فرصت شغلی وجود ندارد و باید این رابطه را به نحو احسن در استان خوزستان برقرار کنیم.

وی بیان کرد: یک بیماری به نام تبعیض در خوزستان وجود دارد و به گونه ای که در حال پیشرفت بوده و در حال نابودی برکت استان است. چرا باید آمار بیکاری و معضلات شهرهای استان بیشتر از سایر شهرهای کشور باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس یادآور شد: متاسفانه یک خطر به نام ایجاد تعاونی ها برای گرفتن فرصت های شغلی در خوزستان ایجاد شده است. به عنوان مثال در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری برخی استان ها با نام های مقدس به خوزستان وارد شده و فرصت های شغلی ایجاد شده از خوزستان را می گیرند.

سودانی تاکید کرد: در حال حاضر فرصت های کشاورزی در شهرهای ما فراهم است اما چرا باید زمین شهروند ما را از وی گرفته و در اختیار یک فرد غیر بومی که از خارج از استان آمده قرار دهند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: باید به اشتغال خانگی با رویکرد فراهم آوردن شرایط توسعه توسط واحدهای کوچک و متوسط بیشتر اهمیت بدهیم. نباید تمام نگاهمان به این باشد که کار تنها در ادارات و کارخانه ها ایجاد می شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president