آوای جنوب

بیشترین فراوانی نام در بین فرزندان کهگیلویه وبویراحمد چیست؟

کودکمدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: اسامی امیرعلی و فاطمه دارای بیشترین فراوانی نامگذاری امسال در این استان بوده است.

آوای جنوب؛

سیدمحمد علی تقوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در گچساران با بیان اینکه نامگذاری فرزندان یکی از وظایف مهم والدین بر اساس تعالیم اسلامی است، افزود: اسلام دینی کامل برای همه مراحل زندگی در حوزه‌های مختلف از جمله فردی و اجتماعی بوده که در خصوص نامگذاری افراد داری دیدگاه و اندیشه است.

وی با بیان اینکه انتخاب اسامی برای نوزادان در شرایط مختلفی صورت می‌گیرد، افزود: انتخاب اسامی در سطح کشور و استان بر اساس شرایط زمانی و مناسبت‌های مختلف از جمله مناسبت‌های دینی، مذهبی و اعتقادی صورت می‌گیرد.

تقوی تصریح کرد: به عنوان مثال در ماه محرم گرایش خانواده‌ها برای نامگذاری نوزادان به سمت و سوی اسامی مذهبی و شخصیت‌های واقعه کربلا از جمله زینب،حسین، ابوالفضل و قاسم می‌رود.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: البته شاخص‌های دیگری از جمله اعیاد، گرایش‌های اعتقادی و شخصی افراد نیز در انتخاب اسامی بی‌تأثیر نیست.

تقوی با اشاره به وضعیت انتخاب اسامی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته بیشترین فراوانی اسامی پسرانه «امیرعلی» و اسامی دخترانه نیز «فاطمه» بوده است.

وی یادآور شد: این فراوانی در سال‌های گذشته نیز به همین وضعیت بوده و امسال نیز این اسامی بیشترین استقبال مردمی در نامگذاری فرزندان بوده است.

تقوی بیان کرد: امیر محمد، ابوالفضل، طاها، امیر حین، محمد و حسین دیگر اسامی پرطرفدار و ۲۰ نام برتر پسرانه در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از اسم «فاطمه» برای نامگذاری دختران در استان اسامی زهرا، یسنا، فاطیما، زینب، هستی، ستایش، نیایش و آرمیتا از اسامی پرطرفدار دخترانه بوده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president