آوای جنوب

به گچساران نگاه کنید؛ باورتان می شود اینجا قطب نفت ایران است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اگر دولت سابق سیاست مسکن مهر را ادامه می داد اکنون با مشکل مسکن در کشور مواجه نمی‌شدیم.


به گزارش آوای جنوب  آیت‌الله سید نصیر حسینی در دیدار با معاون وزیر دفاع اظهار کرد: نیروهای مسلح مظهر اقتدار یک ملت هستند وقتی جان و همه دارایی را برای دفاع از سرزمین قرار می دهند به منزله اوج ایثار آنهاست آنها نباید دغدغه مسائل مالی و مسکن داشته باشند باید حاکمیت و مسئولان به طور عملی نیروهای مسلح را درک کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسکن یکی از دغدغه های جدی مردم است و خیلی از تلاش های مردم برای پیدا کردن سرپناهاست گفت: خانه به دوش بودن بزرگترین مشکل مردم است چرا که اجاره خانه‌ها و رهن‌ها به صورت روزانه بالا می روند در حالی که نیروهای مسلح نباید دغدغه مسکن داشته باشند تا بتوانند در حفظ امنیت کشور به خوبی عمل کنند.

حسینی با انتقاد از رویکرد و عملکرد دولت قبل در بحث مسکن گفت: اگر دولت سابق سیاست مسکن مهر را ادامه می داد اکنون با مشکل مسکن در کشور مواجه نمی‌شدیم سیاست اشتباه دولت قبل که بهایی به ساخت مسکن نداد و باعث رشد فزاینده قیمت مسکن و اجاره و رهن در کشور شد.

وی افزود: در استانهای محروم مثل کهگیلویه و بویراحمد مشکلات ساخت مسکن بسیار زیاد است چرا که درآمد مردم بسیار پایین است.

امام جمعه یاسوج به مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب البته هیچ خدماتی به این استان داده نشده بود و بعد از انقلاب چهره استان بسیار تغییر کرده است اما همچنان مشکلاتی وجود داد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم استان ما به خصوص جوانان در بحث مسکن مشکل دارند یادآور شد: باز هم اعتقاد دارم اگر دولت قبلی اشکالات مسکن را اصلاح و به کار ادامه می داد امروز چنین وضعیتی در کشور نداشتیم.

حسینی با بیان اینکه طرح اقدام ملی طرحی خوب برای رفع مشکلات مسکن در کشور به شمار می رود گفت: متاسفانه در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکل زمین روبرو هستیم و در سایر شهرستانها مشکل نداریم.

وی گفت: وزارت دفاع هم باید برای استان‌های محروم فکری کرده تا اینکه نیروهای نظامی و انتظامی با مشکل مسکن روبرو نباشند این استان بیشترین جمعیت ایثارگر و بیشترین مشارکت سیاسی را در کشور داشته و البته در اغتشاشات اخیر هم کمترین مشکل مربوط به استان ما بود و باید ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه یادآور شد: نیروهای مسلح همیشه مورد هجمه و حمله از سوی برخی فریب خوردگان داخلی و اغتشاشگران و اراذل و اوباش بوده و از سوی دیگر هم باید از مرزهای کشور در برابر تهاجم بیگانگان دفاع کنند بنابراین نباید مشکل مسکن داشته باشند.

وی همچنین به وضعیت نامطلوب شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد که از ظرفیت‌های آن استفاده نشده است و گفت: ۱۰ درصد آب و ۲۵ درصد نفت کشور از استان ماست اما به شهر نفتی ایران یعنی گچساران نگاه کنید هیچ وقت فکر نمی کنید که اینجا یکی از قطب‌های نفت کشور با ۲۵ درصد تولید نفت است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president